رئیس اداره ارشاد سبزوار:

طرح خواهرخواندگی سبزوار با هرات تصویب شد / نشان ملی حمید سبزواری به شاعران برتر عرصه ایثار و مقاومت اهدا می شود

رئیس اداره ارشاد سبزوار:
نشان ملی "حمید سبزواری" به شاعر برتر عرصه ایثار و مقاومت اهدا می‌شود
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار گفت: نشان ملی حمید سبزواری به شاعران برتر عرصه ایثار و مقاومت اهدا می‌شود.
 
محمد علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: پیگیری برای اخذ مجوز ستاد استانی مهدویت از ابتدای امسال آغاز شد که پس از پیگیری‌های لازم مجوز این راه‌اندازی این مجموعه صادر شد. در حال حاضر اعضای حقیقی و حقوقی این ستاد مشخص شده و تنها نبود مکانی برای استقرار این کمیته از مشکلات استقرار این ستاد است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار عنوان کرد: قرار است این مکان توسط ستاد نمازجمعه سبزوار اختصاص داده شود که در انتظار اختصاص این مکان توسط این ستاد هستیم.
 
وی با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری قصه‌های قرآنی در سبزوار عنوان کرد: وجود 11 موسسه قرآن و عترت، قاریان و حافظان برتر در این شهرستان سبب شده تا درخواست این دبیرخانه برای استقرار در شهرستان مطرح و مجوز گرفته شود. همچنین در راستای حمایت از نخبگان قرآنی شورای عالی قرآن و کمیته نخبگان در این شهرستان ایجاد شد.
 
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه استقرار دبیرخانه جشنواره 2 سالانه ملی فیلم نامه نویسی در سبزوار به تصویب رسیده افزود: این دبیرخانه در وزارت فرهنگ و ارشاد به شهرستان اختصاص داده شد که هم اکنون این دبیرخانه فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
علی‌آبادی با بیان اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه استانی مطبوعات در این شهرستان گرفته شد، افزود: این مراسم در روز خبرنگار برگزار و همزمان با برگزاری آن، مراسم سالروز ارتحال استاد قندی پدر روزنامه نگاری نوین ایران هم برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 نمایش تئاتر در شهرستان برگزار شد، افزود: امسال نیز 2 مجوز برگزاری تئاتر در این شهرستان صادر شد که صدور این پروانه‌ها از مهمترین شاخصه‌های فرهنگی در شهرستان محسوب می‌شود.
 
علی‌آبادی با بیان اینکه 12 گروه موسیقی در این شهرستان ساماندهی و در حال فعالیت هستند، گفت: هم اکنون چهار درخواست برای برگزاری چهار کنسرت به این اداره ارسال شده که در حال بررسی برای صدور مجوز است.
 
وی با اشاره به طرح خواهرخواندگی شهر سبزوار با شهر هرات افغانستان عنوان کرد: این طرح به تصویب شورای فرهنگ و عمومی شهرستان و استان خراسان رضوی رسیده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به برگزاری بزرگداشت مرحوم شریعتی در یک چارچوب مدون و با همکاری خانواده ایشان گفت: امسال برنامه ریزی شد تا  سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری در روز 22 خرداد در محل مزار ایشان برگزار شود.
 
علی‌آبادی افزود: با توجه به وجود آرامگاه استاد سبزواری در سبزوار دبیرخانه سرودهای انقلابی در این شهرستان مستقر می‌شود و علاوه بر برگزاری ویژه برنامه‌های این جشنواره نشان ملی " حمید" به برترین شاعر کشور در عرصه انقلاب و مقاومت اهدا می‌شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما