دکتر مولوی:

دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری می تواند بحث های چالشی تری داشته باشد

امید برومندی / حکیم سبزواری
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشکده الهیات این دانشگاه می تواند بحث های چالشی بیشتری را مطرح کند و دانشجویان و اساتید به معنای واقعی کلمه بگومگوهای علمی را در این زمینه داشته باشند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر علی اصغر مولوی که در مراسمی به مناسبت 8 اسفند روز حکیم سبزواری سخنرانی می کرد، افزود: من رشته ام فیزیک است و فیزیکی ها با متافیزیک گه گاهی تقابل دارند، ولی خوبی این تقابل اینجاست که همین چالش های بین فیزیک و فلسفه باعث شده هر دو قوی تر بشوند.
 
وی تصریح کرد: طرح بحث های چالشی در دانشکده الهیات هیچ ایرادی ندارد، اینجا دانشگاه و محیط تضارب آراست و ما خوشبختانه علوم پایه و علوم انسانی را در این دانشگاه در کنار هم داریم و این ها می توانند با یکدیگر هم افزایی خوبی داشته باشند.
 
مولوی با اشاره به وجود آرامگاه حکیم سبزواری در شهر سبزوار گفت: این آرامگاه با همان سادگی که دارد، به انسان انرژی و آرامش می دهد و ما خوشحالیم که در اینجا یک مجموعه علمی بزرگ در شرق کشور به نام دانشگاه حکیم سبزواری داریم.
 
وی با اشاره به اینکه محل فعلی آرامگاه حکیم سبزواری، باغی بوده که در آنجا کشاورزی می کرده، کار کشاورزی  و  تعلیم و تدریس حکیم سبزواری در کنار یکدیگر را بسیار حائز اهمیت بر شمرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه متعلق به همه جامعه است، هم کسانی که به عنوان دانشجو، استاد و کارمند در اینجا هستند، هم کسانی که خارج از مجموعه دانشگاه هستند و از آنجایی که می خواهیم دانشگاه تاثیرگذاری داشته باشیم باید بده بستان هایمان را جامعه با ارگان های مختلف بیشتر بکنیم. بنابراین همین جا اعلام می کنم که دانشگاه حکیم سبزواری دست همه دوستان را به گرمی می فشارد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما