ورزش سبزوار در اوج با رمز اتحاد

این روزها که شاهد پی در پی شدن موفقیت ها و رویدادهای خوش برای خطه پرافتخار سربداران هستیم ، پیروزی غرورآفرین ورزشکاران عزیز سبزواری که روز گذشته نام بلند این شهر سرافراز را بر سکوی قهرمانی کشتی کشور نشاندند ، موفقیت ارزشمند دیگری محسوب می شود که موجب فخر و سرافرازی هرچه بیشتر سبزوار و سبزواری هاست.
در این میان هرچند تلاش و همت جانانه خود ورزشکاران قطعاً موثر و ستودنی بوده است اما نباید فراموش کرد که حمایت های باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج (ع) سبزوار در تحقق این موفقیت ها جایگاه خاص خود را دارد.
موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج(ع) که تحت مدیریت همشهری محبوب و خوش غیرت سبزواری آقای دکترسید ابوالفضل میرعلی اداره می شود اخیراً با ورود به عرصه ورزش شهرستان توانسته است افتخارات خوبی را به بار بیاورد.
اسرارنامه سبزوار اینک از مشاهده اینکه فرزندان غیور سبزوار یکی پس از دیگری به کانون گرم شهر و دیار خود باز می گردند و اینجا را بهترین مکان برای سرمایه گذاری های کلان خود تشخیص می دهند به خود می بالد.
این درحالیست که که تا چند سال قبل به خاطر وجود  اختلافات سیاسی و جناحی فرساینده در سبزوار بزرگ توان بسیاری از حرکت ها و پیشرفت ها ازاین شهر کهن گرفته شده بود.
اینک اما فضا فضای اتحاد و همدلی برای ساختن شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب فراهم است. چهره های سیاسی در کنار چهره های مذهبی و فرهنگی قرار گرفته اند. فرهیختگان دانشگاهی نیز در این میان به خوبی وارد عرصه سازندگی کشور شده اند.سرمایه دارن سبزواری اینجا در شهر و دیار خودمان در پروژه های دانشگاهی ، صنعتی و حمل و نقلی و ورزشی سرمایه گذاری می کنند و اینها همه یعنی جلوه هایی زیبا از ائتلافی مبارک برای رسیدن به توسعه همه جانبه.
به طور مثال اگر بخواهیم در همین زمینه ورزشی و موفقیت های به دست آمده مثال بزنیم این اتحاد و همدلی را می توانیم به صورتی مصداقی در مثال های زیر نشان دهیم :
دکتر ابوالفضل میرعلی به عنوان یکی از چهره های محبوب مردمی شهرستان واز سرمایه داران مشهور سبزواری است که تا کنون سرمایه گذاری های اقتصادی کلانی در مشهد و سبزوار انجام داده بود. و البته حجم بیشتر سرمایه گذاری های وی به مشهد محدود می شد اما اینک به سبزوار آمده است و هنگامی که سرمایه عظیم وی با استعداد و پشتکار جوانان سبزواری در هم آمیخت در چند رشته مهم ورزشی افتخارات ارزشمندی برای سبزوار به وجود آمد.
زمینه دیگر در عرصه سیاسی شهرستان است که برای رشد و ارتقاء شاخص های ورزشی شرایط مناسبی را به وجود آورده است. بی انصافی است اگر همت جوانان ، حمایت های موثر موسسه  مالی اعتباری ثامن الحجج را ببینیم اما تلاش و پیگیری مسئولین سیاسی شهرستان را از نظر دور داریم.
نمایندگان متحد فعلی ، فرماندارمحترم ، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدیران شهرستانی که در این چند سال برای جذب اعتبارات بیشتر و جبران محرومیت های چندین  ساله تمامی وزرای دولت را به سبزوار آورده اند و با اینکار گام موثری در جهت توسعه همه جانبه سبزوار برداشته اند در یکی از آخرین اقدامات خود وزیر ورزش و جوانان را هم به سبزوار آوردند . این سفر نیز مانند سایر سفر ها دست آوردهای خوبی برای سبزوار داشت . از جمله اینکه با قول مساعد وزیر ورزش ورزشگاه 15 هزارنفری سبزوار بعد از چند سال سرانجام در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
محمد عباسی در این سفر خود در جلسه سخنرانی یکی از دلایلی که قبول کرده به سبزوار بیاید را وجود فضای اتحاد و صمیمتی عنوان کرد که بین نمایندگان فعلی سبزوار مشاهده کرده است. فضایی که به نظر او برای کار کردن مناسب است.لازم به ذکر است که این سفر وزیر ورزش که یک وزارت خانه تازه تأسیس است و شخص وزیر هنوز به بسیاری از شهرهای مهم کشور مهم کشورسفرنکرده ، درحالی به سبزوار انجام شد که در حدود دو دهه گذشته هرگز یکی از مسئولان ارشد ورزش کشور به سبزوار نیامده بود.
به جز این مورد حضور وارتباط تنگاتنگ مقامات ارشد ورزش استانی هم با شهرستان سبزوار خود عامل دیگری برای توسعه ورزش خطه پرافتخار سربداران است. به طوری که در طول یک ماه گذشته دو بار مدیر کل ورزش و جوانان استان  به سبزوار سفر کرده است . یک بار در روز سفر وزیر و ورزش و دیگری چند روز قبل اتفاق  افتاد که ایشان به گزارش سایت دانشگاه تربیت معلم سبزوار به این دانشگاه رفت و با مسئولین دانشکده تربیت بدنی دانشگاه نامبرده به چاره اندیشی برای برخی از امور ورزشی سبزوار پرداخته است.
محسنی ثانی یکی از دو نماینده متحد فعلی در وبسایت شخصی خود پیشرفت های به عمل آمده در حوزه ورزش شهرستان سبزوار را در زمینه سرانه فضای ورزشی در چهارسال گذشته چنین ارزیابی می کند :
سرانه فضای ورزشی از ۱۵سانتی متر مربع به ۱۶ سانتی متر مربع در سال ۸۶ ، ۱۷ سانتی متر در سال ۸۷ و ۳۰ سانتی متر مربع در سال ۸۸ رسید که در سال ۹۰ با یک جهش قابل توجه به ۷۰ سانتی متر مربع افزایش یافت و فاصله خود را با هدف برنامه ۵ ساله پنجم که یک متر مربع می باشد کاهش داد و از سرانه کشوری پیش افتاد. به گفته وی با بهره برداری از استادیوم ۱۵ هزارنفری سبزوارو سالن های ورزشی که در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به منطقه قرار شد تا سال آینده به بهره برداری برسد سرانه فضاهای ورزشی به یک متر مربع (هدف برنامه پنجم) خواهد رسید در حالی که ۴ سال دیگر از این برنامه باقی مانده است.
(منبع : وبسایت دکتر محسنی ثانی)
از نکات حائز اهمیت در این بحث این است که همشهریان عزیز سبزواری بدانند ورزشگاه 15 هزارنفری در حال ساخت سبزوار به نوبه خود نقطه عطفی است در امر ورزش و جوانان منطقه پرافتخار سربداران به طوری که حتی در شهر همسایه سبزوار که از لحاظ جمعیت تقریبا با سبزوار برابر است ، هم اکنون یک ورزشگاه 5 هزار نفری در حال ساخت است اما در آن واحد سبزوار در حال ساختن ورزشگاه 15 هزارنفری است که این نشان از همت بلند و عزم راسخ مردم و مسئولین پرتلاش این کهن شهر با اهمیت خراسان دارد.
سبزوار پیش از این در قالب پروژه های عظیم دیگری نظیر ساخت فرودگاه بین المللی ، تأسیس دانشگاه های معتبر و بزرگ دولتی ، احداث منطقه ویژه اقتصادی و .... برخی توانمندی های خاص خود را نشان داده بود.
اینک نیز چنان که گفته شد ایستادن جوانان غیور سبزواری بر بلندای سکوی قهرمانی باری دیگر نشان داد که سبزوار و سبزواری ها می توانند اگر بخواهند و اگر اتحاد و  همدلی خود را حفظ کنند.

اسرارنامه سبزوار حامی ورزشکاران و ورزش دوستان غیور سبزواری

نظرت را بنویس
comments

مرتضی سروش

سولام یره ما قبلنا د سبزوار یک سروش بیشتر نداشتم . حال تو از کوج امییی.اظهار نظر سیاسی منی . پسر گلم تا وقته د سبزوار آدمای پولدار بی عقل مسئول بشن سبزوار هیچی نمره .

مرتضي سروش

سولام رفق گلم ! حالت خوبه عزيزوم ! بستيوم آواز از اسيا بفته بعد خادت جواب بگيري او روزه كه موگوفتي سيد ابوالفضل و موسسه...... امروز حال بگرد پيداش كو ! ما خادوم نوكر سبزوار و سبزواريوم ولي هميشه اي مردم بزيچه رفتين بري بالا رفتن بعضيا ! محض اطلاع شما بنده به عنوان اولين بار بعنوان روزنام نگار و فعال اجتماعي بري استان شدن شهر سبزوار خيله زحمت كشيوم در كنار همه دلسوزاي شهر و شهر سبزوار و نشريه سبزوار ره در سال 1381 د نمايشگاه بين المللي مطبوعات مطرح كردوم كه كليه مسئولين شهر در او زمان مثل آقاي كارانديش و دكتر خيرابادي عزيز و حس آقاي محرابي و آقاي عليرضا صادقي و كلي مسئولين درحد وزارت خنه هاي مختلف به به و چه چه كردن ولي بعدش فاتحه !!! به هر شكل خسته نبشي ! مرتضي سروش

حامد

من خودم از ورزشکارای سبزوارم.قبلا خیلی دغدغه ی این بی فکری های مسوولین رو داشتم اما الان افتخار میکنم ک یک سبزواری از دیار سربداران هستم.

سروش

ولی همین اتحاد رو که امروز رمز پیروزی و موفقیت های سبزوار شده یک عده نشونه گرفتن. مثلاً همش می خوان بین نماینده ها تفرقه بندازن. همش سعی می کنن بگن اینا هیچ کاری نکردن. عجیبه که اینطوری چشماشون رو روی واقعیت می بندن. اما حناشون پیش مردم رنگ نداره . همه می دونن چه نیت هایی دارن این افراد. می خوان بگن یعنی همه بدن فقط ما خوبیم بیاین به ما نامزدهای انتخاباتی ما رأی بدید. کور خوندن.

سرزمین سربداران

نیشابور رو که ولش کن اون استادیوم 5 هزار نفری هم تا ده دوازده سال دیگه معلوم نیست تکمیل بشه اخه نیازی هم نیست لیگ نیشابور رو تو زمین خاکی هم میتونن بازی کنند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما