طرح اتصال سبزوار به خط آهن ایران - افغانستان تصویب شده است / 230 میلیارد ریال برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار اختصاص یافت

سبزوار-ایرنا-معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: بالغ بر 230 میلیارد ریال در چارچوب بودجه سال 1396 برای توسعه و تکمیل طرح راه آهن سبزوار-خوشاب اختصاص یافت.
 
احمد برادران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه تا سال 1393 کمتر از 30 میلیارد ریال بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه سبزوار شهری بازرگانی، کشاورزی، معدنی و صنعتی است، گفت: وجود راه آهن می تواند روند صادرات کالا و محصولات معدنی و کشاورزی این شهرستان را شتاب بخشد. 
 
برادران گفت: شهرستان سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط این شهر با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این امر اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است. 
 
وی افزود: بخشی از 37 کیلومتر باقیمانده از مسیر 45 کیلومتری بین 2 ایستگاه سبزوار و خوشاب آماده ریل گذاری و عملیات 'بالاست' و در بخش دیگر عملیات خاکی به اتمام رسیده و عملیات فنی شامل پل گذاری و زیر سازی مسیر در حال اجرا است. 
 
فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار حدود هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: بخشی از این اعتبار صرف خرید ریل می شود که با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستور وزیر راه و شهرسازی قرارداد خرید ریل خط آهن سبزوار در دست پیگیری و انعقاد است. 
 
فرماندار سبزوار اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال به جنوب است که با اجرای آن زمینه برای اتصال راه آهن سبزوار به خط سراسری خواف در آینده نزدیک فراهم می‌شود. 
 
او ادامه داد: طرح اتصال خط سبزوار به خط آهن ایران - افغانستان تصویب شده است که این طرح از طریق فاینانس و یا تامین اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی اجرا می شود. 
 
طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد آغاز و در روستای ایزی به پایان می رسد. 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما