به مناسبت 13 اسفند زادروز مرحوم آیت الله طالقانی

محمد امین علیخانی مدرس دانشگاه و از فعالان فرهنگی سبزوار با ارسال پیامی به مجله اینترنتی اسرارنامه، مناسبت 13 اسفند سالگرد تولد مرحوم آیت الله طالقانی را یادآوری کرده است.

متن ارسال شده توسط محمدامین علیخانی به شرح زیر است:

فرخنده هنگامه اي كه اختر پر فروغ شريعت  ،پير پارساي طريقت ،اسوه ژرف انديشي و شفقت ، مظهر صداقت و سخاوت ،محبوب امام و امت ، مجاهد نستوه،  روحاني جليل القدر حضرت ايةالله العظمي سيد محمود طالقاني از مشرق گيتي طلوع كرد را خجسته ميدارم.

عزيزي كه فحواي كلام اش ،استغناي دردش ، صلابت گفتار، وجاهت رفتارش ، انوار قدسي پرتوي از قران اش مفهوم بلند جان بيدار را در اذهان تداعي مينمايد.

باري مرحوم طالقاني از تبار احرار و روشن ضميراني بود كه سحاب وش بر خرد و كلان ميباريد و همگان را به صلاي محبت و مودت به زير چتر معنويت گرد اورده بود خدايش قرين رحمت كند و با انبيا و اوليا محشور سازد كه خود ابدال بود و به تعبير محب صادق اش معلم شهيد دكتر علي شريعتي به حق مناره اي در كوير بود كه سرفراز واستوار سالكان طريق حق را چون كوكب هدايت رهنمايي مي كرد.

 

برای مطالعه نوشته های بیشتر به قلم محمدامین علیخانی هم اکنون روی  اینجا کلیک کنید.

 

 

نظرت را بنویس
comments

امير سبزوارى

احسنت در چهره نورانى ان مجاهد پارسا معنويتى بود كه سيمايى افسانه اى واساطيرى از او ساخته بود و بسيار به جا بود ياد اورى زادروز ان ابوذر زمان و كوكب هدايت درود بر شما
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما