نماینده مردم کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا:

ایجاد "خراسان مرکزی" برای توسعه ضروری است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه عده‌ای بدون اینکه از مزایای ایجاد خراسان مرکزی اطلاعی داشته باشند ندانسته به مخالفت با این طرح به پا خواسته‌اند.
 
بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه خراسان، با بیان اینکه چندی قبل در گفت‌وگو با نمایندگان استان پیشنهادی مبنی بر ایجاد خراسان مرکزی مطرح شد، اظهار کرد: هرچند این تفکر و پیشنهاد برای توسعه منطقه است اما افسوس می‌خورم که عده‌ای به مخالفت به پا خواسته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با داشتن چند شهرستان یک استان شده‌اند و در این چند سال تغییرات بسیاری داشته‌اند، اظهار کرد: کسانی که دست به قلم می‌شوند و مطالبی برعلیه این تصمیم می‌نویسند باید دقت نظر داشته و ابتدا جنبه‌های مثبت آن را در نظر بگیرند و بر محقق شدن این طرح پافشاری کنند.
 
بنیادی داشتن استان خراسان مرکزی را برای توسعه ضروری دانست و افزود: برای اینکه بودجه‌ها و شاخص‌های لازم از سطح کشور به شهرستان تعلق بگیرد به این گونه اتفاق‌ها نیاز داریم.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم مردم را در این مناطق پایدار نگه داریم باید این اقدامات انجام شود، بیان کرد: غیر از این باشد جمعیت مشهد از 3.5 میلیون نفر به 4.5 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
 
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به این طرح دید بازتر و مثبت اندیش داشت، گفت: همیشه در زندگی باید امیدوار باشیم، شاید این طرح به زودی به ثمر نرسد اما در تاریخ ثبت خواهد شد که عده‌ای به دنبال ارتقاء منطقه خود این طرح را مطرح و پیگیری کردند، پیشنهاد ایجاد خراسان مرکزی از سوی نمایندگان توسط وزیر کشور برای انجام مطالعات به معاون سیاسی وزارت کشور ارجاع شده است.
 
بنیادی با اعلام اینکه جدا شدن تعدادی از شهرستان‌های خراسان رضوی از این استان درواقع کمک خوبی به  لحاظ منابع، اعتبارات، توسعه فضاهای اقتصادی، اشتغال و راحتی مردم است، افزود: وزیر کشور نیز پس از دریافت این پیشنهاد، به معاون سیاسی کشور دستور داده تا با در نظر گرفتن همه جوانب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مطالعات آن را انجام دهد.
 
وی در پایان با بیان اینکه در خصوص این‌که چه شهرستان‌هایی در قالب خراسان مرکزی ساماندهی شوند و کدام شهرستان مرکز این استان باشد، صحبتی مطرح نشده است، گفت: خراسان مرکزی شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، تربت‌حیدریه، خواف و برخی دیگر از شهرستان‌های خراسان رضوی را شامل می‌شود. 
 
منبع: ایسنا
کد:6430
 
نظرت را بنویس
comments

جمال آبادی

به امید تقسیم استان خراسان رضوی به سه استان خراسان غربی (بیهق) به مرکزیت سبزوار و با شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد، بردسکن، خلیل آباد و بجستان، استان خراسان مرکزی به مرکزیت شهر خوب تربت حیدریه. و با شهرستانهای کاشمر، تایباد، باخرز، رشتخوار، زاوه، گناباد، خواف و مه ولات و استان خراسان رضوی به مرکزیت مشهد مقدس و با شهرستانهای چناران، کلات، سرخس، نیشابور، فیروزه، تربت جام، فریمان و طرقبه شاندیز. و الحاق شهرستانهای درگز و قوچان به استان خراسان شمالی. این بهترین و ایده آل ترین تقسیم استان خراسان رضوی برای سالیان آتی می باشد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما