پرواز سرخ ایرباس شماره 655

فاطمه شریف نیا / مجله اینترنتی اسرارنامه

 

12 تیر ماه مصادف است با یکی از تلخ ترین روزهای مردم ایران است که همیشه در ذهن و خاطره ی ایرانیان زنده خواهد ماند.

در صبح روز 12 تیر ماه سال 67 خلبان و مسافران پرواز ایرباس 655 به مقصد دبی هرگز گمان نمی کردند پروازشان به مقصد دیگری باشد. پروازی خونین بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس.  

نقض آشکار حقوق بشر توسط دولت آمریکا در آب های خلیج فارس که با شلیک دو فروند موشک ناو جنگی به هواپیمای مسافربری ایرباس شماره 655 که باعث سقوط هواپیمای مسافربری شد و کشته شدن تمام مسافران حامل این پرواز شد.

پروازی که حامل 290 تن اعم از خدمه ی پرواز، 66 کودک و 53 زن بود که همگی آنها کشته شدند و خلیج فارس همیشه داغدار و خونین این حادثه ی تلخ است.

حادثه ی غم انگیز، که تا مدت ها بعد نیز بخاطر اشتباه دولت آمریکا به شدت خشم جهانیان را برانگیخت ولی دولت آمریکا در این حادثه با بی توجهی به اذهان عمومی و به خاطر این جنایت با دادن مدال افتخار به کاپیتان ناو و همکارانش و ترفیع درجه آنها بیشتر باعث جریحه دار شدن قلب ایرانیان شد.

ماجرایی که اگر به اشتباه هم صورت گرفته بود می توانست با عذرخواهی از خانواده ی قربانیان و دولت ایران و پرداخت غرامت پایان پذیرد سالهاست در دل تاریخ زنده مانده است و آن شهدا و قربانیان مظلوم آن پرواز همیشه با صدایی رسا این جنایت را به جهانیان یادآور می شوند.

مجله ی اینترنتی اسرارنامه ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه و مردم ایران بر خود لازم می داند با زنده نگهداشتن این حادثه خواهان دادخواهی این جنایت تاریخی باشد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما