با رسالت پرورش نیروهای کارآمد و کارآفرین

دانشگاه فناوری های نوین سبزوار، نمونه ای دیگر از دارالفنون در تاریخ علم ایران است

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس دانشگاه فن آوری های  نوین سبزوار گفت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه نسل سوم، نمونه ای دیگر از دارالفنون در گذشته تاریخ علم کشورمان است که در مقطع کنونی رسالت مهمی دارد در تربیت و پرورش نیروهای کارآمد  و کارآفرین دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر ابوالقاسم امیراحمدی در نشست خبری که بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت پنجمین سال تاسیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار برگزار شد، به ارائه فعالیت ها، تبیین اهداف و برنامه های مدیریت جدید، سیاست ها و استراتژی های دانشگاه در سال تحصیلی پیش رو پرداخت.

وی افزود: دانشگاه فن آوری نوین با توجه به اهدافی که دنبال می کند، تخصص هایی را با هم گره بزند که حاصل آن انجام تحقیقات و مطالعات بین رشته ای است، تا این تحقیقات بین رشته ای باعث تبدیل علم به ثروت شده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

امیراحمدی یکی از دلایل شکل گیری دانشگاه فن اوری های نوین را موفقیت آمیز نبودن آموزش عالی در تربیت نیروها دانست و گفت: طبق آمار اعلام شده هم اکنون صدها هزار فارغ التحصیل بیکار با مدارک تحصیلی کاردانی تا دکترا در کشور داریم و برای جلوگیری از این نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان وزارت علوم ایجاد  دانشگاه های فن آوری نوین را در اولویت کاری خود قرار داد تا بتواند مقدمات ایجاد اشتغال دانشجویان دانشگاه ها را فراهم سازد.

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار همچنین اظهار داشت: از آن جایی که سبزوار به عنوان دومین قطب دانشگاهی در شمال شرق کشور محسوب می شود و دانشگاه فن آوری های نوین یکی از ظرفیت های خوب این شهرستان در حوزه آموزش عالی است ولی متاسفانه علی رغم تلاش های زیادی که انجام شد، به نقطه مورد نظر نرسیده است و امیدواریم بتوانیم دانشگاه را در جایگاه خودش قرار دهیم.

وی افزود: پنچ شرکت دانش بنیان با این دانشگاه همکاری داشتند و هم اکنون نیز سه شرکت دانش‌بنیان زیر نظر این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که این شرکت‌ها در برقراری ارتباط مؤثر با صنعت و بازار کار تاثیرگذارند.

امیراحمدی همچنین از اخذ مجوز دو رشته جدید تحت عنوان «مهندسی و سلامت» و «مهندسی  فن آوری اطلاعات» برای این دانشگاه خبر داد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فناوریهای نوین نیز در این نشست پیرامون بحث مالکیت زمین دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار گفت: مکان فعلی دانشگاه فناوریهای نوین متعلق به شرکت انتقال خط لوله نفت است که به صورت استیجاری در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و اکنون دانشگاه با خرید ملکی در یک مکان دیگر در  حال پیگیری تبادل اسناد مالکیت با شرکت خط لوله نفت است، اما هنوز منتظر نظر تایید کارشناسان شرکت خط لوله هستیم.

حسن قدرتی ادامه داد: حتی اگر بحث مالکیت دانشگاه بر مکان فعلی به خوبی به سرانجام برسد، برای دانشگاهی که در حال توسعه است وانشاالله رشته های متنوعی در آینده خواهد داشت، اینجا از فضای کافی برخوردار نیست و ریاست دانشگاه در تلاش برای تملک زمینی در حوالی شهرک توحید و سمت غرب دانشگاه علوم پزشکی است.

گفتنی است دانشگاه فناوری های نوین سبزوار که کار خود را از سال 92 با 6 رشته تحصیلی در این شهرستان آغاز کرده در حال حاضر دارای 637 دانشجو و 9 عضو هیئت علمی است.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما