گزارشی از حضور موفق فیلم سینمایی کوپال در جشنواره های اروپایی

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
فیلم سینمایی کوپال به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی کارگردان جوان و بااستعداد سبزواری در روزهای اخیر در دو جشنواره بین المللی فیلم در اروپا اکران شد و با استقبال کم نظیر تماشاچیان مواجه گردید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه کوپال در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مجارستان شرکت کرده و همزمان با آن در بخش اصلی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی اسپلیت کرواسی نیز به نمایش درآمده است.
 
این فیلم به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش اصلی جشنواره بین المملی فیلم مجارستان با دیگر آثار بخش مسابقه رقابت می کند. این فیلم به همراه فیلم "مادر" (جدیدترین ساخته دارن آرنوفسکی) در تاریخ دوشنبه 20 شهریورماه و ۱۱ سپتامبر در چهارمین روز جشنواره به نمایش درآمد.
 
امسال فیلم هایی در بخش رقابتی این رویداد به نمایش درمی‌آیند که جزو موفق‌ترین فیلم های یک سال اخیر به شمار می-روند زیرا مدیران جشنواره تلاش می‌کنند تا فستیوال «میشکولتس» مجارستان را در سطح بین الملل به عنوان معتبرترین جشنواره اروپای مرکزی مطرح کنند.
 
از دیگر آثار بخش مسابقه‌ این جشنواره می‌توان به آثار ذیل اشاره کرد:
 
«دختر آپریل» (محصول مکزیک) برنده جایزه ویژه هیات داوران نوعی نگاه کن ۲۰۱۷
«زمان‌خوب» (آمریکا) نامزد نخل طلای کن امسال و نامزد لوکارنو ۲۰۱۷
«کشور صاحب خداوند» (انگلستان)  برگزیده جشنواره‌های برلین و ادینبورگ و بهترین کارگردانی ساندنس ۲۰۱۷
 «خرس بریگزبی» (آمریکا) نامزد دوربین طلایی کن و جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس ۲۰۱۷
«لیدی مکبث» (انگلستان) برگزیده پالم اسپرینگز و جوایز فیپرشی جشنواره‌های سن سباستین و تسالونیکی و منتقدین زوریخ ۲۰۱۶
 «کولومبوس» (آمریکا) نامزد جایزه‌ تماشاگران ساندنس و نامزد ببرطلایی روتردام ۲۰۱۷
 «بریمستون» (محصول مشترک) نامزد شیر طلایی ونیز ۲۰۱۶
 « A CIÁMBRA» (محصول مشترک) برگزیده کن ۲۰۱۷
«وسترن» (محصول مشترک) نامزد نوعی نگاه کن و بهترین فیلم زردآلو طلایی ۲۰۱۷
 
گفتنی است، فیلم کوپال که در سومین جشنواره آمستردام هلند جایزه‌ بهترین فیلم را دریافت کرده بود، همزمان با جشنواره‌ مجارستان در بخش اصلی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی اسپلیت کرواسی نیز به نمایش درآمد.
 
لازم به ذکر است تولید فیلم سینمایی «کوپال» از اوایل دی‌ماه 94 در شهرستان سبزوار آغاز شد فیلمبرداری آن پس از ۵۳ جلسه به اتمام رسید.
 
«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی محسوب می‌شود که پیش از این در عرصه فیلم کوتاه آثاری همچون «لطفاً از خط قرمز فاصله بگیرید»، «منها» و «دیلیت» را کارگردانی کرده و در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعدد حضور چشمگیر داشته است.
 
«کوپال» قصه یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی‌اش مواجه می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس‌آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی و... به ایفای نقش می‌پردازند.
 
عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی، مجری طرح: سیامک کاشف آذر، مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده، موسیقی متن: بابک میرزاخانی، جلوه‌های تصویری و عنوان‌بندی: امیر مهران، تدوین: عماد خدابخش و کاظم ملایی، مدیر تولید: میترا مهتریان، جانشین تولید: حسن شمس‌آبادی، طراح لباس: میترا آسیایی، منشی صحنه: صفورا برسان، دستیار اول و برنامه‌ریز: مهرنوش حسینی، دستیار دوم کارگردان و تصویربردار پشت‌صحنه: خلیل خسروانی، دستیار اول فیلمبردار: آرش ساسانی، دستیاران چهره‌پرداز: افشین اصلانی و مینا اصلانی، مدیر تدارکات: امید دارینی، عکاس: علی دلک آبادی، مربی حیوانات: محمد طالبی، گروه فیلمبرداری: علی محمدی، فرهاد شکری، عباس عطایی، آرش میرزاخانی و مصطفی امیری، گروه صحنه: مجید مجیدی، مهدی مجیدی و حسین غایبی شباهنگ، گروه تولید: سعید یوسفی و حسین منیدری، دستیار تدوین: هادی احمدی، دستیار طراح لباس: افسانه حداد، دستیار مربی حیوانات: بهرام رجایی فر، طراح نشانه: آبتین آراد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما