سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار مطرح کرد؛

برگزاری 110 عنوان برنامه فرهنگی ویژه مسافران نوروز 97 در سبزوار

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: 110 عنوان برنامه فرهنگی با محوریت معرفی آداب و رسوم دیار سربداران و آئین نوروز 97 برای مسافران در این شهرستان برگزار می‌شود. 
 
سیدرضا حسینی امروز 21 اسفندماه در حاشیه مانور امداد و نجات نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشن نوروز در یکی از بناهای تاریخی و اجرای مراسم آیینی اسب چوبی، چولی چغل، شاهنامه خوانی، رزم و بزم، چاوش خوانی و نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای سنتی از جمله این برنامه‌ها است. 
 
وی ادامه داد: دو اقامتگاه بومگردی «طبس» و «زعفرانیه» نیز با برگزاری جشن‌های نوروز و معرفی آداب و رسوم این شهرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است. 
 
حسینی گفت: همچنین سه پایگاه اطلاع رسانی با همکاری فرمانداری، شورای شهر و شهرداری سبزوار در پارک بهمن، پلیس راه و بازار زائر سرا استقرار می‌یابد تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود. 
 
وی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شورای شهر و شهرداری 12 بنا و خانه تاریخی در ایام نوروز بازگشایی می‌شود و در این بناها میراث یاران و راهنمایان گردشگری مستقر می‌شوند.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار عنوان کرد: بیش از 80 هزار روزنامه، نقشه و بروشور برای معرفی جاذبه‌های های گردشگری شهرستان سبزوار منتشر شده است. 
 
حسینی گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار 40 مدرسه با 3077 کلاس درس در این شهرستان برای میزبانی و اسکان مسافران و گردشگران نوروزی آماده شد و در هنگام ضرورت نیز مساجد، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی آماده اسکان و مسافران و گردشگران است. 
 
وی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران کمیته‌های خدمات حمل‌ونقل، امداد و نجات، انتظامی امنیتی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست و اطلاع‌رسانی در سبزوار ایجاد شده است. 
 
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: براساس برنامه‌ریزی کمیته ستاد خدمات سفر سبزوار زمینه اقامت روزانه 14هزار گردشگر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، زائرسراها، مدارس، کمپ‌ها و حسینیه‌های این شهرستان فراهم شده است.
 
منبع: ایسنا
کد:6430
نظرت را بنویس
comments

به آقاي حسيني توصيه مي کنم به پورتال جامع گردشگري ايران سر بزنند و ببينند که در اين پايگاه ملي هيچ نامي از سبزوار و جاذبه هاي تاريخي و طبيعي آن نيست. از خراسان فقط به مشهد و خيام و عطار نيشابور پرداخته شده. انگار نه انگار در اين استان شهرهاي ديگري هم هست. اي کاش مسئولان ما کمي به خود مي آمدند و سبزوار را از اين غربت درمي آوردند و سيبزوار را در سطح ملي معرفي مي کردند. rnتقريبا در هيچ کدام از پايگاه ها،‌نشريات،‌ و اقلام ديگر فرهنگي و گردشگري از سبزوار نامي نمي برند. اين مي تواند موضوع يک گزارش عالي براي شما باشد. rnrn
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما