پدر طبیعت ایران : رئیس جمهوری که دارای تعقل و تدبیر باشد را انتخاب نمایید.


پدر طبیعت ایران که برای یک مراسم فرهنگی در شهرستان جوین نگین سبز خراسان حضور یافته بود ، در سخنرانی خود به ملت ایران توصیه کرد : قدر نعمت های الهی در این کشور را دانسته و با انتخاب [صحیح] یک رئیس جمهوری که دارای تعقل و تدبیر باشد را انتخاب نمایند.

دکتر غلامعلی بسکی که به واسطه سالها تلاش مجدانه در راستای حمایت از محیط زیست ایران و نیز انتخاب شیوه زندگی کاملا سالم به عنوان پدرطبیعت ایران معروف شده است ، در روزهای میانی اردیبهشت ماه جاری با حضور در سالن شهید قنبری نیای شهر نقاب مرکز شهرستان جوین در شمال خطه سربداران ، در مراسم گرامیداشت هفته معلم شرکت کرد و به سخنرانی در زمینه مسائل مختلف پرداخت و از جمله به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه 92 اشاره کرد.

وی که پدرش از اهالی روستای زیبای بسک ششتمد بوده است ، در دارالمومنین سبزوار متولد شده و تا هنگام ورود به دانشگاه در این شهر سکونت داشته و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان اسرار سبزوار که یکی از مدارس خوشنام و قدیمی این شهر می باشد ، سپری کرده است. بسکی بعد از گذراندن دوران دبیرستان ، برای تحصیلات دانشگاهی به تهران رفته و هم اکنون از مشهورترین چهره های علمی ایران در زمینه محیط زیست و از افتخارات خطه سربداران است.

گفته می شود ، دکتر بسکی از ناحیه مادری متعلق به روستای راهچمن شهرستان جوین است. این پدر مهربان طبیعت ایران که به شهر و منطقه زادگاه خود در غرب خراسان رضوی بسیار عشق می ورزد ، با وجود کهولت سن ، حضوری مستمر در شهرها و روستاهای این ناحیه دارد و همچنین ، هم اکنون به گفته خود در دو منطقه ششتمد و داورزن در حال کاشت درخت در قطعه زمین هایی به وسعت 40 هکتار است.

خبر حضور و سخنرانی دکتر بسکی ، در شهرنقاب ، توسط نشریه وزین نسیم جوین که به مدیریت آقایان محمدعلی شمس آبادی خبرنگار و علی رامشینی اداره می شود ، در روزهای اخیر منتشر گردیده است.

مجله اینترنتی اسرارنامه در ادامه به انتشار بخش هایی از این خبر به نقل از نشریه نسیم جوین می پردازد :


جلسه تجلیل از مقام معلم با سخنرانی دکتر بسکی در جوین


با حضور دکتر بسکی مراسم گرامیداشت هفته معلم در سالن ورزشی شهید قنبری نیا برگزار گردید.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جوین در حاشیه این برنامه فرهنگی به خبر نگار نسیم جوین گفت: امروز صبح باخبر شدیم که دکتر بسکی مرد شماه یک طبیعت کشور در شهرستان جوین بسر می برد.

محسن نقابی تصریح کرد: بر اساس اظهارات خود دکتر اقوام مادری ایشان از روستای راه چمن می باشند.

وی افزود : علاوه بر دکتر بسکی از تمامی مدیران سابق اداره آموزش و پرورش این شهرستان نیز دعوت شده بود.

دکتر بسکی معلم بزرگ طبیعت ایران در این مراسم با بیان اینکه مشکل اساسی عصر ما و بشر کره خاکی استرس و اضطراب است ، گفت: فقط این فرهنگ ایرانی و اسلامی است که می تواند این اضطراب قرن را از میان بردارد.

وی با انتقاد از اینکه به هر طرف نگاه می کنیم پول و سرمایه است ، تصریح کرد: این شخصی که سه هزار میلیارد این مملکت را برد هر جای دنیا هم که باشد با اضطراب آن چه کند!

دکتر بسکی در پاسخ به اشاره رئیس آموزش و پرورش جوین مبنی بر کسالت وی خاطر نشان نمود: من اصلا مریض نیستم .

این هوای کثیف مشهد شما مرا مدتی درگیر مشکلات تنفسی نمود.

وی با بیان اینکه من بار ها گفته ام که یک اتومبیل، اکسیژن تولیدی ۷۰۰ درخت را مصرف می کند. و همانطور که یک استارت هواپیما اکسیژن تولیدی ۳۵۰۰ درخت را نابود می نماید.

این معلم طبیعت با بیان اینکه تقریبا بسیاری از نقاط دنیا را گشته ام و هیچ جای دنیا چون ایران نمی شود، گفت: باید به مردم بفهمانبد قدر نعمت های الهی در این کشور را دانسته و با انتخاب یک رئیس جمهوری که دارای تعقل و تدبیر باشد را انتخاب نمایند.

وی با اشاره به اینکه آب و هوا و غذای سالم و طبیعت و کویر از جمله این نعمت ها هستند، گفت: بیش از ۵۰ سال است که من به یبرون و به دل طبیعت زده ام و بسیاری از مریضی های لاعلاج را با همین نعمت های طبیعی درمان نموده ام.

دکتر بسکی افزود: کدامیک از گاو ها و گوسفند ها سرطان گرفته اند؟

وی ادامه داد: استفاده از حبوبات سبزیجات و میوه جات و غلات یک اصل است و نیز نپختن آنها ، چون سبزی و غلات پخته تبدیل به تفاله در بدن می شود.

بسکی که با لهجه سبزواری حرف می زد، گفت: من امروز صبح چند دانه نخود خام و باقلوای خام و مقداری نیز جو خورده ام .

وی با اشاره به اینکه من هرروز چند لیوان چایی سبز می خورم، گفت: شکلات و شکر و قهوه قند وگوشت هر نوع آن اعم از سیاه و یا سفیدش مضر است و نباید خورده شود. وی با بیان اینکه “جو” سلطان دارو هاست افزود: من در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل مبارزه با کسالت ناشی از هوای آلوده ه مشهد و مریضی سرماخوردگی، مقداری سیر و هندوانه خوردم و خوب شدم.

دکتر بسکی با بیان اینکه هزینه زندگی من روزانه کمتر از ۱۵۰۰ تومان است خاطر نشان نمود: ۵۰ سال است که من قاطی مرغ ها شده و از شما آدمیزاد ها فاصله گرفته ام و تمام داشته هایم را صرف طبیعت کرده ام.

،وی با بیان اینکه اجداد من نیز در روستای راه چمن شما قبلا مثل بنده کله خراب بوده اند، افزود: پدر بزرگ من در روستای راه چمن بیش از ۳ شبانه روز آب و ملک داشته و همه را مثل من بخشیده است.

وی در پایان در مقابل درخواست کمک و هدیه رئیس آموزش و پرورش جوین، گفت: من هم مثل شما آدم لوطی هستم و هیچ ندارم و هر چه از من درخت بخواهید برایتان می کارم و هم اکنون در روستای بسک و داورزن مشغول کاشت درخت در دو قطعه ۴۰ هکتاری هستم.

وی در پایان با بیان اینکه قناعت گنج تمام نشدنی است یاد آور شد: ما با قناعت به آمریکا “نه” می گوییم و در مقابلش زانو نمی زنیم.

وی در آخر جلسه نیز با بیان اینکه من ناهار… شما را نمی خورم، از حاضرین خداحافظی کرد.(منبع : نسیم جوین)

گفتنی است شما مخاطبان گرامی اگر مایل به آشنایی بیشتر با دکتر بسکی و فعالیت های علمی و فرهنگی و محیط زیستی او در طول زندگی پربار 82 ساله اش هستید ، می توانید به بخش حوض هشت پایه همین مجله مراجعه کرده و مطلب کاملی در این خصوص مطالعه نمایید. برای ورود به این بخش هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

علی جاجرمی

دکی جون شما رو چه به عالم سیاست؟ برو حواستو بده به باغچه خونه ات که علفات خشک نشن. در مورد رئیس جمهور 24 میلیون رایی ایرانم اظهار نظر نکن.بنده خدا پات لب گوره داری درموردمسائل دنیایی اظهار نظر می کنی و طوری گوشه وکنایه می زنی که همه بفهمن یعنی آقای احمدی نزاد که با 24 میلیون رای مردم اومد بالا بی عقل و بی تدبیر بوده. شما سنت رفته بالادیگه واسه این اظهارنظرا دیره خواهشا در حوزه تخصص خودتون نظر بدید.

سمیرا بانو

جناب پیامک از دیار باقی ، واقعا که قباحت داره آدم در مورد بزرگان شهرش اینطوری صحبت کنه.

پیامک از دیار باقی

بابا دکتر جون شما روچه به این حرف ها؟! شما همه عمرت مشغول امور محیط زیستی بودی چه خبر از دنیای سیاست داری؟چرا ما ایرانیا فکر می کنیم باید در همه زمینه ها اظهار نظر کنیم؟

نیروانا

خداوند امثال دکتر بسکی و سایر دلسوزان و هواداران طبیعیت ایران را در پناه رحمت خود حفظ کند.ایشان بسیار فرد متعهد و فاضلی است. بر شما سبزواری ها واجب است که قدر چنین بزرگ مردی را بیشتر بدانید.

شمس آبادی

با سلام و تشکر از خدمات فرهنگی آن سایت وزین سربداران
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما