پخش ماجراهای راشن و ماهشن، اثر هنرمندان سبزواری از شبکه تلویزیونی پویا

مجموعه انیمیشنی «ماجراهای راشن و ماهشن» اثر هنرمندان سبزواری که کار مشترکی از دانشگاه حکیم سبزواری و موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق است و در گروه مهندسی پویا نمایی سروستان سبزوار تولید شده، در جدول پخش شبکه پویای سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه شبکه پویا که ویژه کودکان و نوجوانان است، مجموعه راشن و ماهشن را هر روز ساعت 18:43بعد از ظهر پخش می کند.

وبسایت پویا مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن را به شرح زیر معرفی کرده است:

ماجراهای راشن و ماهشن
 
«راشَن» و «ماهشَن» برادر و خواهری هستند که از کودکی نزد عمه عالیه بزرگ شده‌اند. راشن قصد دارد با کمک یک دوره گرد دانا و خردمند به نام «تیار جان»، از طریق «تاس قالیچه» فرصت‌های طلایی زندگی خود را بیابد...
 
راشن، باهوش و زرنگ، اما خیال‌باف و عجول است و با این همه استعداد هنوز نمی‌داند که در آینده می‌خواهد چکاره شود! با اینکه شغل خانوادگی آنها طراحی نقوش قالی و بافتن آن بوده و البته راشن هم در این کار وارد است، اما مانند ماهشن به این شغل علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. تیار جان، یک دوره گرد دانا و خردمند است که همه را به درستی راهنمایی می‌کند. او به کمک تاس‌قالیچه که یک قالیچۀ کهنه و قدیمی است فرصت‌های طلایی را در اختیار مردم می‌گذارد. هرکس که در پیدا کردن راه زندگیش سر در گم است تاس‌قالیچه کمک بزرگی به او می‌کند.
 
این روستا که در دره تک‌سپید، پای کوه بخشیدر در منطقۀ بیهق تکاب کومش واقع شده است حاکمی دارد به نام جناب فرمان‌فرما که فرصت‌های طلایی همۀ اهالی روستا را از آنها می‌گیرد. او بی‌باک را که یکی از رعیت‌های اوست و همیشه در حال وقت تلف کردن است برای انجام دستورات خود به سراغ اهالی روستا و بخصوص راشن می‌فرستد...
 
مجموعۀ «ماجراهای راشن و ماهشن» بر اساس طرح و نوشته‌ای از «سید نورالله رضوی» به تهیه‌کنندگی «مؤسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق سبزوار» در شبکۀ خراسان رضوی تولید شده است.
 
اطلاعات تکميلي:
 
کارگردان:سید نورالله رضوی، پروانه باغانی
 
نویسنده:معصومه گنجه‌ای
 
انیماتور:علی عنبری، سمانه خسروجردی، مهناز اعتمادی، الهه توکلی‌پور، سارا کلاته‌سیفری، فاطمه صادقی
 
موسیقی:امیر استیری
 
تکنیک:کات اوت کامپیوتری
 
تعداد قسمت:13
 
مدت:15 دقیقه‌ای
 
کشور سازنده:جمهوری اسلامی ایران
 
سال ساخت:1392
 
تهیه شده در:گروه پویانمایی شبکه خراسان رضوی
 
منبع: وبسایت شبکه پویا
 
لازم به ذکر است طراحی شخصیت های این مجموعه بر عهده سمانه کیوانلو بوده و خانم ها فاطمه رضوی و نجمه بهنامی فر نیز دستیاران کارگردان این اثر بوده اند.

گفتنی است راشن و ماهشن که در سال 92 در سبزوار تولید شده است، پیش از این نیز در شبکه های سیما پخش شده است.(منبع) 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما