مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی:

۳ کتابخانه جدید در شهرستان‌های خراسان‌رضوی احداث می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی گفت: برنامه ساخت کتابخانه در شهرستان‌های جغتای، خوشاب و نیشابور را داریم.
 
حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در ارتباط با مراکز قرائت‌خانه‌ای در خراسان‌رضوی کمیته‌ای از اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی تشکیل شده است.
 
وی تصریح کرد: با همکاری و نظارت اداره اماکن نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در قرائت‌خانه‌های موجود در مشهد حضور پیدا خواهیم کرد تا وضعیت این مراکز را تعیین تکلیف کنیم و این مراکز برای دریافت مجوز اقدام کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی گفت: در صورت عدم دریافت مجوز از سوی این مراکز غیرمجاز تلقی می‌شود. در بررسی اجمالی در مشهد تعداد این مراکز 30 مرکز هستند.
 
اکبری اظهار داشت: امسال تکمیل کتابخانه‌ای با زیربنای 800 مترمربع را در منطقه‌ شهید آوینی مشهد و همچنین ساخت کتابخانه در شهرستان‌های جغتای، خوشاب و نیشابور را داریم. همچنین در سال جاری شهرستان چناران کتابخانه سیار را خواهیم داشت در صورت تخصیص اعتبار و برای کتابخانه مرکزی مشهد نیز بودجه تخصیص خواهد یافت.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر دو کتابخانه سیار در مشهد و تایباد فعال است که کتابخانه سیار در مشهد به 5 روستا و کتابخانه سیار در تایباد به 10 روستا خدمات رسانی می‌کند.
 
اکبری اظهار داشت: مشکلات و انتظارات زیاد است و برای این که به این مهم برسیم باید از ظرفیت خیران استفاده کنیم در حال حاضر خیران به کتابخانه‌های استان کمک می‌کنند. عده‌ای از خیران ساختمانی را تکمیل کرده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
کد:6430
نظرت را بنویس
comments

از کتابخانه مرکزی سبزوار چه خبر؟ مگر مسئولان اداره کتابخانه ها و نمایندگان وعده نداده بودند که زمین آن مشخص شده است و قول دادند که با اعتبار وزارت ارشاد ساخته خواهد شد. آیا می دانید سبزوار در شاخص های کتاب و کتابخوانی رتبه 11 استان را دارد؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما