به دلیل عدم تخصیص اعتبار

اجرای راه آهن بجنورد به اسفراین متوقف شده است

قوامی:
احداث راه‌آهن بجنورد به اسفراین در انتظار مجوز تبدیل ارز به ریال
 
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای عملیات ساخت راه‌آهن بجنورد به اسفراین در انتظار مجوز تبدیل ارز به ریال است.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی با بیان اینکه خط آهن بجنورد به اسفراین ۶۰ کیلومتر است، اظهار کرد: عملیات اجرایی راه‌آهن بجنورد به اسفراین از ۲۵ خردادماه سال ۹۴ آغازشده بود اما به علت عدم تخصیص اعتبار تاکنون ادامه ساخت این پروژه متوقف‌شده است.
 
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای ادامه ساخت پروژه راه‌آهن بجنورد به اسفراین قرار است ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد که برای اجرایی شدن این اعتبار به دو مجوز تبدیل ارز به ریال و تضمین دولت نیاز است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر مجوز تضمین دولت صادرشده و منتظر مجوز تبدیل ارز به ریال هستیم که اگر حل شود به‌زودی عملیات اجرایی راه‌آهن بجنورد به اسفراین آغاز خواهد شد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: چنانچه این ۳۰۰ میلیون دلار از طریق بانک عامل مسدود شود، پیمان‌کار عملیات ساخت راه آهن بجنورد به اسفراین را آغاز می‌کند.
 
قوامی گفت: هم‌اکنون با کمک استانداری خراسان شمالی در حال پیگیری برای آغاز هرچه سریع‌تر عملیات راه‌آهن بجنورد به اسفراین هستیم.
 
به گزارش مهر، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر قطعه اول راه‌آهن اسفراین به جوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم آن از اسفراین به جوین نیز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما