تفاهمنامه همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی با هدف خودکفایی ملی در حل مشکلات، معضلات علمی و پژوهشی به امضا رسید.

جواد حدادنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره مندی از امکانات و توانمندیهای یکدیگر جهت توسعه علم و فناوری و ارتقا دانش هسته ای در سطح کشور از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.
وی محورهای موضوعی این قرارداد را نیز 'همکاری در برقراری ارتباط پژوهشی آموزشی در عرصه های علمی، فناوری و ایجاد تسهیلات در برنامه ریزی و اجرای طرحهای مشترک در زمینه صنعت هسته ای' از موضوعات این قرارداد برشمرد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: اجرای طرحهای مشترک پژوهشی کاربردی با محوریت چرخ سوخت هسته ای، بهره برداری از تجهیزات و امکاناتپژوهشی علمی و فنی بر اساس ضوابط مقرارت طرفین و همکاری در طراحی و برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی مشترک، چاپ و انتشار نشریات مقالات و کتابهای علمی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
وی گفت: همچنین بر اساس این تفاهمنامه دو طرف در اجرای پایان نامه و رساله دانشجویان دوره های تحصیلات علمی در زمینه تخصصی مورد نیاز، مشارکت در ایجاد فرصتهای مطالعاتی و تبادل استاد با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
او افزود: جهت نیل به اهداف تفاهمنامه کارگروهی تخصصی از نمایندگان 2 طرف تشکیل می شود و کارگروه تدوین وظیفه برنامه های اجرایی، نظارت، پیگیری، رفع مسائل و موانع احتمالی در اجرای طرحهای پژوهشی مشترک را دارد.
دانشگاه حکیم سبزواری با حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی، 139 کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و 10 دانشکده است.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما