با رشد 44 درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته

جابه جایی 2855 نفر مسافر از طریق فرودگاه سبزوار در اردیبهشت 96

ریحانه ریاحی ، امید برومندی/ مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ماه 96 طبق اعلام  آمار مندرج در شماره نودم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد 2855 نفر مسافر را در مسیر هوایی تهران جابجا کرده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این میزان جابه جایی مسافر نسبت به اردیبهشت ماه 95 که تعداد 2024 نفر مسافر بوده، رشد 43 درصدی را در اردیبهشت ماه 96 نشان می دهد.
 
همچنین در اردیبهشت 96 تعداد کل پروازهای صورت گرفته در این فرودگاه 44 فروند بوده که این رقم نسبت به اردیبهشت  95 با 34 پرواز، خبر از رشد 29 درصدی تعداد پروازها می دهد.
 
در زمینه حمل بار نیز فرودگاه سبزوار در اردیبهشت 96 با جابه جایی 15710 کیلوگرم بار نسبت به اردیبهشت 95 با جابجایی 11604 کیلوگرم بار رشد 35 درصدی داشته است.
 
گفتنی است در اردیبهشت 96 تعداد متوسط جابه جایی مسافر در هر پرواز فرودگاه سبزوار  66 نفر و همچنین متوسط میزان بار و پست هر پرواز 357 کیلوگرم بوده است.
 
 لازم به ذکر است پروازهای فرودگاه سبزوار در اردیبهشت 96توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده است که 50 درصد پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با تأخیر صورت گرفته، در حالی که این رقم درباره شرکت هواپیمایی ماهان 0 درصد اعلام شده است.
 
شایان ذکر است فرودگاه سبزوار دومین فرودگاه استان بزرگ و پرجمعیت خراسان رضوی است که از 11 سال قبل فعالیت خود را در عرصه ی حمل و نقل هوایی این استان آغاز کرده که طی این مدت روی هم رفته بیش از 300هزارنفر مسافر از طریق پروازهای این فرودگاه در یک مسیر هوایی داخلی (تهران) و دو مسیر هوایی خارجی (عراق و سوریه) جابه جا شده اند.
 
گفتنی است، فرودگاه ها از با ارزش ترین زیرساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل های مختلف در رشد  اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند. ارزش و اهمت فرودگاه ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می کنند و وجود فرودگاه های پر رونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه پایدار می دانند.(منبع)
 
استان خراسان رضوی با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت و 28 شهرستان، تنها دارای 2 فرودگاه فعال در شهرستان های مشهد و سبزوار می باشد.
 
شهرستان های گناباد و تربت حیدریه و کاشمر نیز در حال ساخت فرودگاه های خود هستند که هنوز مشخص نیست این پروژه ها چه زمانی به سرانجام برسند. بنابراین به نظر می رسد فرودگاه سبزوار در نیمه غربی استان خراسان رضوی از بازاری دست کم یک و نیم تا دو میلیون نفری برخوردار است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما