نخل طلای آزادگی بر بام محرم و صفر

محمد ابراهیم اکبری / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
به گمان نویسنده بر خلاف «خیمه ی شیون» که نه تنها از تمام ظرفیت های آن استفاده شده، بلکه در مواردی سرکنگبین صفرا فزوده، بیش از حد و با وصله پینه های مشکوک به این خیمه درگیر آن بوده و هستیم، از نخل طلای آزادگی که بر بام بلند محرم زرافشانی می کند، رونمایی و بهره برداری نکرده ایم. 
 
گواه این مدعا که مردم با قله ی آزادگی بسیار فاصله دارند، رد پای دیو اسارت (نقطه مقابل آزادگی) است بر جای جای جامعه، بر چهره ی فردی و اجتماعی زندگی مردم! بر پیشانی حال و روز و پیرامون ما! براحتی اسیر یک قطعه زمین، یک پست اداری، یک وام، یک عنوان کاذب و یک موقعیت می شویم. 
 
مسلم آزادگی را در کوفه ی دروغ، کوفه ی ریا و کوفه ی شیطنت تنها گذاشته با پیرکفتار دنیا بیعت می کنیم. 
 
همای عالیقدریم اما به خاطر چند خرده استخوان با هر نا اهلی بیعت می کنیم.
 
شاهبازانی هستیم در مقام مگس مشغول!
 
بوزینه ی اسارت از صبح تا شب سوار بر گرده ی ما برای طفل آزادگی مان شکلک درمی آورد.
 
عارفان به مبحث عاشورا می بایست سقف کم بینی های مردم را شکافته آنچنان طرح های نوی در اندازند که مردم با بصیرت از گودی قتلگاه قله ی آزادگی حسین (ع) را ببینند، تا بدانند آزادگی تنها دست بردن به شمشیر نیست. دست کشیدن از غرور و گوش دادن به حرف مخالف نوعی آزادگی است.
 
رعایت حقوق زن آزادگی است قسم دروغ نخوردن آزادگی است و ...
 
آری حسین دریای آزادگی! تکرار این به تنهایی کافی نیست. عارفانی، عاشقانی باید جامی از این دریا به کف گیرند به فراخور کام درک مردم در کامشان بریزند تا واقعا مردم طعم شیرین و دلپذیر آزادگی را بچشند. آنگاه که بچشند هیهات است به خاطر مشتی چرک پول به یکدیگر دروغ بگویند، تهمت بزنند، به زیر دستان ظلم کنند و در گرداب حُبُّ و بغض های شخصی شان فرو افتند. آنگاه خجالت می کشند پول کارگر را ندهند، به زور مردم آزاریشان نمی نازند و ...
 
مشکلات معیشتی، طمع ها، بی قناعتی ها، انسان ها را حقیر می کند.
 
اگر از نخل طلای آزادگی رونمایی شود، عزت و عزتمندی جای حقارت را می گیرد و همه با تواضع پیش پای این نخل بزرگوار زانو می زنند و ماشین جنگی ظلم در تمام دنیا از کار می افتد. 
 
آری اگر خورشید آزادگی از مشرق زندگی مردم طلوع کند هیچ مسلمی در هیچ کوفه ای غریب نمی ماند.
 
 
 
برای مطالعه نوشته های بیشتر از محمد ابراهیم اکبری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما