مدیر حوزه علمیه سبزوار: لزوم توجه به سیره عملی زندگی حکیم سبزواری

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر حوزه علمیه سبزوار گفت: لازم است سیره ی عملی زندگی حکیم حاج ملاهادی سبزواری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم در مراسمی که به مناسبت هشت اسفند روز بزرگداشت حکیم سبزواری برگزار شد، افزود: تا کنون در هر همایشی که درباره حکیم سبزواری برگزار شده است، بیشتر جنبه های علمی شخصیت وی مورد توجه قرار گرفته اما جنبه های عملی و زهد و اخلاق وی کمتر معرفی شده است در حالی که حکیم سبزواری از مصادیق کامل بی اعتنایی به دنیا بود که در اوج قرار داشتن بر قله های شهرت و عظمت علمی، فریب ظواهر دنیایی را نخورد.

وی اظهار داشت: معرفی سیره عملی زندگی حکیم سبزواری می تواند در قالب عکس، پوستر، فیلم و نمایش نامه به شیوه ی موثری انجام شود.

مدیر حوزه علمیه سبزوار در بخش دیگری از این سخنرانی خود با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده، به دو گروه مومنین و صاحبان علم نعمت داده، افزود: سبزوار در هر دو عرصه خوش درخشیده است. گواه این سخن تاریخ این سرزمین است که مردم مومن سبزوار هم در دوران قیام شیعی سربداران و هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس پرونده درخشانی دارند.

وی همچنین با اشاره به بزرگانی نظیر ابوالحسن زید بیهقی، حکیم سبزواری، آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری، آیت الله آزادمنجیری و ده ها چهره ماندگار علمی مانند دکتر علوی مقدم، دکتر سیادتی گفت: سبزوار همواره مهد عالمان و دانشمندان و دانشورانی است که در عرصه های مختلف موجب افتخار جهان اسلام و ایران اسلامی هستند.

گفتنی است همایش مردمی نکوداشت فیلسوف بزرگ شرق حکیم حاج ملاهادی سبزواری بعد از ظهر سه شنبه هشتم اسفند ماه 96 در محل تالار همایش های مدرسه فصیحیه برگزار شد.

مدرسه فصیحیه محل تدریس حکیم سبزواری بوده و در گذشته به مدرسه حاجی شهرت داشته است، و اکنون با نام مدرسه اهل البیت میزبان بزرگترین حوزه ی علمیه غرب خراسان در شهر سبزوار است.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما