حمید سبزواری متعلق به همه مردم ایران است و جزیی از تاریخ انقلابی است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: منزل مرحوم استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی طی قرادادی ۱۵ ساله به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شد.
 
دکترجواد حدادنیا در حاشیه مراسم امضای این قرارداد که در محل شورای شهر و با حضور نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان برگزار شد، افزود: مرحوم سبزواری حق بزرگی بر گردن سبزورای ها دارد و این وظیفه بر گردن ماست که میراث به جای مانده این شخصیت بزرگ سبزواری را برای آیندگان حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به امضای قراداد بین دانشگاه حکیم سبزورای و محسن ممتحنی، پسر مرحوم سبزواری به عنوان ورثه ی قانونی مرحوم سبزواری، ادامه داد: پس از امضای این قرارداد منزل پدر شعر انقلاب با کارشناسی که صورت خواهد گرفت به مدت ۱۵ سال تحویل دانشگاه می شود.
 
دکتر حدادنیا با تاکید بر اینکه ساختمان منزل به جهت قدمت زیاد، نیاز به مرمت و بازسازی جدی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با پتانسیل و افراد متخصصی که در دانشگاه حکیم سبزواری در گروه های عمران، مرمت و معماری وجود دارد، پیش بینی می شود کار مرمت و تعمیر این بنا با بهترین وجه ممکن صورت بگیرد.
 
وی افزود: پس از مرمت این ساختمان به عنوان خانه ادب و هنر در شهرستان مورد استفاده عموم مردم و به خصوص نخبگان شهرستان قرار خواهد گرفت.
 
دکتر حدادنیا عنوان کرد: نوع استفاده از این بنا پس از مرمت و بازسازی فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری خواهد بود وهمچنین موزه شعر انقلاب نیز در این خانه ایجاد می شود.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه از توجه ویژه و همکاری و اهتمام مهندس سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ی شهرستان، شهرداری، شورای شهر، اداره میراث فرهنگی و اداره ارشاد شهرستان در راستای فراهم شدن زمینه انعقاد این قراداد قدردانی کرد.
 
نماینده مردم سبزوار: حمید سبزواری، جزیی از تاریخ انقلابی ماست
 
نماینده مردم سبزوار در مراسم امضای قرارداد واگذاری خانه پدر شعر انقلاب به دانشگاه حکیم سبزواری، عنوان کرد: حمید سبزواری متعلق به همه مردم ایران است و جزیی از تاریخ انقلابی ماست.
 
رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به توجه ویژه ای که رهبری به حمید سبزواری در زمان حیات وی و پس فوت ایشان با ارسال پیام تسلیت داشتند ، گفت: این توجه ویژه نشان از منزلت و بعد والای شخصیتی این شاعر بزرگ است.
 
وی با تاکید براینکه آثار به جای مانده از مرحوم سبزواری بسیار ارزشمند است، ادامه داد: امضای این قرداد کار بسیار بزرگی است و معتقدم این خانه با بازسازی که خواهد شد برای آیندگان به صورت یادگاری گران سنگ از مرحوم سبزواری به جای خواهد ماند.
 
سبحانی فر خاطرنشان کرد: وجود آرامگاه استاد سبزواری در شهرستان از ظرفیت‌هایی است که مسئولان می‌توانند از آن برای توسعه اقتصادی شهرستان بهره‌برداری کنند.
 
مجموعه فرهنگی که در محل خانه مرحوم استاد سبزواری ایجاد می شود باید جایگاهی هم برای شعرا داشته باشد
 
فرزند ارشد استاد حمید سبزواری گفت: یکی از مهمترین عوامل تاکید خانواده مرحوم استاد سبزواری برای ایجاد موزه شعر انقلاب در خانه استاد سبزواری، حفظ این ملک قدیمی است که امروزه مانند آن کمتر وجود دارد.
 
با بیان اینکه حفظ این ابنیه تاریخی ارزشمند است، اظهار کرد: در دنیا بسیاری از کشورها تمام بودجه خود را از توریسم بدست می آورند.
 
محسن ممتحنی وی با بیان اینکه در تمام ایران نیز از این گونه ظرفیت ها استفاده حداکثری شده است، افزود: ولی متاسفانه در سبزوار این کارها کمتر انجام می شود و خیلی از ابنیه و آثار تاریخی در معرض نابودی و تخریب شبانه است.
 
 وی ادامه داد: در سبزوار خانه های تاریخی متعددی داریم که رها شده اند و به عنوان جاذبه توریستی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
 
وی با تاکید به اینکه سبزوار با این حجم بزرگان و نخبگان باید در جایگاه بسیار بالاتری باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی که در محل خانه مرحوم استاد سبزواری ایجاد می شود باید جایگاهی هم برای شعرا داشته باشد تا شعرای سبزوار هم از آن استفاده کنند.
 
منبع: پایگاه خبری دانشگاه حکیم سبزواری
کد: 6430
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما