برگزاری شب شعر ایثار و شهادت در شهرستان جغتای

مراسم شب شعر ایثار و شهادت با هدف گرامیداشت یاد وخاطره شهدا در شهرستان جغتای برگزار شد.

همزمان با سالروز آزاد سازی مهران همایش شب شعر ایثار و شهادت در اداره آموزش وپرورش جغتای برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این همایش با حضور فرماندارجغتای، برخی ازمسئولان این شهرستان وبیش از ۲۰نفر از شاعران برجسته شهرستان جغتای، جوین وسبزواربرگزارگردید.

رئیس آموزش و پرورش جغتای ضمن قدر دانی از مقام شامخ شهداء اظهار داشت:  هرسال دهم تیرماه سالروز آزادسازی شهر  مهران به همت رزمندگان دلیر اسلام ‏است و باید در این روز یاد و خاطره ایثارگران و ‏شهدای عملیات آزادسازی مهران گرامی داشته شود.

محمد رضا دستورانی با اشاره به اینکه شاعران نیز تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی گرامیداشت شهدا دارند تصریح کرد: این شب شعر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران جغتای، اداره آموزش پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: برگزاری چنین شعرهایی به رشد و بالندگی شاعران نوپا کمک بسیاری می کند و باید از شاعران حمایت شود تا بتوانند اشعاری نو با فکری نو بسرایند.

 لازم به ذکراست در این مراسم شاعران نوجوان و بزرگسال از جمله شاعر بزرگ سبزوار حسن دلبری به شعرخوانی پیرامون موضوعاتی چون ایثار وشهادت پرداختند و به رسم یادبود لوح سپاس به تمامی شاعران تقدیم گردید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما