به بهانه ی قطع در خت کهنسال از شهر

سایه ای که از شهرمان کم شد....

ریحانه ریاحی:

مرد جوان کنار درخت ایستاد و به آن نگاهی انداخت و در فکر فرو رفت. ناگهان تبر را بالای سر برد و آن را بر تنه  تک درختی که در آنجا بی آزار ایستاده بود و هیچ مشکلی برای شهر و مردمانش نداشت، کوبید.

جوان عرق صورت و گردنش را پاک کرد و ضربه های محکم تری بر دل آن درخت وارد نمود. گویا درخت دلش نمی خواست از آنجا تکان بخورد و جا خشک کرده بود ولی تلاش ها و ضربه های پی در پی آن جوان، سرانجام او را از پا درآورد و به زمین انداخت.

***********

همه ما می دانیم قطع درختان آثار مخربی بر روی محیط زیست و زندگی ما دارد ولی متاسفانه همچنان شاهد این موضوع بوده ایم و هستیم...

امروزشاهد قطع درختی در چهار راه قصبه که هیچ مشکلی برای شهر و همچنین ترافیک خیابان نداشت بودیم، که دیدن این صحنه مرا آزرده خاطر کرد.آن هم برای شهری مانند سبزوار که اقیلم خشکی دارد و برای حمایت از اکوسیستم آن نیاز به افزایش درخت و درختکاری داریم، نه اینکه به درختان بی آزاری همچون این درخت صدمه وارد نماییم.

حال وقتی رنگ سبز شهرمان کم رنگ می شود، چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟

چندین سال قبل مردم سبزوارشاهد اقدامی مشابه اتفاق امروز بودند، هرچند در آن مورد ضرورتی از جمله مشکلات ترافیکی وجود داشت و مسئولین خود را موظف به این اقدام می دانستند.لیکن بااین حال انتقاداتی متوجه مسئولین وقت شهرشد و مردم این دیار به جای قطع درختان خواستار انتقال آنها شدند.  

 

 

 

این در حالیست که چندی پیش، بیمارستان توحید سنندج در یک اقدام بسیارزیبا، در هنگام  توسعه و تعمیر سالن انتظارش از قطع درختاران خودداری نمود. 

 

پس انتظارمی رود مسئولین محترم فعلی شهرستان هم با حساسیت بیشتری مسائل زیست محیطی شهر را دنبال کنند تا ازاین پس شاهد مواردی از این دست نباشیم.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما