بی اعتنایی مدیران استانداری خراسان رضوی به پروژه راه آهن سبزوار

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی امروز طی مصاحبه ای که در رسانه های مختلف منتشر شده است، در حالی از افزایش خطوط ریلی خراسان رضوی به بیش از 1500 کیلومتر خبر داده که در بین همه پروژه های ذکر شده هیچ اشاره ای به پروژه اتصال راه آهن سبزوار به راه آهن سراسری نکرده است، طوری که انگار سبزوار جزء خراسان رضوی نیست!

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هر چند در هفته های اخیر برخی مسئولان محلی سبزوار از پیشرفت پروژه راه آهن این شهر و حتی احتمال افتتاح آن تا سال 97 خبر داده اند، اما مدیران کل استانی ظاهرا هیچ توجه و التفاتی به این پروژه مهم برای مردمان دیار سربداران ندارند.

در همین رابطه مهدی سالیانی مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی امروز گفته است: از 22 پروژه ریلی کشور سه طرح مهم شامل راه آهن مشهد – بیرجند – زاهدان در مجموع به طول 770 کیلومتر، راه آهن مشهد - فریمان - دوغارون به طول 220 کیلومتر و خط ریلی مشهد به شهر جدید گلبهار - چناران هم با طول 50 کیلومتر در استان خراسان رضوی است و کلا از پروژه راه آهن سبزوار فراموش کرده است. (متن کامل این مصاحبه در خبرگزاری صدا و سیما را در اینجا بخوانید)

ممکن است این فراموشی یک مدیر کل استانی به خاطر کم توجهی های همیشگی مدیران این استان پهناور کشور به منطقه غرب خراسان رضوی باشد که تنها مسائل مشهد و چند شهرستان اطراف آن را می بینند و یا ممکن است این فراموشی به خاطر عدم پیگیری کافی و مستمر از سوی مسئولان شهرستان سبزوار باشد که باعث شده مدیران استانی پروژه راه آهن سبزوار را دست کم بگیرند و آن را در شمار پروژه های مهم خراسان رضوی به حساب نیاورند.

هر کدام از این دو حالت که باشد به هرحال خلاف خواسته و انتظار مردمان نجیف و متدین غرب خراسان و خلاف اهداف تمرکززدایی از مراکز و کلانشهرها و توزیع عادلانه امکانات و توجهات مسئولان دولتی به همه نواحی استان و کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد و امید می رود جهت جبران این فراموشی، با پیگیری و تذکر به موقع مسئولان شهرستان، پروژه های مهم سبزوار نیز روی میز کار و در اولویت های ذهنی و عملی مدیران استانی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است، وبسایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به صراحت پروژه اتصال سبزوار به شبکه ریلی را یکی از پروژه های ریلی در دست اجرای کشور معرفی کرده که از سال 1390 دولتی شده و ردیف اعتباری به شماره 40701063 را به خود اختصاص داده است:

در صفحه ای مربوط به پروژه های ریلی در دست احداث کشور در وبسایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نقشه و توضیحات پروژه راه آهن سبزار به شرح زیر درج شده است:

راه آهن سبزوار به شبکه
شرح پروژه:
شهرستان سبزوار یکی از مراکز عمده جمعیتی و باری استان خراسان رضوی می‌باشد. راه آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. طول این مسیر در حدود 45 کیلومتر می‌باشد.
شرح مسیر:
شهرستان سبزوار یکی از مراکز عمده جمعیتی و باری استان خراسان رضوی می‌باشد. با توجه به علاقه مسئولین این شهرستان جهت اتصال به شبکه ریلی کشور، در سال 1385 با توجه به پیگیری مسئولان شهرستان سبزوار، مطالعات توجیهی احداث آن توسط مهندسین مشاور انجام شده و نتایج نشانگر آنست که بعلت شرایط مناسب توپوگرافی منطقه، طول کم مسیر و تاثیر آن بر افزایش ترابری در طول محور تهران- مشهد، احداث این محور دارای توجیه اقتصادی     می باشد.
 
 راه آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. طول این مسیر در حدود 45 کیلومتر می‌باشد.
 
در طول مسیر ایستگاه بین راهی دیده نشده و فقط ایستگاه سلطان‌آباد جهت آماده‌سازی اتصال خط جدید تغییراتی خواهد داشت و همچنین ایستگاه سبزوار نیز یک ایستگاه تشکیلاتی می‌باشد که در آینده جهت اتصال مسیر خلیل آباد - کاشمر - سبزوار طراحی می‌گردد؛ لیکن در حال حاضر این مسیر تنها جهت اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی احداث خواهد شد.
 
این محور در سال 1389 مجوز اجرا را دریافت و در بودجه سال 1390، ردیف اعتباری به شماره 40701063 به خود اختصاص داد.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

مسئولین محترم سایت اسرارنامه.. چرا نظرات رو نمیزارین، ترس از چی دارین؟

مظفر

میخواستن هاجر خانم چنارانی رو خوشحال کنن، قصد بدی نداشتن

بی طرف

کی توجه داشتن؟ از زمانی که یادم میاد بحث راه آهن سبزوار مطرح بوده. یه بار میگفتن جناب سیدآبادی و جناب خیرآبادی باهم خوب نیستند بعدش درست میشه، یه بار میگفتن سیدآبادی و بزرگیان با هم خوب نیستند بعدش درست میشه، یه بار میگفتن فرماندار سبزواری شده درست میشه. ماشا الله به جناب مقصودی که یکی از شعار هاش بحث راه آهن بود که همه کار کرد غیر از راه آهن، جناب سبحانی هم که اعتدال گرانه نگاه میکنه و میگه دیر نمیشه .. و الان هم معاون استاندار وهم فرماندار سبزواری هستند ولی بازهم راه آهن در اولویت نیست. پس هیچ مسئولی در هیچ دولتی به فکر سبزوار بزرگ نبوده و نخواهد بود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما