نیاز مبرم جمعیت 700 هزار نفری به دستگاه آندوسکوپی مغز

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: به رغم  گستردگی مناطقی که تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان کاشمر هستند اما از داشتن دستگاه آندوسکوپی مغز محروم هستیم.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکترجواد یزدانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه آندوسکوپی مغز برای تومورهای مغزی و برای جلوگیری از باز کردن جمجمه مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: برای تهیه این دستگاه نیازمند حمایت خیرین هستیم.
 
وی با اعلام اینکه در صورت تامین این دستگاه جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر از شهرستان‌های خلیل آباد، بردسکن، فیض آباد، بجستان، طبس،  تربت حیدریه، گناباد و... را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: اکنون در هیچ کدام از شهرهای خراسان به جزء مشهد این خدمت ارائه نمی‌شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون بخش مهمی از تجهیزات این دستگاه در کاشمر تهیه شده و نیازمند تجهیزات تکمیلی هستیم، اظهار کرد: اگر خیرین کمک کنند افق بسیار روشنی در این حوزه در شهرستان ایجاد خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه برای تکمیل تجهیزات دستگاه آندوسکوپی مغز نیازمند 70 میلیون تومان هستیم، بیان کرد: مجمع خیرین سلامت شهرستان از شهروندان و خیرین سلامتی که بخواهند به حوزه مغز و اعصاب کمک و یاری برسانند استقبال می‌کند.
 
یزدانی با اعلام اینکه تجهیزات تکمیلی این دستگاه باید توسط خیرین تهیه شود، افزود: با توجه به تصادفات شهرستان گستردگی و مناطقی که تحت بوشش خدمات درمانی این منطقه هستند ضرورت توسعه اعمال جراحی مغز و اعصاب در شهرستان از اولویت های مهم حوزه سلامت است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در ادامه با بیان اینکه راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در شهرستان جز نیازهای ضروری و حیاتی شهرستان بود که در سال‌های گذشته راه اندازی شد، بیان کرد: طی 7 ماه گذشته که شهرستان دارای متخصص جراح مغز و اعصاب شده 140 جراحی در شهرستان انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای ورود جراح مغز و اعصاب به شهرستان بخشی از تجهیزات مورد نیاز این عمل ها با مشارکت دولت و خیرین سلامت شهرستان تهیه شده است، گفت: تنها بخشی از تجهیزات مورد نیاز دیگر برای تکمیل شدن باقی مانده است.
 
یزدانی با اعلام اینکه برای تهیه تجهیزات و کمبودها در بخش عمل های جراحی نیازمند کمک خیرین هستیم، افزود: تاکنون در خصوص تامین دستگاه ام ار ای اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این واحد باشیم.
 
وی ادامه داد: به رغم اینکه با اجرای طرح تحول سلامت اغلب دستگاههای بیمارستان های کاشمر نوسازی شده اند ولی با توجه به گستردگی حوزه پزشکی هنوز کمبودهایی در بخش های چشم، اورولوژی و ارتوپدی مشاهده می شود که نیازمند تکمیل تجهیزات هستیم.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر طی 4 سال گذشته خیرین حوزه سلامت بالغ بر 700 میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کمک کرده‌‎اند، گفت: بدون شک با رفع کمبودها خواهیم توانست خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما