دیداری با معلم پیش کسوت سبزواری دکتر میرزا احمد کرابی در آستانه روز معلم


شماری از اعضای هیأت رئیسه و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار ، در اقدامی ارزشمند در آستانه روز معلم به عیادت یکی از معلمان پیش کسوت سبزواری ، و از اساتید بازنشسته دانشگاه آزاد سبزوار رفتند.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار ، هفته گذشته ضمن اعلام این خبر نوشته است : «این دیدار در راستای تحكیم روابط انسانی و تكریم از خادمان دانشگاه به این جهت صورت پذیرفت كه استاد كرابی چندی است به علت كهولت سن و بیماری ناخوش‌احوال بوده و در منزل به استراحت می‌پردازند.

   در این دیدار دكتر غفوری‌نژاد[رئیس دانشگاه آزاد سبزوار] ضمن جویا شدن از احوالات استاد ، از درگاه حضرت حق برایشان بهبودی و تندرستی آرزو نمودند.»
منبع : وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار

گفتنی است حاج میرزا احمد کرابی علاوه بر اینکه از اساتید دانشگاه آزاد سبزوار بوده است ، یکی از حافظان و مفسران توانمند قرآن کریم در سبزوار نیز می باشد و در طول سال های فعالیت خود در تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی سبزوار به تربیت شمار زیادی از دانشجویان نیک آموخته پرداخته است.
دکترکرابی که در دهه های اخیر به عنوان یکی از چهره های سرشناس فرهنگی و از خادمان اثرگذار قرآنی در منطقه سبزواربزرگ شناخته می شود ، چنان که از نام فامیلی اش پیداست ، اصالتاً متعلق به روستای تاریخی کراب می باشد.
روستای زادگاه او از گذشته های دور همواره مهد پرورش مردان بزرگ و سرشناس  خراسان بوده است. تا آنجا که چند تن از امیران مشهور نهضت سربداران به عنوان تشکیل دهندگان اولین حکومت مردمی شیعه در ایران از اهالی روستای کراب بوده اند. از جمله می توان به خواجه یحیی کرابی اشاره کرد که منابع پژوهشی در مورد او نوشته اند : «خواجه یحیی کرابی (کراوی) ، هفتمین امیر سربداری اهل این روستا بوده است. وی را مردی ادیب و صاحب نفوذ می دانند که در گسترش ثغور سربداران ، اهتمام داشت.»
(منبع : فرهنگ اماکن و جغرافیای تاریخی بیهق / پژوهشگر: محمود محمدی / زمستان 81 / نشر آژند)

مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این به معرفی کامل تری در خصوص وضعیت تاریخی و فرهنگی روستای کراب و بزرگان و شخصیت های مطرح این روستا پرداخته است. شما مخاطبان گرامی می توانید برای آشنایی بیشتر با روستای کراب و شخصیت های آن هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
همچنین شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه معرفی کامل تری در خصوص دکتر میرزا احمد کرابی به پیوند زیر مراجعه نمایید :

آشنایی با دکتر میرزا احمد کرابی ، معلم فرهیخته و خادم پیش کسوت قرآنی در دیار سربداران

در پایان این مطلب ، مجله اینترنتی اسرارنامه امیدوار است ، در آستانه روز 12 اردیبهشت ، ایام گرامیداشت مقام معلم ، قدر و منزلت اجتماعی معلمان دلسوز و پرتلاش ایران اسلامی به ویژه فرهنگیان عزیز شهرستان سبزوار به خوبی دانسته شود و مردم و مسوولان هریک به نوبه خود برای پاسداشت واقعی مقام معلم ، با هرچه در توان دارند ، بکوشند.
لازم به ذکر است شماری از فعالان فرهنگی دارالمومنین سبزوار ، پیش از این در خردادماه 1390 به پاس سالیان طولانی خدمت استاد کرابی ، در محل تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، مراسم نکوداشتی برای این معلم پیشکسوت برگزار کردند.(منبع)



کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 نگاهی مقایسه ای به ضعیت دکتر شریعتی و استاد مطهری دو معلم بزرگ انقلاب / با معلمان خود چه می کنیم؟
نظرت را بنویس
comments

ماجده

سلام.لطفا بیشتر از معلم های قدیمی سرکشی کنید و در موردشان بنویسید.معلم ها به گردن همه جامعه حق دارند به خصوص معلم های قدیمی چون تعداد زیادی را تربیت کرده اند مقدم ترند. ممنونم

ابارشی

زنده باد استاد فرهیخته و ارجمند جناب دکتر کرابی. امیدوارم سایه بزرگانی نظیر شما همواره بر سر فرهنگ و اعتقادات این دیار باشد. بنده از شاگردان سابق شما در دانشگاه آزاد بودم و همیشه به شاگردی استادی چون شما می بالم. موفق و موید باشید. از اسرارناه هم به خاطر رفتن به سراغ این موضوعات ارزشمند فرهنگی سپاسگزارم. اجر و پاداشتان با خدای منان

تاوپلج

با عرض سلام برای این استاد گرانمایه و مسلط بزبان قرآنی سلامتی آرزومندیم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما