تور کنسرت گروه موسیقی داروگ سبزوار در آمریکای لاتین با پیام صلح ایرانیان به مردم ملت های منطقه

در روزهای اخیر گروه موسیقی داروگ سبزوار به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا به یک تور چند روزه کنسرت در کشورهای آمریکای لاتین رفت تا با دست و پنجه و نفس گرم و حنجره طلایی هنرمندان عضو این گروه بخشی از ظرفیت های هنری کهن شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان و غنای موسیقی اصیل ایران زمین را در مقابل دیده مردمان کشورهای برزیل و اروگوئه به نمایش بگذارد و همچنین پیام مهرورزی و صلح و دوستی ایرانیان را به ملت های آمریکای لاتین ابلاغ کند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حضور گروه موسیقی داروگ در کشور اروگوئه و اجرای چند کنسرت در دانشگاه ها و تالارهای هنری این کشور به بهانه برگزاری هفته فرهنگی ایران در کشور اروگوئه بوده است.
 
خبرگزاری ایسنا، خبر اجرای کنسرت گروه داروگ در شهرهای مختلف کشور اروگوئه را به شرح زیر گزارش داده است:
 
استقبال گسترده مردم اروگوئه از موسیقی اصیل و سنتی ایرانی
 
گروه موسیقی «داروگ» که در چارچوب شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران به اروگوئه سفر کرده است در هفتمین اجرای خود در این کشور، که در سالن تأتر و موسیقی شهر «سن خوزه »اروگوئه برگزار شد به مدت دو ساعت موسیقی ایرانی (شامل سنتور، دف، تمبک،بربط، نی، نی انبان، قوشمه و ضرب باستانی) اجرا کرد .
 
 به گزارش ایسنا ، بر اساس اعلام سفارت ایران در این کشور آمریکای لاتین ،در پایان این مراسم که با استقبال گسترده شهروندان استان سن خوزه و با تشویق‌های ممتد و مستمر آنها مواجه شد، خانم سلسته (Celeste) مشاور فرهنگی و آموزشی استانداری سن خوزه، موسیقی ایرانی را بسیار زیبا، فاخر ، دلنشین و دوست داشتنی توصیف کرد و آمادگی این استان برای تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری با ایران را اعلام کرد.
 
ابوالفضل پسندیده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه نیز هدف از سفر گروه موسیقی به اروگوئه و اجراهای متنوع در مراکز فرهنگی و هنری را ابلاغ پیام مهرورزی و صلح دوستی مردم ایران و ابراز عشق و علاقه آنها به مردم مهمان نواز اروگوئه دانست.
 
این گروه موسقی تاکنون  سه اجراء در سه دانشکده دانشگاه رپوبلیکا، (دانشکده معماری، دانشکده علوم انسانی و دانشکده اقتصاد) دو اجراء در یک مرکز تأتر و موسیقی معروف مونته ویدئو ، یک اجرا در مراسم هفته فرهنگی ایران در دانشکده ارتباطات و اطلاعات و یک اجرا هم در استان سن خوزه داشت. آخرین اجرای آنها روز سه شنبه هفته جاری در یک دبیرستان دولتی مونته ویدئو  است.
 
بر اساس این گزارش موسیقی ، بخشی از زندگی مردم آمریکای لاتین است و مردم اروگوئه طی هفته گذشته با اشتیاق و علاقمندی در برنامه‌های موسیقی اجراء شده  از طرف گروه موسیقی ایرانی داروگ که در چارچوب هفته فرهنگی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود، شرکت  کردند .
 
منبع: ایسنا
 
 
گروه موسیقی داروگ در این تور کنسرت علاوه بر کشور اروگوئه در برزیل نیز به اجرا پرداخت.
خبرگزاری ایرنا، خبر اجرای کنسرت گروه داروگ سبزوار در برزیل را به شرح زیر گزارش داده است:
 
اجرای موسیقی اصیل و سنتی ایران در برزیل
 
تهران - ایرنا - موسیقی اصیل و سنتی ایران همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در شهر سان پائولو برزیل اجرا شد.
 
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این موسیقی ازسوی گروه «داروگ» و طی روزهای پنجشنبه و جمعه درشهر سان پائولو برزیل بااجرای موسیقی اصیل و سنتی ایرانی شامل سنتور، دف، تمبک، بربط، نی، نی انبان، قوشمه وضرب باستانی درسالن تئأتر کاسیلدا بیکر(Cacilda Becker)مرکز فرهنگی شهرداری سان پائولو به مورد اجرا گذاشته شد.
 
این اجرا با استقبال برزیلی ها و حاضران در سالن مواجه شد و حاضران نسبت به موسیقی ایرانی ابراز علاقه کردند. 
 
این گروه همچنین همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص)نیز درمرکز اسلامی برزیل (الرساله) و مرکز اسلامی امام مهدی(عج) این شهر به مدیحه سرائی در وصف رسول گرامی اسلام و گرامیداشت عید سعید ولادت پیامبر پرداختند.
 
12تا 17ربیع الاول(10تا15آذر) بمناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نامگذاری شده است؛ در این ایام مسلمانان و دولت‌های اسلامی جشن می‌گیرند و به شادمانی می‌پردازند.
 
منبع: ایرنا
 
 ابوالفضل پسندیده فرزند شایسته سبزوار و سفیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین یکی از حامیان اجرای این تور کنسرت بوده است. به همین مناسبت نام و معرفی ابوالفضل پسندیده هم اکنون در فهرست مدیران و شخصیت های سیاسی سبزواربزرگ که مدتی است توسط مجله اینترنتی اسرارنامه گردآوری می شود، درج شده است:
 
 
گفتنی است، گروه موسیقی داروَگ سبزوار  با هدف شناساندن هنر اصیل وسنتی ایران در سال ۱۳۷۸  توسط حمیدرضا سیدنیا تشکیل شد. این گروه در چهار بخش  موسیقی سنتی ، کوبه ای ، سه تارنوازان و کودک  فعالیت می کند. از  آغاز شکل گیری گروه تصمیم اعضا بر آن بوده است که وظیفه ی فرهنگی خود را در قبال بزرگان فرهنگ و ادب ایران زمین در حد توانایی گروه به انجام رسانند.
 
در این راستا کنسرت هایی در قالب نکوداشت بزرگانی چون :
 ابوالفضل بیهقی،حافظ،سعدی،مولوی،فردوسی،حاج ملا هادی سبزواری،پرویز مشکاتیان و.....
 همچنین مناسبت هایی چون روز ملی سربداران،روز جهانی کودک ، روز جهانی موسیقی ، و ... برگزار نموده است.
 
تاکنون اعضای این گروه در کشورهای: 
 سوئیس (جشنواره ی فرهنگی هنری شهر مارتینی ۱۳۸۶)  کره جنوبی (پنجاهمین سالگرد آغاز روابط سیاسی ایران و کره ۱۳۹۱)
 افغانستان( به عنوان سفیر صلح و دوستی ۱۳۹۳) مقدونیه ( به مناسبت روز ملی ایران ۱۳۹۴)   بلاروس (  ۱۳۹۵ )  و    لبنان ( ۱۳۹۵) به اجرای کنسرت پرداخته اند.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما