در آذر 95

عملکرد فرودگاه سبزوار از 6 مرکز استان پیشی گرفت

عملکرد فرودگاه شهرستان سبزوار به عنوان تنها فرودگاه فعال در نیمه غربی استان پهناور خراسان رضوی در آذرماه 95 به لحاظ تعداد پروازهای انجام گرفته در پروازهای داخلی از 6 مرکز استان کشور پیشی گرفت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در شماره هشتاد و پنجم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران که به تازگی منتشر شده است(برای مطالعه روی اینجا کلیک کنید)، فرودگاه سبزوار با انجام 36 پرواز رفت و برگشت درون مرزی در آذرماه سال جاری از فرودگاه های بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با 30 پرواز، همدان با 30 پرواز، یاسوج مرکز استان کهکیلویه وبویراحمد با 28 پرواز، خرم آباد مرکز استان لرستان با 26 پرواز، اراک مرکز استان مرکزی با 14 پرواز و زنجان با 8 پرواز پر فعالیت تر بوده است.
 
البته باید توجه داشت علاوه بر مراکز یاد شده، نام شهرستان های قم، قزوین و سمنان به عنوان سه مرکز استان دیگر که در حال حاضر فاقد فرودگاه فعال هستند در آمار عملکرد فرودگاه های کشور گنجانیده نمی شوند.
 
در میان شهرهای غیر مرکز استان نیز در آذر 95 عملکرد فرودگاه شهرستان های آبادان با 430پرواز، رامسر با 58 پرواز، زابل با 44 پرواز و سیرجان با 42 پرواز در پروازهای درون مرزی(داخلی) از عملکرد فرودگاه سبزوار بیشتر بوده است.
 
بر همین اساس در جدول آمار عملکرد فرودگاه های کشور در پروازهای داخلی، فرودگاه سبزوار در آذر 95 رتبه بیست و هفتم را از میان حدود 50 فرودگاه مورد بررسی به خود اختصاص داده است.
 
همچنین عملکرد فرودگاه سبزوار در آذر 95 با جابه جایی 2149 نفر مسافر، در زمینه تعداد جابه جایی مسافران نیز از عملکرد فرودگاه های بجنورد با 2132 نفر، یاسوج با 1354نفر، خرم آباد با 1771نفر، اراک با 1141نفر و زنجان با 449 نفر و همچنین فرودگاه امام خمینی تهران با 1752نفر، بیشتر بوده است.
 
گفتنی است عملکرد فرودگاه سبزوار در هر سه شاخص تعداد پروازها، تعداد جابه جایی مسافر ومیزان انتقال بار در آذر 95 نسبت به آذر 94 رشد 3تا4 برابری داشته است.
 
گفتنی است از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ، فرودگاه سبزوار 19043 نفر مسافر را در قالب 298 پرواز رفت و برگشت درمسیر هوایی تهران جابه جا کرده است.
 

برای مطالعه نسخه کامل شماره هشتاد و پنجم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما