حضور تحریریه اسرارنامه در کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی

گزارش: ریحانه ریاحی / عکاس: زهرا امیری
 
تعدادی از اعضای تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه امروز با حضور در محل دفتر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی، ضمن تبریک افتتاح این کانون، پیشاپیش مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار را گرامی داشتند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این دیدار مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: بزرگترین کانون بسیج رسانه ای استان بعد از مشهد در سبزوار دایر شده است و هدف این کانون  نگاه تخصصی به فعالیت رسانه ای در ترویج تفکر بسیجی و تقویت رسانه هایی است که در خط  ارزش های نظام حرکت می کنند.
 
محمدمهرنیا افزود: کادر سازی و رشد و ارتقاء کیفی فعالیت نیروهای رسانه ای شهرستان و ایجاد زیرساخت های لازم برای دفاع از حقوق خبرنگاران سبزواربزرگ (سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن) از دیگر اهداف کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی است.
 
وی ادامه داد: اتاق فکری در محل کانون تخصصی بسیج رسانه راه اندازی می شود تا خبرنگاران صاحب نظر و صاحب ایده دیدگاه هایشان را با ما در میان بگذارند و بتوانیم در جهت هرچه بهتر وموثرتر شدن فعالیت کانون از نظرات عزیزان مختلف بهره ببریم.
 
جانشین کانون تخصصی بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: استقبال خوبی که با ثبت نام بیش از 80 نفر از فعالان رسانه سبزوار در ابتدای راه اندازی این کانون صورت گرفته است، نویدبخش شکل گیری تشکلی موثر و پویا برای اصحاب رسانه دیار سربداران است که امیدواریم هم خبرنگاران و هم مسئولان شهرستان از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرند.
 
مجتبی خالصی افزود: در چند سال اخیر جای یک تشکل صنفی ویژه خبرنگاران در سبزوار خالی بود و کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی می تواند تاثیر بسزایی در پر کردن این خلأ داشته باشد.
 
وی افزود: خوشبختانه فعالان رسانه سبزوار افرادی پویا و پرتلاش هستند که ضمن داشتن برخی تفاوت ها در گرایش های فکری و سیاسی، اما در محدوده خطوط نظام حرکت کرده و اختلافات سلیقه ای جزئی را بین خود به خوبی مدیریت می کنند و معمولا روابط دوستانه بر اختلاف نظرهای جناحی غلبه می یابد زیرا خبرنگاران سبزوار امروز به خوبی می دانند که پیشرفت و ارتقاء جامعه رسانه ای شهرستان در اتحاد و همدلی و یک صدایی آن هاست.
 
وی توضیح داد: اتحاد، همدلی و یک صدایی بین اصحاب رسانه به معنای کنار گذاشتن دیدگاه های مختلف نیست، بلکه به این معناست که خبرنگاران بتوانند در مسیر فعالیت های صحیح رسانه ای از یکدیگر حمایت صنفی مناسبی به عمل آورند.
 
 عضو شورای کانون تخصصی بسیج رسانه سبزوار نیز در این جلسه گفت: پیشینه خبرنگاری به صدر اسلام باز می گردد. به هرحال اگر وظیفه خبرنگارانتشار خبر است، وظیفه پیامبر نیز دریافت و ابلاغ وحی بوده است. همچنین راویان احادیث نیز همین کار را انجام می داده اند. خبرنگاران نیز امروز راویان اخبار هستند و می توانند فعالیت خود را بر همان مبنای اصولی نظیر صداقت و امانت داری قرار دهند که پیامبر مکرم اسلام و راویان موثق احادیث در صدر اسلام داشته اند.
 
حجت الاسلام مسعود تاج آبادی افزود: کانون تخصصی بسیج رسانه که به تازگی در غرب خراسان رضوی افتتاح شده است می تواند در راستای آشنا کردن اصحاب رسانه شهرستان به خصوص نسل های جوان تربا مفاهیم و ارزش های اصیل این حرفه موثر واقع شود. 
 
وی ادامه داد اگر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی بخواهد در راستای ارتقاء سطح کیفی فعالیت و دانش اصحاب رسانه گامی بردارد و مبادرت به برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی کند، خوشبختانه در همین سبزوار اساتید مجربی هستند که می توانند وظیفه آموزش نسل های جوان تر را به خوبی برعهده بگیرند.
 
درادامه این جلسه نماینده تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن عرض تبریک ایام گرامیداشت مقام خبرنگار و نیز تبریک راه اندازی کانون تخصصی بسیج رسانه ای غرب خراسان رضوی، آمادگی تحریریه این مجله را برای هر گونه همکاری با مجموعه ارزشمند بسیج رسانه سبزواربزرگ اعلام کرد.
 
امید برومندی گفت: یکی از نقاط قوت کانون تخصصی بسیج رسانه در سبزوار حضور پیش کسوتانی نظیر استاد مهرنیا و خالصی در راس این کانون است که علاوه بر تجربه بالا، با منشی معتدل، حضوری مثبت و موثر در عرصه رسانه ای سبزوار داشته اند و استقبالی که از همین ابتدای راه اندازی کانون از سوی خبرنگاران شهرستان از طیف ها و گروه های مختلف فکری و سیاسی به عمل آمده است، خود نشان دهنده انتصابات صحیحی است که در این کانون از ابتدا صورت گرفته است.
 
در پایان جلسه خانم ها اعضای تحریریه اسرارنامه به همراه محمد مهرنیا به بازدید از بخش های مختلف دفتر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی پرداختند.
 
گفتنی است کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در خیابان امیرشاهی سبزوار مجتمع شهید محمدیانی واقع است.
 
این کانون روز چهارشنبه 11 مردادماه 96 طی مراسمی با حضور جانشین فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی و شمار زیادی از اصحاب رسانه و مسئولان سبزوار رسماً افتتاح شد.
 
در حال حاضر حدود 80 نفر عضو کانون تخصصی بسیج رسانه سبزوار بزرگ شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن هستند، و پیش بینی می شود این تعداد عضویت ها به بیش از 200 نفر برسد.
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

سلام ،از اینکه حداقل یک محلی برای رفت و امد اهل رسانه در این کانون ایجاد شد خوشحالیم بزرگترین ارزوی ما ایجاد وحدت و همدلی و ترویج فرهنگ بسیجی در بین اعضای کانون است که مطمئنا این امر تحقق پیدا می کند و جایگاه معنوی این عزیزان تحقق پیدا می کند تشکر از دوستان سازمان بسیج رسانه و مسئولان محلی که این کانون را راه اندازی کردند خداقوت

س به دوستان کانون داشتن خوبه اما بعید است از این کانون ها و جلسات چیزی در بیاد که درمی آمد که تا حالا و در کانون های دیگر چیزی در می آمد و اتفاقی می افتاد. به هر حال ناامید نیستیم اما به اینها نباید دل بست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما