ازدواج معنوی یک زوج بسیجی در سبزوار/ مراسم عقد عروس و داماد سبزواری در جوار شهدای گمنام متبرک شد

مراسمی متفاوت در مزار شهدای گمنام
روایتی خواندنی از مراسمی متفاوت در مزار شهدای گمنام
 
صبح جمعه بیست و سه تیرماه بودکه به همراه مادرم راهی مزار شهدای گمنام شدیم برای تهیه گزارشی متفاوت.
 
گزارشی به شیرینی یک پیوند آسمانی که این بار به صورتی دیگر جلوه می کرد. ابتدای کار، قرار فقط تهیه فیلم از مراسم باشکوهشان بود! آن هم از بابت رفاقت با عروس خانم! اما بعد که اندکی فکر کردم احساس کردم احساس کردم شاید خواندن روایت این مراسم برای دیگران هم مثل من جالب باشد، همانطور که برای اندک افرادی که صبح جمعه خود را با قرائت دعای ندبه در مزار شهدای گمنام شروع کرده بودند جذاب بود و می خواستند شاهد این عقد آسمانی باشند.
 
شور و التهاب ویژه ای بر سر مزار شهدای گمنام برقرار بودو هر کسی انجام گوشه ای از کار را به دست گرفته بود تا هر چه بهتر شرایط برای این عقد آسمانی فراهم شود. سفره زیبایی پهن شده بود که مزین بود به چفیه و پلاک و کوله بار سفرشان. مزین بود به گل های نرگسی که نشان از انتظارشان برای فرج یار بود. مزین بود به عکس شهدایی که هم خوانی عجیبی با سفره بسیجی شان داشت.
 
در نگاهی مختصر؛ سفره پیش رو شباهت زیادی به سفره عقد نداشت اما دقیق تر که نگاه می کردی نهایت ظرافت و حساسیت مادر عروس را که برای عالی جلوه دادن سفره به خرج داده بودند احساس می کردی. این سفره مملو بود از عشق و محبت و صمیمیت. این سفره نشان از خاکی بودنشان داشت و چه عجیب به دلم نشت دیدن جمله ای کنار این سفره " زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست! " و چه زیبا این زوج جوان با این عمل انقلابی یاد شهدا را زنده کردند. چند ساعتی معطل بودیم اما ورودشان همراه شد با دست و صلوات های مکرر و صدای مداحی زیبا که به گوش می رسید.
 
در بدو ورود ابتدا عروس دست گل نرگس خود را بین پنج شهید گمنام تقسیم کرد و داماد هم با پاشیدن گلاب کار را تمام کرد. سپس همه چشم انتظار جاری شدن عقد بودیم و شنیدیم که مهریه عروس خانم 14 سکه به نیت 14 معصوم و یک سفر حج عمره به همراه آقای داماد بود و چقدر شیرین بود این عقد ساده و بی ریا. جای همه تان خالی مراسمی دلنشین بود که حس و حال همه حضار را خوب کرد. به امید روزی که بیشتر از قبل شاهد چنین مراسم هایی باشیم با همین سادگی و حال خوبشان. بیایید اندکی از تجملات و سخت گیری هایمان کم کنیم تا زندگی برای خودمان و اطرافیانمان شیرین تر شود.
 
گزارش: فاطمه سادات طبسی
منبع: هفته نامه ستاره شرق
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما