به مناسبت روز قلم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تجلیل از محمود دولت آبادی در مرکز همایش های کتابخانه ملی

محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری و آقای رمان ایران به همراه تعدادی دیگر از نویسندگان برجسته کشور به مناسبت روز قلم و در جریان رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار» در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران مورد تجلیل قرار می گیرند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در کتاب یادگار ماندگار 110 پرتره از اهالی قلم ایران درج شده است. خبرگزاری ایرنا خبر این رویداد فرهنگی را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
به مناسبت روز قلم
کتاب «یادگار ماندگار» شامل 110 پرتره اهل قلم منتشر شد
 
تهران- ایرنا- کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره 110نفر از پیشکسوتان اهل قلم» به مناسبت روز قلم(14 تیر ماه) از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.
 
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا خانه کتاب روز شنبه عنوان کرد که این کتاب با هدف معرفی بزرگان اهل قلم منتشر شد و قرار است روز سه شنبه 13 تیرماه در مرکز همایش های کتابخانه ملی، سالن قلم رونمایی شود.
 
سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقدمه این کتاب نوشته است: «در تاریخ کهنسال ایران، نقش و جایگاه اهل قلم همواره ممتاز و تأثیرگذار بوده است. شخصیت های فرهنگی بسیاری با دانش اندوزی و کوشش های ستودنی خود گستره دانش، تمدن و فرهنگ ایرانی را در ابعاد گوناگون وسعت بخشیده اند. چراکه اهل قلم همواره موجب اعتلا و آوازه نام ایران و فرهنگ متعالی آن شده اند.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت و تجلیل از فرهنگسازان ایران، مجموعه ای از پرتره های اصحاب قلم را فراهم آورده تا در اقدامی قدرشناسانه تصاویر این عزیزان را به ثبت برساند. همچنان که در یادگار ماندگار مشاهده می شود، سعی و اهتمام بر این بوده تا از جنبه های گوناگون علمی و از طیف های متنوع فرهنگی، پرتره ای انتخاب شود تا نمایه ای کامل از همه فرهنگسازان میهنمان در این مجموعه ارائه شود...».
 
به گفته مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب، کتاب «یادگار ماندگار» دغدغه ای است جدی در ثبت چهره، چهره های معاصر که مهمترین هدف آن معرفی بزرگان اهالی قلم معاصر و در قید حیات، به اجمال و به رخ کشیدن چهره پر مهر آنها است. این اثر صد البته جرقه ای برای در کانون توجه قرار دادن هرچه بیشتر بزرگان اهل قلم و شروعی برای اهتمامی جدی جهت پرداختن به زندگی پرخیر و برکت آنها است.
در این کتاب به معرفی کارنامه و آثار اشخاصی همچون منوچهر ستوده، سلیم نیساری، محمد علی اسلامی ندوشن، ایرج افشار، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، سیمین بهبهانی، سید فتح الله مجتبایی، نجف دریابندری، بدرالزمان قریب و مهدی محقق پرداخته شده است.
 
قرار است روز سه شنبه در مراسم رونمایی از این کتاب با حضور وزیر ارشاد از چهره هایی نظیر غلامحسین صدری افشار نویسنده و فرهنگ نویس، سید فتح الله مجتبایی مترجم و مصحح، هوشنگ ابتهاج شاعر، سید عبدالله انوار نسخه شناس و کتاب شناس، حسین انوری استاد زبان و ادب فارسی، احمد احمدی موسس و مدیر سازمان سمت، مهدی محقق مصحح و مجتهد، نوش افرین انصاری کتابدار و نویسنده، جواد مجابی نویسنده و شاعر،محمود دولت آبادی رمان نویس، منوچهر ستوده کتاب شناس و مولف و غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف و استاد فلسفه تجلیل شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما