دکتر غلامرضا اعوانی:

یکی از ویژگی های حکیم سبزواری تربیت شاگردان ممتاز از سرتاسر جهان و ایران است

نقش حکیم سبزواری در انتقال حکمت به نسل جدید بعد از ملاصدرا
 
 رئیس هیئت مدیره انجمن حکمت و فلسفه ایران با اشاره به اینکه حکیم سبزواری در انتقال حکمت به نسل جدید بعد از ملاصدرا نقش بسیار مهمی دارد، گفت: او بعد از ملاصدرا عالمی بسیار راسخ و ثابت‌قدم و حکیمی متعهد بود.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دکتر غلامرضا اعوانی، رئیس هیئت مدیره انجمن حکمت و فلسفه ایران، صبح امروز، هشتم اسفندماه در همایش نکوداشت حکیم سبزواری با بیان اینکه حاج ملّاهادی از بزرگ‌ترین حکمای بعد از ملاصدرا است، تصریح کرد: حاج ملاّهادی کسی است که به معنای تجسم و تبلور حکیم است که حکیم آمد، حکیم زیست و حکیم از دنیا رفت.
 
وی در این همایش که سخنانش از طریق ویدئوکنفرانس در حال پخش بود، با اشاره به اینکه برای شناخت او نیاز است که تاریخ فلسفه ایران را بررسی کنیم، گفت: ایران در بین کشورهای اسلامی در فلسفه الهی و  اسلامی بزرگانی مانند ابن سینا، سهروردی، میرداماد و حکیم سبزواری داشته است.
 
این دانش‌آموخته دانشگاه بیروت، حکیم سبزواری را پایه‌گذار مکتب سبزوار دانست و افزود: حاج ملّاهادی کسی است که در مکتب اسلام و تشیع رشد و پرورش یافته است.
 
دکترای فلسفه دانشگاه تهران اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز حکیم سبزواری تربیت شاگردان ممتاز از سرتاسر جهان و ایران اسلامی است.
 
شاگرد پروفسور ایزوتسو با تأکید بر اینکه حاج ملّاهادی در نهایت تقوا، زهد و حکیمانه زیست، تصریح کرد: من تربیت یافته مکتب حکیم سبزواری و از شاگردان او با چند نسل هستم.
 
دکتر اعوانی با اشاره به اینکه حکیم سبزواری در انتقال حکمت به نسل جدید بعد از ملاصدرا نقش بسیار مهمی دارد، بیان کرد: او بعد از ملاصدرا عالمی بسیار راسخ و ثابت‌قدم و حکیمی متعهد بود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما