مسئول مؤسسه بیت‌النور سبزوار بیان کرد:

وقتی قرآن‌آموزان پولی برای شهریه ندارند/ دوست ندارم کار قرآنی را رها کنم

تربیت بیش از سه هزار قرآن‌آموز طی ۱۰ سال، نتیجه فعالیت مؤسسه‌ بیت‌النور سبزوار است که با هزینه‌های شخصی و با دغدغه قرآنی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند؛ مؤسسه‌ای که گاهی قرآن‌آموزان هزینه پرداخت شهریه را ندارند و به سختی اموراتش می‌گذرد.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تربیت بیش از سه هزار قرآن‌آموز در ۱۰ سال نتیجه فعالیت مؤسسه‌ای قرآنی است که با هزینه‌های شخصی و با دغدغه قرآنی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.
 
از ویژگی‌های این مؤسسه قرآنی می‌توان به آموزش قرآن از خردسالی تا پیری اشاره کرد، آموزش خردسالانی که برخی از آن‌ها نابغه قرآنی هستند و پیرانی که هنوز در آرزوی یادگیری قرآن هستند و با تلاش و کوشش در راه خدا قدم برمی‌دارند تا تلاوت کلام‌الله مجید را یاد بگیرند.
 
زهرا شم‌آبادی، مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌النور سربداران با بیان اینکه برخی افراد سواد ندارند و با مراجعه به این مرکز خواستار یادگیری قرآن هستند، گفت: برای آموزش به اینگونه افراد با شیوه روخوانی کودکان به آن‌ها قرائت قرآن را آموزش می‌دهیم و در ادامه این افراد، وارد مرحله حفظ قرآن می‌شوند.
وی با ابراز اینکه به همراه همسرم برای راه‌اندازی این مرکز قرآنی تمام سرمایه زندگیمان را هزینه کردیم و تاکنون یک ریال هیچ نهاد و اداره دولتی کمک نکرده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ شاگرد در رشته‌های حفظ قرآن، صوت و لحن، تفسیر، آموزش روخوانی و تجوید قرآن در حال آموزش هستند.
 
وی با بیان اینکه با شهریه اندکی که خانواده‌ها پرداخت می‌کنند، هزینه‌های مؤسسه به‌سختی جبران می‌شود، ابراز کرد: در بین قرآن‌آموزان افرادی هستند که چهار ترم متوالی هیچ شهریه‌ای نداده‌اند و از طرفی وقتی آخر ماه می‌رسد، صاحبخانه اجاره می‌خواهد، مربیان قرآنی حقوق می‌خواهند و مجبوریم قبض آب و برق ساختمان که سر جمع معمولا ماهیانه پنج میلیون ریال می‌شود را پرداخت کنیم؛ به رغم این مشکلات و به دلیل اینکه کارمان قرآنی و فرهنگی است، دوست ندارم رها شود.
 
شم‌آبادی به تربیت نخبگان قرآنی در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چند نخبه قرآنی در این مؤسسه در حال فراگیری قرآن هستند.
 
در ادامه به معرفی چهار نخبه قرآنی این مؤسسه می‌پردازیم؛ این نخبگان متفاوت با تمام نخبگانی هستند که تا حالا مشاهده کردم. نخبگانی که در صورت بها دادن به آن‌ها دارای آینده روشنی در علوم قرآنی خواهند بود و شاگردان زیادی را در عرصه قرآن تحویل جامعه خواهند داد.
 
یکی از این نخبگان، فاطمه محسنی‌نژاد نام دارد، وی در مقطع اول ابتدایی تحصیل کرده و حافظ شش جزء از قرآن کریم است؛ این حافظ خردسال با دختر خاله‌اش، نرگس معینی‌نسب که وی نیز شش جزء از قرآن را حفظ کرده است، سوره‌هایی از کلام خدا را به سه زبان عربی، انگلیس و فارسی با صوتی زیبا اجرا می‌کند.
 
اعضای دیگر این گروه نخبه قرآنی، ستایش افروخته، خردسالی پنج ساله و سیدمهدی سیدآبادی، خردسال سه و نیم ساله دیگری از شهرستان خوشاب هستند که بدون رفتن به مدرسه قرآن را در پیش دبستانی بیت‌النور سربداران آموزش دید‌ه‌اند و هر صفحه از قرآن مجید را برایشان باز کنید با صوتی زیبا تلاوت می‌کنند.
 
و نفر چهارم، مهدی بهروزی، کودکی است نابینا و ۹ ساله که آموزش و پرورش از قبولش سرباز زده ولی از لطف و عنایت خدا ناامید نشده و با آموزشی که در این موسسه قرآنی دیده است، جزء ۳۰ کلام الله مجید را حفظ کرده است.
 
علی‌اکبر ملکی
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما