نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد و اشتغال پارلمان زنان سبزوار برگزار شد

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد و اشتغال پارلمان مشورتی زنان سبزوار با حضور شماری از زنان فعال و تعدادی از اعضای شورای شهر و رئیس اداره صنعت، معدن تجارت شهرستان برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این جلسه که روز سه شنبه 23 آبان 96 به مسئولیت زهرا شیرازی در محل دفتر ریاست اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان سبزوار برگزار شد، علی امیدبخش رئیس اداره صنعت، معدن تجارت، ام البنین دباغی مقدم مشاور فرماندار سبزوار در امور زنان و خانواده، آقایان علی اکبر فروغی ، مسعود پسندیده و زهرا بخشی سه تن از اعضای شورای شهر سبزوار و خانم ها فرزانه احمدی، فرزانه زنگنه، زهرا عطار، معصومه ولی پور، مریم قزی و تعدادی دیگر از بانوان توانمند و صاحب نظر دیار سربداران حضور داشتند.
 
 در ابتدای این جلسه زهرا شیرازی مسئول کمسیون اقتصاد و اشتغال پارلمان زنان سبزوار به معرفی مختصری از وظایف و اهداف این کمیسیون پرداخت.
 
وی گفت: با توجه به نقش مهمی که زنان در چرخه ی اقتصاد خانواده و جامعه دارند، در این کمیسیون سعی خواهد شد، موانع اشتغال بانوان سبزواری شناسایی و بهترین راهکارها برای فعالیت موثر و مفید آنان پیشنهاد شود.
 
شیرازی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی کارگروه در زیرمجموعه کمیسیون اقتصاد و اشتغال پارلمان مشورتی بانوان سبزوار تشکیل شده و دبیر هریک از این کارگروه ها مشخص شده است، اظهار داشت: ظرفیت شناسی و ایجاد اشتغال با استفاده از بانک اطلاعاتی بانوان در این کمیسیون و کارگروه های مرتبط با آن پیگیری می شود و یقیناً اخذ مجوز های لازم برای تبدیل ایده به محصول و فرآیند تجاری سازی و بازار سازی برای محصولات بانوان سبزواری نیز در دستور کار کمسیون اقتصادی و اشتغال این شهر قرار دارد.
 
وی افزود: مواردی که در این کمیسیون مطرح شود، پس از بررسی کامل توسط کارگروهای مرتبط و تصویب نهایی، به صورت طرح مکتوب جهت تصویب به فرمانداری سبزوار ارائه خواهد شد .
 
مشاور فرماندار سبزوار در امور زنان نیز در این جلسه گفت: پارلمان مشورتی زنان در ماه های اخیر با ابتکار دکتر سید جواد حسینی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در همه شهرهای استان راه اندازی شده و از آغاز به کار این پارلمان در سبزوار نیز حدود دو ماه می گذرد و کمیسیون های زیرمجموعه پارلمان نیز آغاز به کار کرده اند.
 
ام البنین دباغی مقدم افزود: زنان شهرستان سبزوار از توانمندی های بالایی در حوزه های مختلف برخوردارند و از طریق پارلمان مشورتی زنان سعی خواهد شد، فرصت های مناسب، برای شکوفایی و بهره برداری از این استعدادها فراهم بیاید.
 
وی اظهار داشت: خوشبختانه در پارلمان مشورتی زنان سبزوار تعدادی از توانمندترین زنان شهرستان به عضویت در آمده اند که خودشان می توانند به خوبی یاری رسان توانمندسازی دیگر اعضای و بانوان شهرستان باشند.
 
دباغی مقدم همچنین گفت: نگاه ما به اشتغال بانوان این نیست که فقط خودشان شاغل شوند، بلکه بهترین حالت این است که خود بانوان در موقعیتی قرار بگیرند که کسب و کاری راه بیاندازند و بتوانند سایرین را نیز به کار بگیرند. 
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم زنان در اقتصاد جامعه گفت: خانم ها حتی می توانند با تاکید و توجهی که در هنگام خرید به خرج می دهند، مشوق خرید کالاهای با کیفیت داخلی در خانواده هایشان باشند و بدین ترتیب به اقتصاد ملی کمک کنند.
 
علی امید بخش با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از صنعتگران و شاغلان موفق مشاغل خدماتی شهرستان از بین بانوان هستند، گفت: در بسیاری از مشاغل هیچ تفاوتی بین خانم ها و آقایان نیست و اگر توجه کافی به توانمندی های زنان صورت بگیرد، به راحتی می توانند حضور فعالی در بسیاری از موقعیت های اقتصادی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ریاست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی سال هاست که برعهده خانم راضیه علیرضایی است، گفت: در شهرستان سبزوار نیز سیاست ما حمایت از کلیه بانوانی است که بخواهند در فعالیت های اقتصادی حضور پیدا کرده و توانمندی های خود را نشان دهند.
 
عضو شورای شهر سبزوار با توجه به اینکه یکی از نیازهای بانوان شاغل در شهرستان، وجود محل مناسبی برای عرضه محصولات است، گفت: پارک بهمن در کمربندی جنوب شهر سبزوار که در مسیر عبور و مرور سالانه زائران است، می تواند محل خوبی برای برپایی نمایشگاه های توانمندی بانوان سبزوار باشد.
 
مسعود پسندیده در این جلسه قول داد: تا ایام عید نوروز آینده شرایط مناسب برای رفت و آمد بانوان و تأمین امنیت منطقه برای برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات زنان سبزواری فراهم آید.
 
وی یکی از مشکلات پیش پای اشتغال برخی زنان را عدم استمرار خود آن ها در شغل عنوان کرد و اظهار داشت: اگرچه در شهرستان خانم های توانمندی داریم که شایسته قرارگرفتن در بهترین جایگاه های شغلی و مدیریتی و حتی حضور در شورای شهر با اولویت بیشتری از آقایان فعلی هستند، اما بعضی دیگر از خانم ها به فرصت های شغلی خود نگاه حرفه ای ندارند و حوصله و استمرار کافی را برای تثبیت خود در آن شغل به خرج نمی دهند.
 
وی تأکید کرد: پارلمان زنان سبزوار نباید بخواهد کاری مشابه شورای شهر یا دیگر نهادهایی که اکنون در جامعه هستند، انجام دهد، بلکه باید به دنبال شناسایی نقش دقیق خود و اثرگذاری در آن زمینه باشد.
 
پسندیده سپس از بانوان حاضر در این کمیسیون دعوت کرد، در جلسات شورای شهر که به صورت علنی برگزار می شود، حضور یابند و مشکلات و مسائل خود را مستقیماً با اعضای شورا در میان بگذارند تا پیگیری شود.
 
گفتنی است، پارلمان مشورتی زنان سبزوار دارای 9 نفر عضو است که از این تعداد 5 نفر به پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی راه یافته اند.
 
خانم ها مرضیه کسرایی فر، فرخنده فریدونی،  فرزانه احمدی، زهرا شیرازی، ریحانه صباغ زاده، شهره جمیلی،  زهرا بخشی، زهرا عطار، سمیرا قدرتی 9 بانویی هستند که در اولین پارلمان مشورتی زنان سبزوار عضویت یافته اند و از بین این جمع خانم ها احمدی، کسرایی فر، شیرازی، صباغ زاده و فریدونی به پارلمان زنان خراسان رضوی نیز راه پیدا کرده اند.
 
پارلمان مشورتی زنان سبزوار دارای پنج کمیسیون اجتماعی فرهنگی، کمیسیون اقتصادی و اشتغال، کمیسیون آموزش و پژوهش و توانمندسازی، کمسیون سلامت و جمعیت و کمیسیون حقوقی است.
 
 
نظرت را بنویس
comments

مسعود پسندیده اونجا چی میخواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بانوی سبزواری

با وجود خانم هایی که اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند، رجوع میکنم به نقل قولی از سرکار خانم بخشی عضو محترم شورای شهر که فرموده بودن در سبزوار زنی رو شایسته کاندیداتوری برای سمت شهرداری ندیدن، با این تفکر عضویت ایشون در این پارلمان حتما به ضرر بانوان شهر هست. با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما