تجلیل از خیرین کتابخانه ساز سبزوار

 آئین تجلیل از «خیرین کتابخانه ساز سبزوار» برگزار می شود 
 
 مدیرعامل «انجمن خیرین کتابخانه‌ساز حکیم سبزوار» گفت: آئین تجلیل از خیرین کتابخانه ساز سبزوار با هدف قدردانی این افراد و تشویق و مشارکت  دیگر اقشار جامعه در کتابخانه سازی برگزار می شود.
 
مهدی مقصودی با اشاره به اینکه رایزنی‌های اولیه برای احداث 2 کتابخانه با مشارکت خیران فراهم شده، افزود: باید در زمینه شناخت خیران، ضرورت و تبیین کتابخانه سازی تلاش بیشتری انجام شود.
 
 وی اظهار کرد: از 16 کتابخانه تحت حمایت نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار تنها سه کتابخانه با اعتبارات دولتی احداث شده و سایر کتابخانه ها  با حمایتهای نیکوکاران و بخش غیر دولتی راه اندازی شده است .
 
 مقصودی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در پارک های حاشیه شهر پیگیری می شود، اظهار کرد: حدود یک چهارم از وسعت این شهر با جمعیت ۶۳ هزار نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین قرار دارد که نبود  کتابخانه و کانونهای فرهنگی و هنری در این مناطق به شدت حس می شود.
 
 مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز سبزوار گفت: بر اساس مصوبه فرهنگی شورای اسلامی، در پارک های حاشیه شهر زمین رایگان به خیرین واگذار می شود تا نسبت به احداث کتابخانه با نامگذاری کتابخانه به نام خود اقدام کنند.
 
 وی افزود: هزینه احداث هر کتابخانه در پارکهای حاشیه شهر یک میلیارد و500 میلیون ریال است و برای 2 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
 
 انجمن خیرین کتاب سبزوار با تشکیل هیأت موسس ۱۳ نفره در زمستان ۹۲ زیر نظر انجمن خیرین کتابخانه ساز ایرانیان و با هدف فرهنگ سازی در جهت جذب، ساماندهی منابع، امکانات و جلب مشارکت های مردمی در امر خیر کتابخانه سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی تشکیل شد.
 
 آئین تجلیل از خیرین کتابخانه ساز سبزوار دوشنبه شب در میدان نقابشک (سالن بیهقی) با همکاری  فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز حکیم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار برگزار می شود.
 
 خبرنگار: حمید دلاوری هروی
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما