رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار:

جشنواره ملی شعر به توان آسمان رقابتی سالم برای شکوفایی استعدادهای افراد معلول

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور معلولین به جهت رسالتی که دارد، می کوشد تا از طریق برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی «شعر به توان آسمان»، با شناساندن توانمندی های معلولین و آگاه سازی مردم نسبت به ظرفیت های آنان، زمینه رقابت سالم برای شکوفایی استعدادهای معلولان را فراهم آورد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مرضیه کسرایی فر در نشست خبری جشنواره ادبی شعر به توان آسمان افزود: محور اصلی این جشنواره، رقابت شعر در گستره ملی است و در دو بخش افراد دارای معلولیت و آزاد برگزار می شود.
 
وی اظهار داشت: موضوع شعر برای افراد دارای معلولیت آزاد است و برای بخش آزاد موضوع اشعار بایستی پیرو مولفه های سلامت، آموزش، امرار و معاش، اجتماعی شدن و توانمند سازی باشد.
 
کسرایی فر ادامه داد: در کنار محور اصلی جشنواره، محورهای فرعی از جمله برگزاری نمایشگاه عکس، نمایشگاه توانمندی های افراد دارای معلولیت در حوزه شهرستان سبزوارو خوانش شعر دراماتیک را نیز دنبال کرده ایم.
 
وی درباره نحوه شناسایی افراد معلول شرکت کننده در این جشنواره توضیح داد: افراد معلول دارای کارت شناسایی هستند که همراه با ارسال آثار اسکن کارت خود را نیز می فرستند و افرادی که هنوز کارت برایشان صادر نشده است می توانند گواهی از اداره بهزیستی ارائه دهند .
 
رئیس  اداره بهزیستی تصریح کرد: به دلیل استقبال شرکت کنندگان مهلت ارسال آثار ده روز دیگر تمدید شد و تا کنون 400 اثر از 170 نفر در سراسر کشور دریافت شده است و داوری آثار اول آذر ماه می باشد.
 
کسرایی فر در مورد داوران بخش شعر جشنواره گفت: مصطفی محدثی خراسانی، حسن دلبری، حسین شنوایی، جواد جعفری نسب و ناصر فیض به عنوان داوران بخش شعر هستند و محمد سعید میرزایی ، مرتضی امیری ، ناصر فیض و مصطفی محدثی خراسانی از مهمانان ویژه این مراسم می باشند.
 
وی تصریح کرد: از اهداف ما در سال های بعدی این است که این جشنواره به صورت دو سالانه در شهرستان سبزوار برگزار شود و این امر بستگی به تصمیم مسئولین دارد.
 
دبیر بخش خوانش شعر دراماتیک جشنواره نیز در این جلسه گفت: در بخش خوانش شعر دراماتیک سعی شده علاوه بر کشف استعداد های معلولین و پیوند آن ها با جامعه هنری شهرستان، قسمت غالبی از وجوه نمایشی که فراموش شده است نیز زنده شود. 
 
حسین شمس آبادی افزود: خوانش شعر دراماتیک نیز در دو بخش معلولین و آزاد برگزار می شود و دبیرخانه متن اشعار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد و شرکت کنندگان روز 8 آذر ماه در سالن نفت دانشگاه حکیم سبزواری به رقابت خواهند پرداخت و نتایج روز اختتامیه جشنواره یعنی 9 آذر ماه اعلام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون 22 نفر در بخش آزاد و 7 نفر در بخش معلولین ثبت نام کرده اند. داوران و مهمانان ویژه این بخش سعید پورصمیمی ، بیژن صمصامی و رضا حامدی خواه هستند.
 
دبیر بخش عکس جشنواره شعر به توان آسمان نیز گفت: در این بخش به منظور توانمندسازی افراد معلول سه هدف مد نظر قرار گرفت که عبارتند از آگاهی بخشی و تغییر نگرش معلولین نسبت به خودشان ، آگاهی بخشی و تغییر نگاه مردم و جامعه نسبت به معلولین و نیز تغییر نگرش عکاسان و جامعه هنری نسبت به رسالت های اجتماعی خود.
 
محمود حیطه ادامه داد: پس از اطلاع رسانی، عکاسان به جلسه توجیهی دعوت شدند که 40 نفر آن ها اعلام آمادگی کردند و  از بین آن ها برای 30 نفر کارت شناسایی تعریف شد تا به راحتی بتوانند از مراکز و سازمان ها و افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند عکس بگیرند.
 
وی افزود: در نهایت 186 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 30 اثر و یک مجموعه عکس از 20 شرکت کننده پس از داوری به نمایشگاهی که چهارم آذرماه در مرکز آفرینش های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح می شود، راه پیدا کرد.
 
حیطه اظهار داشت: آقایان نعمت معینی، هادی دهقان و محمد زرین داوران بخش عکس جشنواره ملی شعر به توان آسمان هستند.
 
وی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه عکس دو کارگاه آموزشی عکاسی در روز دوشنبه 6 آذرماه در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی برای تمام علاقمندان به عکاسی با حضور جواد پور سعید کارشناس ارشد عکاسی و مدرس دانشگاه و همچنین بردیا سعادت عکاس طبیعت برگزار خواهد شد.
نظرت را بنویس
comments

من یک تئاتریم

احسنت استاد شمس آبادی..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما