توليد آزمايشي آهن اسفنجي فولاد سبزوار تا پايان دي

مجری طرح فولاد سبزوار از تولید آزمایشی کارخانه آهن اسفنجی این طرح تا پایان دی امسال خبر داد. مشعل این کارخانه از حدود ۱۰ روز پیش روشن شده است. 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سعید نظام دوست با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، ۹۸ درصد عملیات ساختمانی و سیویل واحد آهن اسفنجی فولاد سبزوار به اتمام رسیده و ۹۵ درصد تامین ساخت و نصب اسکلت فلزی مورد نیاز انجام شده است. همچنین نصب تجهیزات مکانیکی برای ناحیه مرکزی و اجرای خطوط لوله و پایب به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت های مورد نیاز این کارخانه اعم از احداث سیستم آب رسانی، احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز برای تامین گاز مورد نیاز و سیستم برق رسانی (توسعه پست ماشین های الکتریکی و احداث خط انتقال برق ۱۳۲ کیلو ولت و احداث پست کارخانه ۱۳۲ کیلو ولت) تامین شده است.
 
مجری طرح فولاد سبزوار با بیان اینکه ۶۵ درصد تجهیزات مورد نیاز واحد احیای مستقیم (آهن اسفنجی) داخلی و ۳۵ درصد آن خارجی است، تصریح کرد: تاکنون ۹۵ درصد ماشین آلات خارجی و ۹۲ درصد ماشین آلات داخلی مورد نیاز کارخانه تامین شده است.
 
وی افزود: با افتتاح واحد مذکور ۳۷۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۳۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد.
 
نظام دوست میزان سرمایه گذاری انجام شده برای واحد احیای مستقیم طرح فولاد سبزوار را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد.
 
بنا به این گزارش، طرح فولاد سبزوار از جمله طرح های ۷ گانه فولاد استانی محسوب می شود که ظرفیت تولید واحد اسفنجی آن ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن بوده و در منطقه جوین (حدود ۶۵ کیلومتری غرب سبزوار) واقع است.
 
منبع: آرمان اقتصادی
کد:4553
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما