سیاست در ردای مردان فتح المبین / به مناسبت 2 فروردین سالروز وقوع یکی از سرنوشت سازترین عملیات های دفاع مقدس

یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه با نام «Mohamad28» امروز با ارسال متن زیر مناسبت سی و پنجمین سالروز وقوع عملیات عملیات غرورآفرین فتح المبین را در 2 فروردین 1361 به مجله اینترنتی اسرارنامه یادآوری کرده است.
 
اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل این مطلب می پردازد:
 
این روزها که سیاست از عید دیدنی و بودن در کنار همدیگر خیلی و بیشتر ازخیل؛ واجبات شرعی لازم تر شده است و حتی هنرمندان و ورزشکاران را هم  فرهیخته عالم سیاست کرده؛ یادمان نرود که:
 سالروز یکی از نبردهای سرنوشت ساز ایران و عراق و خیل شهیدان والا مقام است  یادمان نرود‌امروز سالگرد عملیات غرور انگیز فتح المبین هست.
 ‌
اگر الان در آزادی کامل و با لبخند تمام آماده ورود به دنیای پر تنش منازعات و مناظرات سیاسی هستی .فراموش نکن در روزی مانند امروز برادران و فرزندان ایران زمین درهمین نزدیکی در انتظار  سرزمین نینوا کربلا کربلا می گفتند و در رسیدن به  شهادت رقابت می کردند  ندای کربلا کربلا ما داریم می آییم را در عمل ثابت کردند و در این لحظه بدون هیچ واهمه و ترسی مسافر کربلا میشویم. 
 
برادر هنرمند، ورزشکار؛فرهنگی؛و یا بازیگر هر نقشی در زندگی اجتماعی :امروز که به نیت خدمت وارد این عرصه سیاسی و اجتماعی شدی .فقط و فقط همت کن مانند همتی ها برای امت و ملت کاری کنی کارستان مانند فتح المبینی ها که به قول و وعده خود با خونشان عمل کردند و گفتند کربلا  کربلا ما داریم می آییم و خود برای همیشه به آغوش صاحب و مدیر این فرهنگ انقلابی رفتند و معبری برای ما باز کردند
 
فتح المبین و مردان فتح المبین افسانه جومونگ  و یا قصه هزار شب نیست، واقعیات مردان  تنگستان و سربداران و یک کلام ایران است در بزرگی مردان فتح المبین  همین بس که نام و نشان شروع حماسه این مردان با استخاره به قرآن آغاز شد و پایانی که سرآغازَش رجعت به قرآن دارد؛ختمش شیرینی ظفر و شهد شهادت است. یادتان باشد امروز  فتح المبین دیگری در  در پیش است که ما یادمان می ماند ...
 
ارسال شده توسط: mohamad28
 
 
گفتنی است، عملیات فتح المبین در ساعت سی دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۶۱ با رمز یا زهرا علیها السلام در جبهه جنوبی در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مربع انجام می‌شود. طرح‌ریزی عملیات فتح المبین از اواسط آبان ۱۳۶۰ آغاز شده بود. بسیاری بر این باورند که این عملیات نقطه عطف جنگ ایران و عراق است که سرانجام منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از خاک خوزستان شد. هر چند برخی دیگر عملیات بیت المقدس را تعیین کننده‌ترین عملیات جنگ ایران و عراق میدانند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما