هواپیماهای ATR به خراسان شمالی رسید

بجنوردی ها از فرصت ورود هواپیماهای برجامی به نفع افزایش پروازهای فرودگاهشان استفاده کردند

حدود یک هفته قبل درتاریخ 21 خرداد 96 مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن انتشار مطلبی تحلیلی به ورود هواپیماهای کوچک ATR به ایران اشاره کرده بود و در همان مطلب به این موضوع اشاره شد که این هواپیماهای کوچک که ظرفیتی حدود 70 تا 80 نفر مسافر دارند، فرصت خوبی برای افزایش پروازهای فرودگاه های شهرهای کوچک و متوسط کشور ازجمله سبزوار را فراهم می آورند.(منبع)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه چند روز پس از انتشار آن مطلب تحلیلی بجنوردی ها توانستند از این فرصت برای رونق پروازهای تنها فرودگاه استان خراسان شمالی استفاده کنند به طوری که خبرگزاری ایرنا در 24 خرداد ماه، طی خبری با تیتر «هواپیماهای برجامی به بجنورد رسید» از افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد از 6 پرواز (رفت و برگشت مجموعاً 12 پرواز) به 8  پرواز (رفت و برگشت مجموعاً 16 پرواز)  در هفته خبر داد.
 
بدین ترتیب فرودگاه بجنورد که تا کنون تنها 6 روز در هفته در مسیر هوایی تهران پرواز داشت، از این به بعد نه تنها در همه روزهای هفته پرواز خواهد داشت، بلکه در یکی از روزها، دو پرواز رفت و برگشت (مجموعاً 4 پرواز) در این فرودگاه برقرار خواهد بود.
 
از آنجایی که برکسی پوشیده نیست که وجود حمل و نقل هوایی یکی از زیرساخت های مهم توسعه درهر منطقه ای است که فعالیت هایی نظیر رفت و آمد تجار، صنعتگران، اساتید دانشگاه ها، پزشکان، بیماران اورژانسی، مقامات مسئول سیاسی و اداری ، گردشگران و ... را در هر منطقه تسهیل می کند، به نظر می رسد و داشتن پروازهای مرتب روزانه خود عامل موثری در افزایش انگیزه و برنامه ریزی مسافران برای استفاده از فرودگاه یک شهر است، به نظر می رسد، سبزوار مسئولان سبزوار نیز باید هرچه سریعتر از این فرصت فراهم آمده برای کشور بهره ببرند و سهم تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی را از ورود هواپیماهای ATR به ایران بگیرند و پروازهای این فرودگاه را نیز از 5 روز در هفته حداقل به همه روزهای هفته افزایش دهند.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل خبر ایرنا درباره ورود هواپیماهای ATR به فرودگاه بجنورد را منتشر می کند:
 
هواپیماهای برجامی به خراسان شمالی رسید
 
بجنورد -ایرنا -مدیر روابط عمومی فرودگاه بجنورد از برقراری دو سورت پرواز هواپیماهای ایران ایر در این فرودگاه به مقصد تهران خبر داد.
 
فرشاد ساکنی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده با شرکت هواپیمایی ایران ایر و با توجه به خرید هواپیماهای ATR72 توسط این شرکت مقررشد که هرهفته دو سورتی پرواز در روزهای شنبه و پنجشنبه در مسیر تهران به بجنورد و بالعکس برقرار شود.
 
وی افزود: با برقراری این پروازها تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد از 6 به 8 پرواز افزایش می یابد.
 
ساکنی با اشاره به اینکه تاکنون پروازهای فرودگاه بجنورد در روز پنجشنبه انجام نمی شد گفت: با اضافه شدن این دو سورت پرواز امکان جابجایی مسافران در این روز هفته به مقصد تهران و بالعکس نیز امکان پذیر شد.
 
وی افزود: هواپیماهای ATR72 جزو به روزترین هواپیماها بوده و ظرفیت آنها بین 70تا 75 نفر است و به احتمال زیاد از فردا یا شنبه هفته بعد پروازهای آن انجام می شود.
 
به گزارش ایرنا، این نوع هواپیماها پس از برجام برای مصرف داخلی خریداری شده است و توان جابجایی تا 75 مسافر را دارد. این هواپیماها تا ارتفاع 25 هزار پا و با سرعت 600 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند و می‌توانند 1530 کیلومتر را در یک برنامه پروازی طی کنند. 
 
ایران ‌ایر برنامه ‌ریزی کرده تا از این هواپیماها برای فعال کردن دوباره فرودگاه‌های کوچک و رونق دادن به آنها استفاده کنند .
 
ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای. تی. آر تولید می‌شود.
 
این هواپیما نوع تکامل یافته‌ای. تی.آر. 42 است که از سال 1989 تولیدش آغاز شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری انتخاب می‌شود.
 
هم اکنون دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان هرکدام 3روزدر هفته در فرودگاه بجنورد نشست و برخاست دارند.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما