برگزاری یادواره کوچک‌ترین شهید دانش‌آموز خراسان رضوی در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: سومین یادواره شهید احمد نظیف کوچک‌ترین شهید دانش‌آموز خراسان رضوی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در سبزوار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا، یادواره شهید شاخص کشوری احمد نظیف دانش‌آموز شهید و یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور، عصر ۲۱ اسفندماه در سبزوار برگزار شد.
 
در این مراسم که با عکس جمعی از شهدا تزئین شده بود، بخشی از وصیت‌نامه شهید احمد نظیف کوچک‌ترین شهید دانش‌آموز استان خراسان رضوی بر روی تخته سیاهی نوشته بود که در آن سفارش شده بود امام را تنها نگذارید. 
 
سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با بیان اینکه ایجاد اختلاف در بین گروه‌ها و جناح‌های داخلی و ایجاد اختلاف بین ادیان مختلف از نقشه‌های دشمنان است، تصریح کرد: دشمن سعی دارد با این اختلاف‌ها، جوانان را از تلاش و کوشش برای پیشرفت بازدارد و آنان را مایوس کند.
 
 وی با اشاره به اینکه شهدا الگویی برای جوانان هستند، بیان کرد: در حال حاضر درگیر جنگی تمام عیار در جبهه فرهنگی هستیم و مهمترین ابزارمان در این راه داشتن ابزار ایثار و شهادت و ادامه دادن راه شهدا است.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: راهیان نور عملیات اثرگذار فرهنگی است که توام با میهمانی شهدا و به نوعی حج بصیرتی است.
 
این جانباز جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه دشمن ستیزی مردم شریف ایران و دفاع از دین اسلام، مستکبرین را ناامید کرده است، افزود: ما از گزینه روی میز هراسی نداریم چراکه از زمین و آسمان تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم. 
 
سردار فضلی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج فرهنگ غرب با استفاده از تهاجم فرهنگی و ماهواره است، تاکید کرد: نیروهای نظامی کشور با تمام قدرت و توان در حال رصد کردن تحرکات دشمن است و به لطف الهی از نقاط قوت دشمنان که همان نقاط ضعف آنها است، بر علیه خودشان استفاده می‌کنیم.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس با ابراز اینکه اگرمردم از ارزش‌های اسلامی دفاع نمی‌کردند، انقلاب پیروز نمی‌شد، گفت: امروز کشور مدیون خون شهدا و خانواده‌هایی است که در صحنه دفاع از انقلاب همیشه حاضر بوده و با مجاهدت و ایثار در این راه، از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.
 
فرمانده قرارگاه راهیان نور با اشاره به اینکه شهدا مانند چراغی راه را برای ما روشن می‌کنند که گمراه نشویم، افزود: اگر بخواهیم تفاوت‌های مردم در قبل از انقلاب و بعد از آن را بیان کنیم، باید در سه عامل پیروی مردم از ولایت و رهبری، ایجاد قوانین اسلامی با نظارت شورای نگهبان و تطبیق این قوانین با قوانین اسلامی و دشمن ستیزی مردم جستجو کرد.
 
در ادامه این مراسم با حضور مادر گرامی این شهید دانش‌آموز، از نرم‌افزار اندروید« بزرگ مرد کوچک» که شامل بخش‌های متنوعی از قبیل«زندگینامه»، «خاطرات»، «وصیت‌نامه»، «تصاویر»، «نامه‌ها و اسناد»، «فیلم» و «نقاشی دانش‌آموزان» است، رونمایی شد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما