چهلمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی پر شور برگزار می شود

 
چهل سال از درگذشت دکتر علی شریعتی می گذرد و همین عدد «چهل» بهانه ای بر برگزاری پرشورتر مراسم بزرگداشت او در سال 96 شده است. با این که در برخی از سالهای گذشته، از برگزاری مراسم های مختلف این روز جلوگیری به عمل می آمد اما به نظر می رسد که امسال در تهران و زادگاهش، برنامه های مفصلی برای بیست و نهم خرداد تهیه شده است.
 
مهدی مزینانی آزاده که رئیس شورای مزینان (شهر زادگاه دکتر شریعتی ) است در این رابطه دو خبر خوش را اعمل کرده است؛ آغاز به کار کتابخانه دکتر شریعتی در مزینان و به پایان رسیدن کارِ مجتمع فرهنگی هنری شریعتی با مساعدت وزیر ارشاد: «با هماهنگی وزیر ارشاد قرار است در روز بیست و نهم خرداد ماه، مراسم چهلمین سالگرد فرزند شایسته کویر مزینان در زادگاهش برگزار شود.» به گفته او قرار است در حاشیه این مراسم، کتابخانه قدیمی شریعتی که چندسالی است تعطیل بود و اکنون با پیگیری دلسوزان مزینان مرمت و آماده بهره برداری شده، بازگشایی شود.
 
این ها در حالی ست که همزمان با مراسم امسال، اخباری هم در خصوص تخصیص اعتبار در جهت تکمیل پروژه هایی که با نام دکتر شریعتی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان سبزوار آغاز به کار کرده بودند به گوش می رسد.
 
رئیس شورای شهر مزینان از عنایت دکتر صالحی امیری، وزیر ارشاد برای اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری دکتر شریعتی خبر داده و می گوید: «حدود دو دهه از آغاز ساخت این پروژه می گذرد و در طول این سالها به دلیل کمبود اعتبار روند آن متوقف بوده و با اختصاص این مبلغ می توان امید داشت که هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد. 
 
در تهران نیز، قرار است سمپوزیوم “اکنون، ما و شریعتی” به منظور بررسی ایده های دکتر شریعتی  در چهلمین سالگرد هجرت این  نواندیش مذهبی برگزار شود.
 
در اطلاعیه دبیرخانه این سمپوزیوم آماده است: «اکنون، ما و شریعتی»، عنوانی است که برای همایش علمی در تابستان در چهلمین سالگرد عروج شریعتی انتخاب شده است.
 
مقوله «اکنون» به زمانه و زمینه اشاره دارد و منظور از «ما» همه کسانی‌اند که دغدغهٔ مسائل زمانه خود را دارند، و همچنین آنان که از طریق امتزاج افق خود با افق شریعتی سعی در مواجهه با معضلات و مسائل زمانه خود دارند.
 
در این اطلاعیه آمده است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با ایمیلی که برای این سموزیوم ایجاد شده و آدرس آن 40anniversary@drshariati.org مکاتبه داشته باشند یا به سایت بنیاد شریعتی مراجعه کنند. این سمپوزیم نیمه تیرماه امسال در تهران برگزار می شود. 
 
 
سعید برآبادی / روزنامه شرق
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما