انعکاس بیانیه انتخاباتی پیرمرد روستایی از سایت اسرارنامه در رسانه های کشوری/ روزنه ای به سوی گل لاله های ششتمد

در هفته های اخیر مجله اینترنتی اسرارنامه اقدام به انتشار یک فایل صوتی از محمدابراهیم اکبری هنرمند نویسنده و طنزپرداز سبزواری کرد که در آن فایل صوتی به مناسبت ایام پیش از انتخابات 96، در قالب سخنان ساده یک پیرمرد روستایی از کاندیداهای ریاست جمهوری خواسته شده بود، پس از برگزاری انتخابات ، نامزدهایی که رای نیاورده اند، قول بدهند تا 4 سال از جانب مردم صحبت نکنند و بگذارند دولت مردمی هر عزیزی که هست چرخ مملکت را بچرخاند. زیرا این سنگ ها که زیر چرخ دولت گذاشته می شود، غالباً کمانه کرده و به سر ملت می خورد.(فایل صوتی را در اینجا بشنوید)
 
اگرچه اسرارنامه این مطلب را در 28 اردیبهشت یعنی یک روز قبل از انتخابات منتشر کرده بود و مسلماً آن زمان هنوز مشخص نبود، چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، اما این فایل صوتی چند روز پس از برگزاری انتخابات مورد توجه برخی رسانه های کشوری عمدتاً مدافع دولت قرار گرفت. به طوری که سایت پر بازدید عصر ایران و نیز سایت رویداد 24 و تعدادی دیگر از سایت های کمتر شناخته شده، به انعکاس این مطلب به نقل از مجله اسرارنامه پرداختند. (آدرس انعکاس مطلب در سایت های عصر ایران و رویداد 24 در انتهای این نوشته درج شده است)
 
نکته ظریف و جالب اینجاست که محمدابراهیم اکبری در پایان این فایل صوتی که ابتدا به قصد انتشار در سایت محلی اسرارنامه تهیه شده بود، اشاره ای به گل لاله های ششتمد کرده و گفته بود: تا گل لاله های ششتمد هست، زندگی باید کرد.
 
بدین ترتیب اینک به همراه انتشار این فایل صوتی در سایت های کشوری، وصف گل لاله های ششتمد هم به گوش شمار زیادی از مخاطبان این سایت ها رسیده است، حال آنکه ممکن است برخی از مخاطبان سایت های عصر ایران و رویداد 24 تا کنون نام خود ششتمد را هم نشنیده باشند.
 
این موضوع نشان می دهد هنرمندان در عرصه های مختلف هنری چگونه این قدرت را دارند که لابه لای بیان دیدگاه های مهمتر و محوری که مد نظرشان است، با علاقه ای که به موضوعات محلی خود دارند، به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، زمینه شناسایی و یادآوری ظرفیت های منطقه ایشان را در سطوح بزرگتر (استانی، ملی و فراملی)فراهم آورند. به طور مثال کافی است چند مرتبه دیگر نام گل لاله های ششتمد در آثار تعدادی دیگر از هنرمندان ششتمدی (اعم از شعر، فیلم، داستان، کلیپ صوتی، نمایش و ...) به کار برده شود و در سطح کشور مطرح شود، تا به مرور به بِرَند مشهوری برای طبیعت منطقه ششتمد تبدیل شود که حتی شاید به جذب گردشگران منجر شود.
 
گفتنی است گل های لاله ششتمد در فصل بهار هم اکنون دربین مردمان منطقه ششتمد و سبزوار کمابیش دارای شهرت محلی است، اما کشوری شدن این شهرت نیاز به عوامل مختلفی دارد که یکی از این عوامل همت و تلاش هنرمندان متعهد محلی است.
 
آدرس انعکاس مطلب در سایت عصر ایران ( روی اینجا کلیک کنید)
آدرس انعکاس مطلب در سایت رویداد 24 (روی اینجا کلیک کنید)
 
گفتنی است وبسایت سبزوارنیوز چند سال قبل گزارش زیبایی از لاله های بهاری دشت های ششتمد منتشر کرده است:
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما