سبزوار جزء 9 منطقه مطرح کشور در زمینه گیاهان دارویی است / وجود 213 واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در سبزوار

اعطای 30 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی به متقاضیان سبزواری/ وجود 213 واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در سبزوار

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از اعطای 30 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی به متقاضیان سبزواری خبر داد.

حسین مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به سفر اعضای ستاد تسهیل وزارت صنایع و معادن به این شهرستان، اظهار داشت: ستاد تسهیل امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معاون ایمیدرو، معاون اقتصادی هلدینگ پارسیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و مدیرعامل چندین بانک برای رفع موانع صنعت سبزوار در محل فرمانداری تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این سفر اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بررسی می‌شود، افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سبزوار اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حدود 213 واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در این شهرستان وجود دارد که برگزاری این ستاد فرصت بی‌بدیلی برای پیشرفت صنعت سبزوار محسوب می‌شود.

مقصودی، یکی دیگر از اهداف سفر ستاد تسهیل به سبزوار را شناسایی ظرفیت‌های صنعتی دانست و بیان کرد: سبزوار جزء 9 منطقه مطرح کشور در زمینه گیاهان دارویی است که باید با ایجاد برنامه‌ریزی در این بخش ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی به متقاضیان داده شد، توضیح داد: با توجه به ظرفیت بالای اشتغال‌زایی سبزوار، میزان تسهیلات صندوق کارآفرینی مهر امید در 6 ماه دوم سال جاری حدود 10 برابر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت فولاد سبزوار، تبیین کرد: طبق تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت شرایط احداث صنایع پایین‌دستی فولاد با سرمایه‌گذاری 49 درصدی شرکت ایمیدرو در این شهرستان فراهم‌ شده است.

مقصودی همچنین از صدور 29 جواز صنعتی طی 6 ماه نخست امسال در سبزوار خبر داد و یادآور شد: این تعداد جواز با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 500 میلیارد تومان برای 3 هزار و 591 نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

کد:4553

نظرت را بنویس
comments

فرهاد

سلام در خبر ها اومده که تعداد نمایندگان استان در حال افزایش است 3 یا 4 نمایینده در طی 5 سال گذشته متاسفانه نتونستیم یک نمایینده به نمایندگان شهرمان اضافه کنیم خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید تا دلسوزان دیار سربداران بتونن از این فرصت استفاده کنند تا یک نماینده دیگر به جمع نماینده های سبزوار اضافه شود . باتشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما