به مناسبت میلاد حضرت معصومه و در برنامه ای ویژه بانوان:

50 نوازنده سبزواری در اجرای جدید گروه موسیقی داروگ هنرنمایی می کنند

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه:
 
نخستین شب اجرای گروه موسیقی داروگ که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تدارک دیده شده است، شب گذشته در تالار کاشفی سبزوار روی صحنه رفت.
 
سرپرست گروه موسیقی داروگ پیش از آغاز این اجرا به خبرنگار اسرارنامه گفت: در جدیدترین اجرای گروه داروگ که ویژه بانوان است و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر در شب های دوم و سوم مرداد جاری در تالار کاشفی سبزوار به روی صحنه می رود، 50 نوازنده سبزواری در چند قسمت به هنرنمایی می پردازند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حمیدرضا سیدنیا با بیان این خبر افزود: اکثر این نوازندگان خانم هستند و همه از مدرسین و نیز هنرجویان آموزشگاه موسیقی داروگ می باشند.
 
وی افزود: اجرای دو شبه گروه موسیقی داروگ شامل هنرنمایی 4 گروه دف نوازان، سنتورنوازان، سه تار نوازان و گیتارنوازان  به همراه چند تک نوازی پیانو توسط بانوان خواهد بود.
 
سیدنیا گفت: در اجرای این برنامه همکاری آقایان علی آبادی ریاست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سبزوار و پارسی پور معاون فرماندار سبزوار قابل تقدیر است.
 
وی گفت: مدیریت برنامه های این اجرای دو شبه گروه داروگ بر عهده محمد لندرانی و طراحی گرافیکی نیز برعهده آبتین آراد بوده و همچنین مجری برنامه نیز فرزانه فرهبد است.
 
سرپرست گروه موسیقی داروگ همچنین از همکاری حسین یزدان مهر، علی بهمن صفار و زهرا شیرازی و گروه پرشین صوت در برپایی این برنامه قدردانی کرد. 
 
وی گفت: قطعاتی که توسط 4 گروه سه تارنوازان، سنتورنوازان و دف نوازان در این برنامه دو شبه اجرا خواهد شد، بخشی از قطعاتی است که به زودی این گروه ها در کنسرت های مستقل خود طی سال جاری اجرا خواهند کرد.
 
سیدنیا گفت: بلافاصله پس از پایان اجرای دو شبه داروگ که ویژه بانوان است، از تاریخ 4 مردادماه جاری کنسرت گروه سه تارنوازان داروگ برگزار خواهد شد که شرکت در آن برای عموم آزاد است.
 
همچنین گروه سنتورنوازان (کودک و نوجوان) داروگ  در شهریورماه و گروه دف نوازان نیز در اسفندماه سال جاری به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) کنسرت خواهند داشت.
 
گروه موسیقی داروگ در دو سال اخیر کنسرت های دیگری به مناسبت های مختلفی  ازجمله برگزاری کنگره بین المللی سربداران، به یاد شهدای پلاسکو و نیز به مناسبت روز جهانی موسیقی برگزار کرده است.
 
گفتنی است گروه موسیقی داروگ از سال 78 توسط حمیدرضا سیدنیا در سبزوار تأسیس شده و اکنون دارای بخش های کوبه ای، اصیل، سه تارنوازان و موسیقی کودک است.این گروه تا کنون کنسرت های متعددی در داخل و خارج از کشور داشته است.
 
عکس های این گزارش توسط علیرضا تهجدی گرفته شده است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما