در نشست خبری همایش نکوداشت حکیم مطرح شد

از تمبر رسمی حکیم سبزواری رونمایی می شود/ سخنرانی شخصیت های برترعلمی کشور پیرامون حکیم سبزواری

در نشست خبری همایش نکوداشت حکیم سبزواری مطرح شد: از تمبر رسمی حکیم سبزواری رونمایی می شود/ سخنرانی شخصیت های برترعلمی کشور پیرامون حکیم سبزواری

 

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: همایش نکوداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری، موسوم به حکیم شرق، یکشنبه آینده، هشتم اسفندماه به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود. دکتر جواد حدادنیا، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری این همایش که در سومین نمایشگاه توانمندی های رسانه های سبزوار برگزار شد، گفت: در این همایش یکروزه 2 نشست علمی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار توسط دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود، افزود: در این همایش بزرگترین شخصیت های علمی کشور که پیرامون حکیم سبزواری پژوهش های علمی انجام داده اند، حضور خواهند داشت.

دکترحدادنیا گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، همایش حکیم سبزواری در سالهای آینده نیز به صورت گسترده تر برگزار می شود که امسال و سال آینده به صورت ملی و از 2 سال بعد به صورت بین المللی برپا می شود. دکترحدادنیا افزود: شناساندن شخصیت های علمی و فلسفی شهرستان سبزوار یک ارزش اساسی است‌ و در واقع باید گفت هدف از برگزاری چنین همایش هایی احیای میراث چنین شخصیت های بزرگی در سطح شهرستان است‌.

او ادامه داد: در این همایش از تمبر رسمی حکیم سبزواری، که توسط هنرمند برجسته شهرستان، استاد حسین ماستیانی طراحی شده، نیز رونمایی می شود. رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از سال گذشته موضوع برگزاری بزرگداشت فیلسوف شرق حاج ملاهادی سبزواری در سالنامه رسمی کشور درج شده است و بر این اساس همایش علمی در این زمینه برگزار می شود.

دکترحداد نیا خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری به گروه فلسفه دانشگاه حکیم سبزواری در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این شهرستان مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است که امیدواریم به زودی این طرح اجرایی شود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش که با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار برپا می شود ایجاد پویایی علمی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است.

دکترحسن صیانتی افزود: در این همایش از طرح پژوهشی مکتب حکیم سبزواری رونمایی می شود.

وی ادامه داد: این همایش علمی در روز هشتم اسفند ماه امسال از ساعت هشت و نیم صبح در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزارو پس شب شعر در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار می شود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما