راهکارهای اجرایی شدن شعار سال 92 / حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در عمل

 

علی اصغر عنابستانی یکی از فرمانداران سابق شهرستان سبزوار و در واقع اولین فرماندار بومی این شهرستان بود که در مدت حدود سه سال از عمر دولت نهم سمت فرمانداری ویژه سبزوار را برعهده داشت.


عنابستانی علاوه بر آنکه یکی از جوان ترین فرمانداران سبزوار محسوب می شد ، همچنین از گرایش ها و علائق بومی مناسبی نسبت به منطقه سبزوار بزرگ برخوردار بود به طوری که برای بسیاری از پروژه های دیار سربداران دلسوزانه تلاش می کرد.


عنابستانی البته از طرفداران سرسخت دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور فعلی ایران بوده و هست .


وی  که شایستگی های خود را در مدیریت اجرایی و سیاسی در سطح شهرستان و استان و نیز تعهدش به خط مشی ها و اصول فکری دولت کنونی را نشان داده بود ، مدتی پس از اینکه در اواخر عمر دولت نهم از سمت فرمانداری ویژه سبزوار و معاونت استانداری خراسان رضوی خارج شد ، در اوایل دولت دهم به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری انتخاب شد و تا به امروز در این سمت باقی است.


به جز عنابستانی بسیاری دیگر از فرزندان منطقه سبزوار بزرگ فارغ از نوع نگرش های سیاسی و اعتقادیشان در زمان های مختلف ، سمت های مهمی را در دولت ها و زمان های مختلف برعهده گرفته و در واقع  فرزندان سربداران همواره در سطوح مدیریتی ارشد کشور حضور فعالانه ای داشته اند.


سردار سرتیب اسماعیل احمدی مقدم یکی دیگر از فرزندان خطه سربداران است که اصالتاً ششتمدی است و در حال حاضر فرماندهی کل نیروی انتظامی کشور را برعهده دارد. (منبع)


محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشور


دکتر محمدرضا محسنی ثانی : رئیس کمیته امنیت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای  اسلامی ، استاندار سابق لرستان ، معاون سیاسی و امنیتی سابق استانداری خراسان (خراسان بزرگ پیش از تقسیم) و ... (منبع)

مهندس غلامعلی سبحانی فر عضو پرتلاش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی (منبع)


 ، حسن مزینانی رئیس انجمن صنفی رفوگران فرش دستباف تهران

سید ابوالفضل میرعلی مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در کل کشور

به جز این موارد بسیاری دیگر از فرزندان خطه سربداران در سایر سمت های مهم مدیریتی کشور در گذشته و امروز حضور فعال داشته اند که در حال حاضر نویسنده این مطلب ، حضور ذهن کافی برای نام بردن از همه آنان را ندارد.

اما اگر مجدداً به بحث اصلی پیرامون علی اصغر عنابستانی بازگردیم ، باید عنوان کنیم وی ، جزء یکی از مدیران آنلاین کشور است . به طوری که از مدت ها قبل در فضای مجازی اینترنت با راه اندازی یک وبسایت شخصی برای خود ، در فواصل زمانی مختلف به انتشار مطالب متعددی می پردازد.


یکی از آخرین یادداشت های عنابستانی در وبلاگ شخصی خود ، یادداشتی است در رابطه با موضوع چگونگی تحقق شعار سال 92 که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است.


این یادداشت هرچند  به شکل واضحی در حمایت از اقدامات دولت دهم می باشد ، و در این میان انتقادی آشکار به عملکرد بسیاری ازنمایندگان مجلس وارد آورده است ، لیکن به لحاظ کلی ، یادداشتی قابل تأمل است که فارغ از دیدگاه های سیاسی و جناحی خاص نویسنده آن ، راهکارهای عملی مناسبی برای تحقق شعار امسال توسط مردم و مسوولان ایران ارائه داده است.


این یادداشت در روزهای گذشته در پایگاه خبری تحلیلی سبزوارپیام نیز منتشر شده است. (منبع)


سبزوارپیام یکی از پایگاه های معتبر و غیرجنجالی خبری در غرب خراسان رضوی است که توسط محمدمهرنیا یکی از روزنامه نگاران پیشکسوت خراسان و مدیردفتر خبرگزاری ایرنا در سبزوار بزرگ اداره می شود.


اینک به انتشار متن کامل مقاله تحلیلی علی اصغرعنابستانی استاندار سبزواری الاصل استان چهارمحال وبختیاری می پردازیم :


راهکارهای عملی تحقق شعار امسال

مقام معظم رهبری در ادامه تعیین خط مشی برای حرکت عمومی کشور در ابتدای سال در غالب نامگذاری سالها، سال 1392 را سال حماسه نامیدند .حماسه در حوزه سیاست و حماسه در حوزه اقتصاد . طبق روال معمول فضای رسانه ای کشور بلافاصله پس از این نامگذاری مملو گشت از تعریف و تمجید های فراوان از این هوشمندی و درایت و نامگذاری بجا و تأکیدات بسیار بر ضرورت تحقق شعار سال ، این روزها مصاحبه های متعددی را می شود خواند که فقط بر درستی شعار و ضرورت تحقق آن تأکید کرده اند ! گویا همه کشور منتظر به به و چه چه آقایان هستند .! گفت : از کرامات شیخ ما این است عسل خورد و گفت شیرین است !!! در این میان اظهارات برخی از نمایندگان محترم مجلس برایم جالب بود چنانچه گویا آقایان هیچ وظیفه ای در این زمینه ندارند و مرتب دولت و مسئولین را مخاطب اجرای شعار خط مشی رهبری می دانند . از همین روبرآن شدم فارغ از این گونه فضا سازی های رسانه ای چند خطی در خصوص راهکارهای عملی تحقق شعارسال بر اساس بضاعت خودم قلمی نمایم تا شاید نقطه شروعی برای فکر کردن در این زمینه باشد .
 حماسه به معنی صلابت ، غیرت ، شجاعت ، حمیت ، حق طلبی ، عدالت خواهی و مردانگی بکار می رود و عمل حماسی یعنی عملی که با این اوصاف پیش گفته در مسیر آرمانی بزرگ توأم باشد . حماسه در تاریخ ایران زمین جایگاه ویژه ای دارد . در ادبیات نقطه اوج ، حماسه است چه در شعر و چه در نثر و حتی در ادبیات اخلاقی و عرفانی .
 تاریخ تشیع نیز با حماسه شکل گرفته است . حماسه حسینی اوج حماسه بشریت است که بر تارک تشیع می درخشد . حماسه دفاع مقدس فرزندان ایران زمین در طول هشت سال جنگ تحمیلی که با تشبث از حماسه حسینی شکل گرفت ،در تاریخ معاصر برای همیشه ماندگار خواهد بود .
 درکلام مقام معظم رهبری از دو مقطع ویژه انقلاب به عنوان حماسه یاد شده است . اول حضور ویژه و پرشور مردم درانتخابات ریاست جمهوری سال 76 که ایشان آن را «حقیقتاً یک حماسه تاریخی»نام نهادند و دوم حضور ویژه و بی نظیر مردم در حرکت خود جوش 9 دی 88که به 8ماه فتنه انگیزی دشمنان داخلی و خارجی پایان داد و حماسه 9 دی نیز برای همیشه به عنوان روز بصیرت و بیداری ملت ایران ماندگار ماند .
 و حالا ایشان در سال جاری خلق دو حماسه پرشکوه دیگر را به انتظار نشسته است که همه ما وظیفه داریم در خلق این دو حماسه بکوشیم و البته این وظیفه متعلق به آحاد جامعه است همه قوای حکومتی و مردم دراین مسیر نقش و مسئولیت دارند .
 
الف) حماسه سیاسی :

تجلی این حماسه در انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری خواهد بود. روزی که همزمان محلی ترین انتخابات ایران (سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا) و ملی ترین انتخابات (یازدهمین دوره ریاست جمهوری ) برگزار خواهد شد . بدیهی است تبلور اصلی خلق حماسه درانتخابات ، حضور و مشارکت مردم درصحنه است . از آنجا که در سال 88 بیش از 80% مردم در انتخابات شرکت کرده اند خلق حماسه دراین دوره یعنی مشارکت بیش از دوره قبل . و لذا حداقل باید مشارکت 85درصدی مردم مورد نظر باشد تا انقلاب بیمه شود و توطئه دشمنان نقش برآب گردد.
 برای چنین حضوری چه زمینه هایی باید فراهم گردد؟!

1- باید فضای کاملاً مناسب و عادلانه ای برای حضور همه سلیقه ها و جریانهای درون نظام در انتخابات فراهم گردد . به تعبیر مقام معظم رهبری این حق همه است که فرصت حضور برابر در صحنه را داشته باشند . نمی توان از مردم انتظار حضور در انتخاباتی را داشت که نماینده فکری خود را در صحنه آن غایب می بینند. دوره ای که بعضی گمان کنند مصالح نظام را از بقیه (متأسفانه حتی ازمقام معظم رهبری) بهتر می فهمند تمام شده است .این عین فرمان رهبری در روز اول فروردین در جوار بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضاست که «در انتخابات همه سلیقه ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند این هم حق همه است و هم وظیفه ی همه است . انتخابات مال یک سلیقه خاص مال یک جریان فکری و سیاسی خاص نیست. » درک صحیح از شرایط کشور و ضرورت خلق حماسه ای جدید می طلبد که از تنگ نظری ها و کج سلیقه گی ها پرهیز گردد قطعاً انقلاب هم صاحب دارد و هم ولی دارد و ولی مدبر حاضر با مدد صاحب و آقای غایب و همراهی مردم پرشور ، انقلاب را در مسیر درست هدایت و مدیریت خواهند کرد و به قول عامیانه کاسه از آش داغ تر نباید بود !.
 
2- برای خلق حماسه حضور در انتخابات باید اعتماد کامل رأی دهندگان به همه عوامل برگزاری به بهترین شکل ممکن جلب گردد.
دستگاههای اجرایی ونظارتی و... هیچ اقدامی که ممکن است شائبه حمایت و دخالت و عدم امانت داشته باشد نباید انجام دهند و البته این به معنی وجود چنین شائبه هایی در گذشته نیست بلکه اشاره ی ویژه به حساسیت زمان است . مجریان فقط امانت دار آراء مردم هستند و مردم باید این امر را با همه وجود لمس کنند . بدیهی است چنانچه مردم مطمئن شدند کسانی از طرف آنها تصمیم نمی گیرند و هر آنچه آنها می خواهند از صندوق خارج می شود حضور شان پررنگ تر می شود و بازهم تأکید می کنم صرف نظراز تخلفات کوچکی که ممکن است در انتخابات گذشته وجود داشته و درآینده هم بعید نیست که اتفاق بیفتد در همه انتخابات گذشته اراده ی مردم به صورت کامل محقق شده است و نمونه آنها رامی توان در انتخابات دوم خرداد 76 و سوم تیر 84 و ... مشاهده کرد .< br> البته برای رئیس هر دولت بهترین شرایط آن است که در انتخابات فردی پیروز شود که تفکرات و برنامه های او را ادامه دهد و کامل کند و در همین راستا کاملاً طبیعی است که خط سیر ادامه مسیر خود را مشخص و حتی آن را در غالب کاندیدای مشخصی معرفی نماید تا چنانچه مردم تمایل به ادامه و تکمیل حرکت دولت را داشتند امکان اتخاذ تصمیم مقتضی را داشته باشند . این موضوع در گذشته ایران هم به کرات سابقه داشته است .در پایان دوره سازندگی صرف نظراز تلاش کارگزاران برای اصلاح قانون اساسی و ابقاء هاشمی که به صورت خاص در مقاله مشهور عطاءالله مهاجرانی در روزنامه جمهوری اسلامی خود نمایی کرد، حمایت خاص هاشمی (رئیس دولت وقت ) از سید محمد خاتمی در تریبون نماز جمعه که به گواه سیاسیون تأثیر زیادی در پیروزی وی داشت ، فراموش شدنی نیست و از طرف دیگر کاندیداتوری مصطفی معین در انتخابات سال 84 به نمایندگی از رئیس جمهور و حمایت های همه جانبه سید محمد خاتمی (رئیس دولت وقت) از وی اظهر من الشمس است . لذا به نظر می رسد هیاهو ها و جنجالهایی که اخیراً در جهت لزوم بی طرفی دولت در انتخابات به پاشده است جایگاه و منطق خاصی ندارد . بدیهی است برگزار کننده انتخابات وزارت کشور است و این وزارت خانه نیز مثل همیشه صد درصد در انتخابات بی طرف خواهد بود . دستگاههای متعدد نظارتی می توانند تضمین کننده و تأیید کننده این بی طرفی باشند .
 
3- نقش رسانه ها و به ویژه رسانه ملي (صدا و سیما ) در خلق حماسه سیاسی و حضور بی نظیر مردم در انتخابات ویژه است
، دمیدن روحیه امید واعتماد و خود باوری ، عدم سیاه نمایی از وضعیت موجود، رعایت اخلاق رسانه ای و پرهیز از تخریب افراد، رعایت عدالت رسانه ای و بی طرفی کامل می تواند در تقویت اعتماد عمومی و تهیىج مردم برای مشارکت در صحنه بسیار مؤثر باشد . ترجیح منافع ملی و آن هم براساس خط مشی و تشخیص رهبری معظم انقلاب بر منافع اشخاص و گروه ها اصل اول است که در رسانه ملی باید به دقت ملاحظه و رعایت شود .


 ب) حماسه اقتصادی :

وضع و اجرای تحریم های بی سابقه بر علیه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی شرایط و صحنه جدیدی برای کشور به وجود آورده است ، سال 91 سال ویژه ای بود . عرصه ای که دراین سال به وجود آمد عرصه تجربه نشده و جدیدی بود که با وجود همه فراز و نشیب ها در مجموع نظام از آن سربلند بیرون آمد . آنچه مقام معظم رهبری به عنوان کارهای انجام شده در این سال سخت در سخنرانی نوروزی خود بیان نمودند افتخاری برای دولت به شمار می رود که با وجود همه فشارهای خارجی و سنگ اندازی های داخلی موفق به انجام چنین اقداماتی درعرصه اجرایی کشور گردید . و البته چون عرصه جدید و تجربه نشده بود و هم افزایی لازم در همه قوای کشوربرای حضور همدلانه دراین صحنه وجود نداشت ممکن است خطاهایی نیز صورت گرفته باشد و البته این به آن معنی نیست که اگر دیگران دراین شرایط بودند بهتر عمل می کردند ، چنانچه مقام معظم رهبری اشاره فرموندند سال 91 برای ما رزمایشی بود که می توانیم از تجربیات حاصل از این رزمایش بهره جسته و برا ی خلق حماسه اقتصادی در سال 92 گام برداریم . حماسه ای که بتواند اقتصاد کشور را مستحکم ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن ، غیر قابل نفوذ و مقاوم نماید.
 
1- مدیریت اقتصادی کشور باید متمرکز باشد . در شرایط امروز وجود دستگاههای مختلف و متعدد تصمیم گیر و دخیل در امر اقتصاد سم مهلکی است که نه تنها به درمان بیماری کمک نمی کند بلکه وضع حال او را به قهقرا می برد . بدیهی است که در عرصه مدیریت مالی و اقتصادی باید از نظرهمه صاحب نظران و کارشناسان و قوای مختلف و گروه ها و ... استفاده کرد اما تشتت درتصمیم گیری و عدم تعیین تکلیف نهایی ضربه زننده است و تصمیم باید در یک مرجع و مدیریت واحد اتخاذ گردد . تصمیم گیری های متعدد و پی در پی و بعضاً متناقض از مراجع مختلف ضربه زننده است . به عنوان مثال وقتي قانون مهم و تأثیر گذاری مثل هدفمندی یارانه ها در یک سال بیش از 10 بار تغییر می کند ، نمی توان انتظار ثبات اقتصادی و تأثیر مثبت از آن داشت . اندیشه ها در عرصه اقتصاد مختلف و فراوان است اما قدرت اجرا باید واحد باشد تا مردم و فعالین این عرصه تکلیف خود را بدانند و دچار سردرگمی نشوند .
 
2- اقدامات احساسی به عنوان اجراي شعار حماسه اقتصادی در این عرصه ممنوع است . کار باید ریشه ای و عمیق باشد .سیاستی ثابت و کلان برای اقتصاد کشور در نظر گرفته شود و این سیاست برای همه تأثیر گذاران لازم الاطاعه باشد . چند سال قبل رئیس جمهور محترم طرح تحول اقتصادی را با مطالعه کامل و به صورت دقیق مطرح کرد . 7 بخش این طرح تماماً همه نقطه ضعف هایی است که امروز در شرایط خاص کشور بهتر دیده می شود . هدفمند سازی یارانه ها ، تحول در نظام بانکی و مالی پول کشور ، تحول در نظام مالیاتی ، تحول در نظام گمرکی ، تحول در نظام بازار و ساختار عرضه وتقاضا ، افزایش سطح بهره وری و تحول در نظام اداری کشور بخش های مختلف طرح تحول است که در هیاهو های مختلف سیاسی گم شد و امروز ضرورت اجرای این بند ها برای خلق حماسه اقتصادی بیش از گذشته نمایان می شود. اگر همراهی مناسبی با دولت و رئیس جمهور محترم انجام می شد و این تحولات در حوزه های مختلف اجرا می گردید ، امروز بخش زیادی از وابستگی اقتصادی حذف شده بود . و هنوز هم دیر نیست ، راه ما روشن است. مراحل بعدي هدفمند سازی یارانه ها در سال 92 باید اجرایی گردد . از یک نظام اقتصادی متکی به یارانه حماسه بیرون نمی آید . نظام مالی و بانکی کشور باید اصلاح گردد.
سیستم بانکی باید خود را برای شرایط جدید مهیا کند . اتکا به درآمد های مالیاتی باید افزایش یابد . منابع جدید مالیاتی شناسایی گردد و عدالت مالیاتی تحقق یابد.
 تکلیف لایحه تحول جامع مالیاتی که مدتی است در مجلس بلاتکلیف مانده روشن گردد . نظام عرضه در بازار نیاز به دگرگونی ویژه ای دارد انحصارات باید شکسته شود ، نقش دلالی و واسطه گری باید به شدت کم رنگ شود . در همین سال 91 مکرراً تنش هایی را در بازار شاهد بودیم که معلول انحصار در توزیع و بالا بودن نقش واسطه در نظام بازار بود . سطح بهره وری در کشور پایین است ، از منابع مختلف به نحو شایسته استفاده نمی شود و این منحصر به دولت نیست در عرصه های مختلف این بیماری مشاهده می شود . به فرض تصور اگر از هر واحد منبع دو واحد امروزی بهره برداری شود منابع کشور به ناگهان دو برابر خواهد شد و این حرف در بسیاری از بخش ها شدنی است . افزایش صادرات ضرورت اولیه اقتصاد بدون نفت است و در این مسیرگمرک نقش ویژه ای دارد تحول در نظام گمرک که به چابکی و چالاکی آن منجر شود ضرورت دارد.
 
3-توجه به افزایش تولید ملی در عرصه های مختلف از ضروریات است کشور منابع مختلفی دارد که هنوز به درستی از آنها استفاده نمی شود.در حوزه کشاورزی این امر کاملاً مشهود است سطح بهره وری و میزان تولید در این حوزه اصلاً مناسب نیست سال گذشته (91) در غالب طرح توسعه کشاورزی حرکت مبارک و قابل توجهی آغاز شد آن حرکت با همان شدت بلکه بیشتر باید ادامه یابد . خود کفایی کشور در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک که تأمین کننده نیاز های اولیه ماست گام مهمی در جهت مقاومت اقتصادی است . منابع مختلف دیگری در کشور وجود دارد که هنوز بهره برداری درخوری از آنها نمی شود ، درواپسین روزهای سال 91 طرح توسعه بهره برداری از معادن در دولت مصوب و ابلاغ گردید . شکستن انحصار درمعادن و بازکردن میدان فعالیت در این عرصه برای عموم مردم ، کنترل ونظارت دقیق و احقاق حقوق دولتی معادن ، ازجمله اهداف این طرح است که کارویژه سال 92 می باشد و می تواند فصل جدیدی در شکوفایی منابع اقتصادی تازه برای کشور رقم بزند . از این دست منابع مالی فراوان در اقتصاد ما وجود دارد که باید مورد توجه و مداقه قرار گرفته و به سرعت بهره برداری گردد .
 
4- توجه ویژه به امر صادرات در سال 92 بسیار ضروری است با توجه به تغییر و تاحدود زیادی تثبیت نرخ ارز انگیزه صادرات به خودی خود افزایش یافته است . برداشتن موانع مختلف و سهل کردن صادرات کالاهای اضافه بر مصرف داخلی ضروری است در بسیاری از موارد تولید کنندگان داخلی آمادگی دارند که با تعهد بر تأمین نیاز داخلی به امر صادرات مبادرات ورزند به ویژه درمواردی که خرید مواد اولیه با ارز آزاد و سپس تولید داخل و صادرات آن به خارج کشور مزیت دارد ، باید به سرعت وارد شده و برنامه خاصی تدارک دیده شود . واحد های مختلف تولیدی در کشور وجود دارند که با تمام ظرفیت کارنمی کنند و این امر می تواند این واحد ها را به ظرفیت کامل برساند و از امکانات موجود بهره برداری شایسته گردد.
 
5- ضرورت توجه به مصرف تولیدات داخلی باید در دستور کار همه فعالان فرهنگی و رسانه ای و .... قرار گیرد این امر باید به یک خواست ملی تبدیل گردد . فضای غالب کشور باید مصرف تولیدات داخلی باشد هرچند سطح کیفیت پائین تری داشته باشند . فضای عمومی کشور به شکلی مدیریت گردد که مصرف کالای ایرانی افتخار محسوب گردد و به عکس کالای خارجی فقط از سر ناچاری خریداری گردد . این امر نیاز به یک کار همه جانبه فرهنگی رسانه ای دارد.همه تریبون ها و منابر باید دراین زمینه فعال شوند و البته همزمان توجه به افزایش سطح کیفی محصولات داخلی در دستور کار ویژه قرار گیرد . این موضوع مختص یک سال خاص نیست و در همه زمانها باید دنبال شود .
 
6- همچنان باید از سرمایه ایرانی و سرمایه گذاری در ایران حمایت شود حجم انبوه مقررات و ساختار های پیچیده سیستم های اداری و مالی و حمایتی ، متناسب با وظیفه حمایت از سرمایه ایرانی نیست . مقررات دست و پا گیر به سرعت باید کاهش یابد . مجوز ها در یک ساختار منطقی و سریع صادر شود . جلوی تنگ نظری ها و اعمال سلیقه های خاص ، به ویژه از طرف دستگاههای غیر اقتصادی در حوزه اقتصاد گرفته شود .تولید محوری باید محور همه حرکت ها و سیاست گذاری های کشور باشد .سیاست های پولی و ارزی، سیاست های تجاری و بانکى و مالیاتی هم باید بر اساس کمک به تولید تنظیم گردد ما وقتی موفق خواهیم بود که همه اجزای حکومت مشکل تولید کننده را مشکل خود بدانند و برای رفع آن بکوشند . در این زمینه توپ را به زمین دیگران به ویژه به زمین دولت شوت کردن مشکلی را حل نمی کند .
 
7- تولید علم و تبدیل آن به فن آوری و سپس تجاری سازی چرخه ای است که به صورت ویژه باید مورد حمایت قرار گیرد . اقتصاد و تولید متکی به دانش فنی داخلی شکستنی نیست . امروز بخش زیادی از صادرات بعضی کشور های دنیا و درآمد سرانه آنها از محل صادرات دانش فنی به دست می آید . هوش و نبوغ سرشار ایرانی این مسئله را به یک منبع لایزال که به تنهایی می تواند جایگزین نفت باشد تبدیل خواهد نمود . دانشگاهها در این زمینه باید پیشتاز باشند و به سمت علومی بروند که این قابلیت را دارند و روشی را در پرورش دانشجو در دستور کار قرار دهند که علم در نزد او بتواند به سهولت به فن آوری تبدیل گردد. از شرکت های دانش بنیان به صورت ویژه باید حمایت شود . در طول دولت های نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده به شکلی که وضعیت امروزما با گذشته قابل مقایسه نیست اما باید قبول کرد که هنوز در این زمینه در ابتدای راهیم و فرصت های بسیاری پیش روی ماست که باید از آنها بهره جست .
 اینها که گفته شد فقط بخشی از اقداماتی است که برای تحقق شعار سال می توان به آن پرداخت و بدیهی است همه اینها باید با روحیه جهادی انجام گردد یعنی برای خدا باشد با جديت صورت گیرد و خستگی در آن راهی نداشته باشد . روحیه معنویت و تدین در جامعه حاکم باشد. همه از مسائل حاشیه ای و اقدامات صوری دوري كنند و با اتحاد و انسجام ملی قدم درراه نهند . فقط در این صورت است كه قطعاً خداوند نصرت خویش را همراه این ملت و مسئولین و رهبری معظم خواهد کرد .

انشاالله
والسلام
1392/1/9

منبع : وبسایت شخصی علی اصغز عنابستانی

نظرت را بنویس
comments

دولت

این اقای عنابستانی فقط از روی بازی های سیاسی به ان بالاها راه پیدا کرد اگرنه مدیریتش همچین به دردبخورم نبود.ولی از انجاکه طرفدار دو اتشه احمدی نزاد بود دولت احمدی نزادم که دیگه باید یادتان باشه همه اش دوست بازی و فامیل بازی بود طرفداران دو اتشه اش را بالا کشید و در سمت های مهم کشور گذاشت و دیدیم عاقبت کشور چه شد با نرخ ارز بالای 4000تومان که رسید!!!

مصیب عنابستانی

با سلام واحترام. تلاش شمابرای معرفی فرزندان دیار سربداران ستودنی است . خداقوتتان بدهد. سری هم به سایت این حقیر بزنید به عنوان یک سبزواری موجب افتخار خواهد بود. با تشکر مصیب عنابستانی فرمانداری شهرستان مینودشت (دیار دارالولایه)

همشهری

سلام.واقعاممنونم بابت انتشارمطلب مربوط به استاددولت آبادی.مطلب مربوط به جناب عنابستانی هم بسیارکامل بود ولی جای یکی ازجوانان دیارسربداران که خودش به تنهایی یک استان روآبادکرد خالیه.جناب محمددلبری اصالتا سربداری هستند وازشهرسبزوارند.الان به وضوح درتمام شبکه های سراسری ایران پروژه های بزرگ قم که توسط گروه ایشون انجام میشه رو انعکاس میدندباکارنامه ای بسیارقوی ازگذشته.این پروژه هایی به قدری بزرگ هستند که به وضوح این شهرودرجراید پایتخت فرهنگی ومذهبی جهان اسلام می خوانند .تعدادکمی ازلینکها که بصورت جامع هستندروگذاشتم.ضمناایشون جزوکاندیدهای شهرداری تهران بعدازجناب قالیباف هستند.سربلند باشین مانندسربدار http://www.ecnn.ir/news-6751.aspx http://qom.ir/ShowPage.aspx?page_=news&lang=1&tempname=qomtemplate&sub=0&PageID=590&PageIDF=2 http://www.irna.ir/fa/News/80610882/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D9%82%D9%85_%D8%A7%D8%B2_%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1_%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87_%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D9%82%D9%85_%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA_%DA%A9%D8%B1%D8%AF
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما