مشروح سخنان رئیس جمهور در جمع مردم سبزوار / قول تکمیل راه آهن، استادیوم 15هزارنفری و بیمارستان حشمتیه

رئیس جمهور در جمع پرشور مردم سبزوار:
 
راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب و همه مردم در برابر ترامپ و رژیم صهیونیستی متحد هستند /آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد/اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می شود/اهل جنگ و تنش نیستیم اما قاطعانه از خود دفاع می کنیم/برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم/ قدردان تلاش مردم استان و سبزوار هستم؛ خراسان رضوی در صدر اشتغال آفرینی است/۲ هزار کیلومتر از قنات های استان در دست احیاء است/ خراسان قطب مهم کشاورزی است؛ برنامه های ویژه برای بهره وری آب داریم
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب و همه مردم ایران در برابر ترامپ و رژیم صهیونیستی متحد هستند، اظهارداشت: به دنیا نشان دادیم ملت ایران ملت صلح است و ما اهل جنگ و تنش نیستیم اما قاطعانه از خود دفاع می کنیم و آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد.
 
شناسه خبر: 104173 -  يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 11:01
سبزوار شهر دلدادگان ولایت و دیار سربداران است
سبزوار شهر تاریخ، دانش، شعر و شهر ملا هادی و دکتر شریعتی است
۴۳۶ طرح و پروژه استانی در این سفر افتتاح می شود
طرح پارس فولاد سبزوار امروز افتتاح می شود
صادرات استان خراسان ۱۵ درصد و ترانزیت ۱۸ درصد افزایش یافت
با تلاش بخش کشاورزی و علیرغم کم بارشی، سامانه های نوین آبیاری استان بیش از ۵۰ درصد رشد یافت
خراسان رضوی قطب مهمی برای صنایع استراتژیک کشور، از جمله فولاد است
دولت به توسعه خطوط راه آهن، بیمارستان و ورزشگاه جدید سبزوار متعهد است
بنای دولت و ملت، فرو ریختن دروغ بزرگ ایران هراسی بود
به دنیا نشان دادیم ملت ایران ملت صلح است
هم رزمندگان ما در میدان های نبرد پیروزند و هم دیپلماتهای ما در میدان مبارزه
اولین قدم شکست تحریم را در آذر ۹۲ برداشتیم و این مسیر را در ۹۴ تکمیل کردیم
پتروشیمی، فروش نفت و بیمه در وضعیت عادی قرار گرفت
به تعهدات خود در برجام عمل کردیم
ترامپ ۱۵ ماه است که برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا اعلام می کند
دنیا تعهد و منطق ایران را می ستاید؛ بجز دولت جدید آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان
از مردم، رهبری و همه نیروهای مسلح تشکر می کنم؛ همچنان باید با وحدت پیش برویم
از چند ماه پیش دستورات لازم به سازمان انرژی اتمی و بخش اقتصادی صادر شده، برای هر تصمیمی در مورد برجام آماده ایم
دولت ارز را با قیمت رسمی به وارد کنندگان و کارآفرینان ارائه خواهد داد
برای تامین احتیاجات اساسی مردم مشکل ارزی نداریم
به مسیر انقلاب و توسعه ادامه خواهیم داد
با صراحت به دنیا می گوییم راجع به سلاح دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد
به کسی ربطی ندارد که برای دفاع از خود چه تصمیمی گرفته ایم
با تروریسم در هر کجای منطقه مبارزه خواهیم کرد؛ اجازه نمی دهیم داعش دیگری شکل بگیرد
 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جمع پرشور مردم سبزوار با بیان اینکه " برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم" ، تصریح کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می شود.
 
دکتر  روحانی گفت: وعده ما با ملت ایران از سال 92 این بود که جریان دروغین ایران‌هراسی را که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند، افشا کرده و با آن مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوییم که ایرانیان ملتی صلح‌طلب هستند.
 
رئیس جمهور افزود: ما همگی از سال 92 با هم تلاش کردیم تا سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با هزینه کمتر و در عین حال عزت و سربلندی به پیش برود. ما می‌خواستیم به مردم دنیا بگوییم، تحریم هسته‌ای علیه ایران کاری اشتباه و غلط بوده و برخی قدرتهای بزرگ  باید از این طرح نادرست خودش عقب‌نشینی کنند.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: ما خواستیم به دنیا بگوییم همان‌طور که رزمندگان ما در میدان دفاع مقدس پیروز بودند، دیپلمات‌های ما هم با بهترین توانمندی‌ها و هنرمندانه‌ترین و منطقی‌ترین سخن‌ها می‌توانند، پای میز مذاکره در برابر قدرت‌های بزرگ جهان سخن گفته و منطق خود را به کرسی بنشانند.
 
رئیس جمهور با یادآوری اینکه"دیدیم که دیپلمات‌های سرافراز ما توانستند این کار را انجام دهند"، تصریح کرد: ما در آذر سال 92 اولین گام در شکستن تحریم‌ها را برداشتیم که رفع تحریم در صنایع پتروشیمی، خودروسازی و فلزات گرانبها بود که از قبل از سال 90 به ایران تحمیل شده بود و بخش دیگر تحریم‌ها را نیز در سال 96 و پس از توافق نهایی با 6 قدرت بزرگ برداشتیم که در نتیجه آن فروش نفت ما دو برابر شده، مبادلات بانکی ما کم و بیش با دنیا شروع شد و پوشش‌های بیمه‌ای بین‌‌المللی ما شرایط عادی پیدا کرد و صادرات و واردات در مسیر درست خود قرار گرفت.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها در تمام مراحل به تعهدات خودشان درست عمل نکرده و کارشکنی کردند، اما ما در طول این مدت به تعهداتی که به دنیا داده بودیم، تا امروز عمل کردیم.
 
رئیس جمهور تأکید کرد: امروز ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شما مردم غیور و متحد هم باید از آن مطلع باشید. آقایی جدیداً رئیس جمهور آمریکا شده و از 15 ماه پیش مرتب گفته است که برجام بدترین توافق تاریخ آمریکا بوده و این توافق فقط به سود ایران و به زیان آمریکا بوده و در نتیجه اشتباه آمریکایی‌ها، ایرانی‌ها سر ما کلاه گذاشتند.
 
 دکتر روحانی گفت: ما سر کسی کلاه نگذاشتیم؛ مذاکراتی با 6 کشور بزرگ دنیا انجام شد که در نتیجه به توافقی رسیدیم که سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نیز آن را تصویب کردند. ملت ایران متحد و یکصدا قدم مستحکم و درستی برداشت و در طول زمان سپری شده از این توافق، همه مردم جهان به ایران بزرگ به عنوان یک قدرت بالیدند و افتخار کردند. هیچ کس در دنیا نیست که بگوید کار ایران اشتباه بوده، الا آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان سعودی.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: همه مردم شریف ایران، همواره در طول این مسیر از دولت حمایت کردند و من از ملت بزرگ ایران، رهبری معظم انقلاب، نیروهای مسلح و همه کسانی که دست به دست هم دادند تا به این پیروزی و این نقطه برسیم، تشکر می‌کنم. اگر قدمی برداشتیم و امروز به این نقطه رسیده‌ایم که به ناحق می‌گویند ایران سر ما را کلاه گذاشته است، این قدم‌ها با کمک ملت ایران و با وحدت برداشته شده است.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: امروز نیز باید با وحدت به پیش برویم. آمریکایی‌ها ممکن است در رابطه با برجام چند سناریو را مد نظر داشته باشند؛ یا از آن خارج شوند، یا به آن لطمه بزنند و یا اینکه راه اروپا و آمریکا از هم جدا شود. اما ای مردم عزیز و ملت بزرگ ایران، به شما عرض می‌کنم که آمریکا در برابر این ملت کاری از پیش نخواهد برد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در طول 40 سال گذشته همواره در برابر ملت ایران فتنه‌گری کردند، اما هیچگاه در برابر عظمت ملت ما موفق نبودند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اینبار نیز دوباره اشتباه می‌کنند و اگر بخواهند راهی را که در این ایام پیموده‌اند، ادامه دهند و از برجام خارج شوند، به زودی با پشیمانی تاریخی مواجه خواهند شد.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: به شما ملت بزرگ ایران به صراحت می‌گویم که همه دستورات لازم از چند ماه پیش به بخش‌های مرتبط اجرایی کشور داده شده است.به مسئولان سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و چند روز پیش باز هم با مسئولین ارشد این سازمان درباره برنامه‌های آینده صحبت کردم و مسیر ما در این زمینه مسیر روشنی است.
 
رئیس جمهور گفت: به بخش‌های مختلف دیگر از جمله بخش اقتصادی نیز دستورات لازم داده شده است و به عنوان مثال، طرح جدیدی که برای ساماندهی بازار ارز اجرا شد، برای این بود که آمریکایی‌ها بفهمند هر توطئه‌ای هم که بخواهند اجرا کنند، مردم ایران باید خیالشان راحت باشد. دولت ارز مورد نیاز برای هر آنچه در زمینه واردات برای تولید و خدمات مورد نیاز کشور است با قدرت و با قیمتی که اعلام کرده است در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار خواهد داد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 
دکتر روحانی افزود: مردم عزیز ایران بدانید که مطابق پیش‌بینی‌ها در سال 97، حداقل 100 میلیارد دلار درآمد از محل صادرات نفتی و غیرنفتی خواهیم داشت در حالی که مخارج ارزی ما بیش از 70 میلیارد دلار نیست، بنابراین به هیچ وجه مشکل کمبود ارز نداریم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نسبت به ملت بزرگ و غیور ایران که در تمام مقاطع حساس ایستادگی کردند، سراسر دروغ است، اظهارداشت: آمریکایی ها و صهیونیست ها باید بدانند که این ملت ازتوطئه‌های آنها  هیچ هراسی ندارد و تحت رهبری شجاعانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت به مسیر خود ادامه خواهد داد.
 
دکتر روحانی ادامه داد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و هماهنگی به مسیر نظام و انقلاب‌مان ادامه می‌دهیم و امروز دیگر جناح راست و جناح چپ، اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی، متحد و یکصدا در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بدانند که ملت ما، ملت متحدی است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه می‌خواهم دو نکته را خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعلام کنم، تصریح کرد: ملت ما به عهد خود وفادار است، اما با صراحت می‌گوید که درباره توان تسلیحاتی و دفاعی کشور به هیچ وجه مذاکره نخواهد کرد. ما هر قدر سلاح برای دفاع خود لازم داشته باشیم، می‌سازیم و انبار می‌کنیم و این موضوع به کسی هم ربطی ندارد که چقدر سلاح می‌سازیم و چه تصمیماتی برای دفاع خود اتخاذ می‌کنیم؛ ما هرگز درباره بنیه دفاعی خود مذاکره نخواهیم کرد.
 
دکتر روحانی در توضیح نکته دوم، خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم با دنیا مذاکره کنیم تا منطقه‌ای امن داشته باشیم. همین حالا هم با روسیه و ترکیه درباره سوریه در حال مذاکره هستیم و با کشورهای مختلف درباره یمن مذاکره می‌کنیم. اما به دنیا اعلام می‌کنیم که ما با تروریسم در هر کجای این منطقه که باشد، مبارزه خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم در این منطقه هر روز یک داعش درست کنند و با ملت‌های منطقه بجنگند؛ ما صلح، ثبات و امنیت منطقه را می‌خواهیم.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: ملت ایران، اهل جنگ و تنش نیست، اما اهل دفاع قاطعانه از منافع خود در برابر هر توطئه‌ای است. مردم بزرگ ایران، مردم عزیز خراسان و مردم غیور سبزوار بدانید که در هر آنچه هفته آینده اتفاق بیفتد، در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و در برابر هر تصمیمی که ترامپ بگیرد ما طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.
 
دکتر روحانی همچنین در بخش نخست سخنان خود، سبزوار را شهری با تاریخ چند هزار ساله و  شهر علم، دانش و فرهیختگان، علما و فیلسوفانی چون ملاهادی سبزواری و دکتر علی شریعتی توصیف کرد و اظهار داشت: خوشحالم که در جریان این سفر به خراسان رضوی 436 طرح بعد از ماه‌ها و سال‌ها تلاش افتتاح می‌شود که یکی از طرح‌های مهم آن طرح پارس فولاد سبزوار است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول دو روز این سفر طرح ها و پروژه هایی با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومان و حدود200 میلیون یورو افتتاح می‌شود، گفت: این به معنای حرکت صحیح اقتصادی مردم غیور خراسان رضوی است و لازم می‌دانم از مردم خراسان رضوی و سبزوار بخاطر این تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمندشان سپاسگزاری کنم.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه سال گذشته به غیر از 6 استان در بقیه استان‌ها نرخ بیکاری کاهش یافته است، اظهار داشت: خراسان رضوی با ایجاد 124 هزار شغل در سال گذشته از سرآمدان ایجاد اشتغال در سال گذشته بود و صادرات این استان به خارج از کشور در سال 96، 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و بخش ترانزیت کالا از این استان نیز در سال 96، نسبت به سال گذشته 18 درصد و تراز بازرگانی این استان 22 درصد رشد داشته است که این به معنای آن است که خراسان رضوی در مسیر صحیح رشد و تعالی اقتصادی در حال حرکت است.
 
رئیس جمهور با اشاره به جمعیت 30 میلیونی زائران آستان مقدس مولا علی بن موسی الرضا(ع) در سال 96 و با بیان اینکه خراسان رضوی و ایران بزرگ هر چه دارند از برکت مولای ما علی بن موسی الرضا(ع) است، خاطر نشان کرد: خراسان رضوی همچنین یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و  بسیار خوشحالم که این استان در زمینه ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری قدم‌های بسیار ارزشمندی برداشته است.
 
دکتر روحانی گفت: در همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 92 ،تمام طرح‌های اجرا شده مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری در استان 110 هزار هکتار بوده است در حالی که در 4 سال گذشته در دولت یازدهم حداقل 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند و این به معنای گام ارزشمند بخش کشاورزی استان در شرایط کم‌آبی کشور است.
 
رئیس جمهور با اشاره به وجود بیش از 6 هزار رشته قنات به طول تقریبی 4 هزار کیلومتر در خراسان رضوی، اضافه کرد: تصمیم گرفته شده بود حدود 2 هزار کیلومتر از این قنوات بازسازی و احیاء شوند که بخش بزرگی از این طرح اجرا شده و مابقی در سال‌های پیش رو اجرا خواهد شد. همچنین در زمینه اجرای طرح‌های انتقال آب زراعی با لوله نیز قدم‌های خوبی در استان برداشته شده و 75 درصد از آنچه در سفر استانی قبلی مصوب شده بود، اجرا شده است.
 
دکتر روحانی اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها در زمینه آب، به این معناست که دولت به مشکل کم‌آبی در استان توجه خاصی دارد؛ استانی که امسال 50 درصد کاهش بارندگی داشته و لازم است برای غلبه بر مشکل کم‌آبی در استان قدم‌های مهمی برداریم.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه خراسان رضوی همچنین قطب صنعتی کشور و بویژه یکی از قطب‌های فولاد ایران است، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف تولید فولاد در استان، اقدامات بسیار خوبی انجام شده و اینکه خراسان رضوی توان تولید بیش از 13 میلیون تن کنستانتره و 12 میلیون تن گندله را دارد یعنی قطب مهمی برای صنعت استراتژیک فولاد کشور است.
 
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم مصمم است، تلاش‌های خود برای پیشرفت خراسان رضوی را با جدیت ادامه دهد، خاطر نشان کرد: از مردم و مسئولین استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار نیز بخاطر سختکوشی و پرتلاشی تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم که همه پروژه‌های مورد تعهد این دولت از تکمیل خط آهن سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه و ورزشگاه 15 هزار نفری و دیگر تعهدات دولت به این استان و شهرستان اجرایی خواهند شد.
 
 
 
 
 روحانی: خروج از برجام پشیمانی تاریخی برای آمریکا خواهد داشت/ پیش‌بینی ۱۰۰میلیارد دلار درآمد ارزی در ۹۷؛ مشکل ارز نداریم
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا اگر بخواهد از برجام خارج شود به‌زودی خواهد دید که پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود، گفت: در سال ۹۷ طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی و غیرنفتی داشته و مشکل ارز برای امسال و اداره کشور به‌هیچ عنوان نداریم.
 
مشهد| روحانی: خروج از برجام پشیمانی تاریخی برای آمریکا خواهد داشت/ پیش‌بینی 100 میلیارددلار درآمد ارزی در 97؛ مشکل ارز نداریم
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم سبزوار در ورزشگاه شهید مطهری حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت. رحمانی‌‌فضلی وزیر کشور، واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی در این برنامه رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.
 
گزیده‌ای از سخنرانی روحانی در اجتماع مردم سبزوار به‌شرح ذیل است:‌
 
* در این سفر من خوشحالم که طرح‌ها و پروژه‌های فراوانی به‌افتتاح خواهد رسید. در استان خراسان‌رضوی، امروز و فردا 436 طرح و پروژه بحمد‌الله بعد از ماه‌ها و سال‌ها تلاش به‌افتتاح می‌رسد. یکی از طرح‌های مهمی که امروز افتتاح خواهد شد طرح مهم پارس فولاد سبزوار است. در این 2 روز بیش از 3000 میلیارد تومان و حدود 200 میلیون یورو طرح و پروژه افتتاح می‌شود.
 
* در سال گذشته در 31 استان، به‌جز 6 استان، الحمدلله نرخ بیکاری پایین آمد و وضع اشتغال بهتر شده و یکی از استان‌های سرآمد در اشتغال در سال گذشته خراسان‌رضوی با 124 هزار اشتغال بود.
 
* صادرات خراسان‌رضوی به خارج از کشور 15 درصد نسبت به سال 95 افزایش پیدا کرده؛ بخش ترانزیت کالا از این استان در سال گذشته 18 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافته و نیز تراز بازرگانی 22 درصد رشد داشته است، این به‌معنای آن است که خراسان‌رضوی استانی است که در مسیر حرکت اقتصادی و رشد و تعالی در مسیر کمال خود در حال حرکت است.
 
* در استان خراسان‌رضوی در زمینه کشاورزی و سامانه‌های نوین آبیاری قدم‌های بسیار ارزشمندی برداشته شده؛ در طول دولت‌های گذشته بعد از انقلاب تا اول سال 92 کل طرح‌هایی که مربوط به سامانه نوین آبیاری است، مجموعاً 110 هزار هکتار بوده حال آنکه در طول 4 سال گذشته 56 هزار هکتار مجهز به سامانه نوین آبیاری شده است. 
 
* خراسان‌رضوی 6800 رشته قنات دارد، تصمیم بر این است که این قنات‌ها احیاء و بازسازی شود؛ حدود 2 هزار کیلومتر از این‌ها احیاء شود و از این تعداد بخش بزرگی اجرا شده و بخش دیگر در سال‌های پیش‌ِرو اجرا و عملیاتی خواهد شد. در زمینه انتقال آب توسط لوله که برای حفظ آب در این استان بسیار مهم است، قدم‌های خوبی برداشته شده و آنچه قول داده شد در سفر قبل 75 درصد اجرا شده است. 500 کیلومتر دیگر هم در سال‌های پیش‌ِرو لوله‌گذاری خواهد شد. دولت توجه خاصی به مشکل کم‌آبی در خراسان‌رضوی دارد.
 
* ملت ایران، بنای ما با هم از سال 92 این بود که با "ایران‌هراسی" که به‌دروغ آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند، مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوییم ملت ایران ملتی صلح‌طلب است. ما از سال 92 همه با هم تلاش کردیم، که سیاست خارجی‌مان را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی به‌پیش ببریم. ما می‌خواستیم به مردم دنیا بگوییم تحریم هسته‌ای علیه ایران یک کار اشتباه و غلط بوده و دنیا به‌ویژه قدرت‌های بزرگ باید از این طرح نادرست خود عقب‌نشینی کنند.
 
* از آذر سال 92 اولین قدم تحریم را شکاندیم؛ یعنی تحریم پتروشیمی، تحریم در خودروسازی و فلزات گران‌بها که تحریم‌هایی بود که قبل از سال 90 به ایران تحمیل شده بود. در آذر 92 بخشی از تحریم‌ها را شکاندیم و بخش دیگر تحریم را در سال 94 با توافق نهایی با 6 قدرت بزرگ آن‌ها را هم برداشتیم یعنی فروش نفت ما 2 برابر شد، مبادلات بانکی کم‌وبیش با دنیا آغاز شد، بیمه شرایط عادی خود را پیدا کرد. صادرات و واردات ما در مسیر درست قرار گرفت.
 
* علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها در همه مراحل به تعهدات خود درست عمل نکرده و کار‌شکنی کردند، ما در طول این مدت به تعهدات خود به دنیا عمل کردیم.
 
*‌این آقایی که جدیداً به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا سخنان خود را از 15 ماه پیش شروع کرده یعنی آقای ترامپ؛ مرتب می‌گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده و مداوم می‌گوید که فقط به‌ضرر آمریکا بوده و اینکه آمریکا و دولت قبلی در برجام دچار اشتباه شدند و ایران سر ما کلاه گذاشته؛ این حرف‌ها منطقی نیست و ما سر کسی کلاه نگذاشتیم. در مذاکرات با 6 کشور پای میز مذاکره بودیم و به توافقی رسیدیم که سازمان ملل هم آن را تصویب کرده است.
 
* هیچ‌کس در دنیا نیست که بگوید قدم و کار ما اشتباه بوده؛ 3 تا می‌گویند برجام اشتباه بوده؛ بقیه دنیا می‌گویند درست بوده است؛ اول آمریکا، دوم رژیم منحوس صهیونیستی و سوم عربستان، بنابراین همه مردم همواره از دولت حمایت کردند. از نیروهای مسلح و رهبری انقلاب تشکر می‌کنم همه دست به دست هم دادیم به اینجا رسیدیم.
 
* امروز هم باید با وحدت و اتحاد پیش برویم. امروز آمریکایی‌ها نسبت به برجام ممکن است چند طرح را مدنظر داشته باشند؛ یا خارج شوند یا لطمه بزنند یا راه اروپا و بقیه از آمریکا جدا شود.
 
* آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد. آمریکا همیشه علیه ملت ما در طول 40 سال گذشته فتنه کرده اما هیچ‌گاه در برابر عظمت نظام و ملت ما، موفقیت به‌دست نیاورده است و این بار هم آمریکا دوباره خطا و اشتباه می‌کند و راهی را که طی کرده اگر بخواهد از برجام خارج شود به‌زودی خواهد دید که پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود.
 
* از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده، به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و من چند روز پیش باز هم با مسئولان ارشد این سازمان راجع به برنامه‌های آینده صحبت کردم. مسیر ما کاملاً روشن است. بخش اقتصادی دستورات لازم را اخذ کرده و اینکه شما می‌بینید دولت طرح جدیدی برای ساماندهی ارز اتخاذ کرد بر همین مبنا بود که آمریکا بفهمد هر توطئه‌ای بخواهد علیه ملت اجرا کند مردم باید خیالشان راحت باشد. برای آنچه واردات مورد نیاز کشور است و آنچه برای خدمات مورد نیاز است، دولت با قدرت ارز را با همان قیمتی که اعلام کرده در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار خواهد داد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 
* در سال 97 طبق پیش‌بینی‌ها 100 میلیارددلار درآمد نفتی و غیرنفتی خواهیم داشت و مخارج از 70 میلیارد دلار بیشتر نیست و مشکل ارز برای سال 97 و اداره کشور به‌هیچ عنوان نداریم. تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سراسر واهی و دروغ است.
 
* خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و دنیا می‌گویم؛ ملت ایران به عهد خود وفادار است اما به‌صراحت به همه دنیا می‌گوید ما راجع به سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد. ما هر مقدار سلاح و امکانات و هر مقدار موشک موردنیاز کشور باشد می‌سازیم و انبار می‌کنیم. به کسی ربطی ندارد که ملت ایران برای دفاع خود چه تصمیمی را اتخاذ کرده و راجع به قدرت دفاعی و بنیه دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد.
 
* درباره مسئله منطقه؛ ما می‌خواهیم با دنیا حرف بزنیم تا منطقه ما امن باشد. ما با ترکیه و روسیه، راجع به سوریه در حال مذاکره بوده و با کشورهای مختلف برای یمن در حال مذاکره هستیم اما باید به دنیا بگوییم با تروریسم در هرکجای منطقه باشد مبارزه خواهیم کرد. نمی‌گذاریم هر روز بخواهید یک داعش دیگر در منطقه درست کنید و با ملت‌های منطقه بجنگید. ما صلح و ثبات و امنیت منطقه را می‌خواهیم. ما به دنیا می‌گوییم اهل جنگ و تنش نیستیم اما اهل دفاعیم،‌ قاطعانه از منافع خود دفاع می‌کنیم و در برابر هر توطئه‌ای می‌ایستیم.
 
* ملت ایران؛ بدانید هرآنچه هفته آینده اتفاق بیفتد، در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در برابر او طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.
 
مشروح سخنرانی رئیس‌جمهور در اجتماع مردم سبزوار به‌شرح ذیل است:
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم سبزوار اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در ماه پربرکت شعبان و ایام نورانی به ولادت ائمه هدی(ع)، به‌ویژه مولایمان حضرت ولی عصر(عج)، در شهر عاشقان ولایت و دلدادگان به  امام رضا(ع)، شهر و دیار سربداران و سبزوار غیور حضور دارم.
 
رئیس‌جمهور افزود: به مردم عزیز شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و همه بخش‌ها و روستاهای این شهرستان تاریخی و بزرگ سرزمین ایران عزیز، سلام می‌گویم، سبزوار به‌عنوان شهر چندهزارساله تاریخ ایران، شهر علم، شهر دانش، فرهیختگان، علما، دانشگاهیان، فیلسوفان و شعرا و ملاهادی سبزواری‌ها، شهر استاد شریعتی‌ها و شهر دکتر علی شریعتی، شهر شعرا و مفاخر و بزرگان و شهر ایثارگران و رزمندگان بزرگ و دلاوران قهرمانی که در 8 سال دفاع مقدس از سرزمین ایران به‌خوبی دفاع کردند، شناخته می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این سفر من خوشحالم که طرح‌ها و پروژه‌های فراوانی به‌افتتاح می‌رسد. 436 طرح و پروژه در استان خراسان‌رضوی بعد از ماه‌ها و سال‌ها تلاش به‌افتتاح می‌رسد که یکی از آن‌ها طرح مهم "پارس فولاد سبزوار" است. در این 2 روز بیش از 3 هزار میلیارد تومان و حدود 200 میلیون یورو طرح و پروژه افتتاح می‌شود و این به‌معنای حرکت اقتصادی مردم غیور استان خراسان‌رضوی است.
 
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: باید از مردم این استان به‌خاطر تلاش و کوشش و فعالیت ارزشمندشان سپاسگزاری و تشکر کنم، در سال گذشته در 31 استان ما، به‌جز 6 استان الحمدلله، نرخ بیکاری پائین آمده و وضع اشتغال بهتر شده و یکی از استان‌های سرآمد در زمینه اشتغال، خراسان‌رضوی با 124 هزار اشتغال در سال گذشته بود‌. این به‌معنای تلاش کارآفرینان، بخش خصوصی، مردم و کارگران و معلمان و همه مسئولان اجرایی این استان است.
 
وی با اشاره به اینکه صادرات این استان به خارج از کشور در سال 96 نسبت به سال 95، 15 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: بخش ترانزیت کالا از این استان در سال گذشته 18 درصد افزایش یافته و تراز بازرگانی، 22 درصد رشد داشته است و این به‌معنای آن است که خراسان‌رضوی استانی است که در مسیر حرکت اقتصادی و رشد و تعالی در مسیر کمال خود در حال حرکت است.
 
وی ادامه داد: در طول دولت‌های گذشته بعد از انقلاب تا ابتدای سال 92، کل طرح‌های مربوط به سامانه نوین آبیاری در این استان 110 هزار هکتار بوده است، حال آنکه در 4 سال گذشته، 56 هزار هکتار مجهز به سامانه نوین آبیاری شده است و این به معنای قدم ارزشمند بخش کشاورزی و خود کشاورزان و بخش خصوصی این جامعه است که در مسیر کم‌آبی کشور حرکت بسیار ارزشمندی صورت داده‌اند.
 
حجت‌الاسلام روحانی گفت: در این استان بیش از 6000 قنات وجود دارد، تصمیم بر این است که این قنات‌ها احیاء و بازسازی شود و حدود 2 هزار کیلومتر این‌ها باید احیا شود که بخش بزرگی از آن‌ها اجرا شده و بخش دیگر در سال‌‌های پیشرو اجرایی می‌شود. در زمینه انتقال آب توسط لوله که برای حفظ آب در این استان مهم است، قدم‌های خوبی برداشته شده و 75 درصد قول‌های سفر قبل اجرا شده است و مابقی در سال‌های پیشرو؛ همچنین در سال‌های پیش‌رو 500 کیلومتر دیگر لوله‌گذاری می‌شود و این به معنای آن است که دولت توجه خاصی به مشکل کم‌آبی در این استان دارد که امسال بارش استان حدود 50 درصد کاهش داشته و باید از این طریق مشکل آب را جبران کنیم.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی، قطب فولاد ایران است و در بخش‌های فولاد تحرکات خوبی صورت گرفته است، همچنین این استان قطب سنگ آهن و فولاد است و دولت مصمم است تلاش خود را برای احیاء و پیشرفت این استان ادامه دهد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم استان خراسان‌رضوی پرتلاش و سختکوش هستند اظهار داشت: با تشکر از مسئولان این استان و نمایندگان محترم شهرستان، قول می‌دهم همه پروژه‌هایی که مورد تعهد است از تکمیل خط آهن به سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه و تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری، عمل کنیم و همچنین در زمینه ارتباطات و معادن قدم‌های ارزشمند را ادامه می‌دهیم.
 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به این مطلب که ملت ایران، بنای ما با هم از سال 92 این بود که با "ایران‌هراسی" که به دروغ آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند، مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوئیم ملت ایران ملتی صلح‌طلب است، اظهار داشت: از سال 92 تلاش کردیم که سیاست خارجی خود را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی به پیش ببریم. ما می‌خواستیم به مردم دنیا بگوئیم تحریم هسته‌ای علیه ایران یک کار اشتباه و غلط بوده و دنیا باید از این طرح نادرست خود به‌ویژه قدرت‌های بزرگ عقب‌نشینی کنند.
 
وی افزود: ما به دنیا خواستیم بگوئیم همانطور که رزمندگان در میدان دفاع مقدس پیروزند، دیپلمات‌های ما هم با بهترین توانمندی و هنرمندانه‌ترین و منطقی‌ترین سخنان می‌توانند پای میز در برابر قدرت‌های بزرگ جهان سخن بگویند و منطق خود را به کرسی بنشانند و این کار را دیپلمات‌های سرافراز ما توانستند انجام بدهند.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: از آذرماه سال 92 نخستین قدم تحریم را شکاندیم؛ یعنی تحریم پتروشیمی، تحریم در خودروسازی و فلزات گران‌بها که تحریم‌هایی بود قبل از سال 90 به ایران تحمیل شده بود. در آذرماه 92 بخشی از تحریم‌ها را شکاندیم و بخش دیگر تحریم را در سال 94 با توافق نهایی با شش قدرت بزرگ آن‌ها را هم برداشتیم، یعنی فروش نفت ما 2 برابر شد، مبادلات بانکی کم و بیش با دنیا آغاز شد، بیمه شرایط عادی خود را پیدا کرد و صادرات و واردات ما در مسیر درست قرار گرفت علی‌رغم اینکه آمریکائی‌ها در همه مراحل به تعهدات عمل نکرده و کارشکنی کردند. در طول این مدت، به تعهداتی که به دنیا دادیم عمل کردیم و امروز بعد از 5 سال به نقطه‌ای رسیدیم که باید شما مردم غیور و بزرگ مطلع باشید.
 
حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: این آقایی که جدیداً به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سخنان خود را از 15 ماه پیش آغاز کرده، یعنی آقای ترامپ؛ مرتب می‌گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده و مداوم می‌گوید این توافق به سود ایران و ضرر آمریکا بوده است و آمریکائی‌ها و دولت قبلی آمریکا دچار اشتباه شدند و ایران سر ما کلاه گذاشته؛ این حرف‌ها منطقی نیست، ما سر کسی کلاه نگذاشتیم، در مذاکرات با 6 کشور پای میز مذاکره بودیم و با منطق حرف زدیم و به توافقی رسیدیم که سازمان ملل نیز آن را تصویب کرده است.
 
وی با بیان اینکه ما همه متحد بوده و همه با هم هستیم و همه قدم‌ها مستحکم و درست بوده است، ادامه داد: در طول این مدت 4.5 سال، مردم جهان به ایران بزرگ به‌عنوان یک قدرت بالیدند و افتخار کردند و هیچکس در دنیا نیست که بگوید کار ما و قدم ما اشتباه بوده است. یک کشور کوچک و یک رژیم هست که می‌گویند این برجام اشتباه بوده و بقیه می‌گویند درست بوده است. آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان می‌گویند برجام اشتباه بوده است. 
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه مردم ایران همواره از دولت حمایت کردند، از ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و نیروهای مسلح تشکر می‌کنم، همه دست به دست هم دادیم به اینجا رسیدیم.
 
به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها نسبت به برجام ممکن است چند طرح را مدنظر داشته باشند؛ یا خارج شوند یا به آن لطمه بزنند و یا راه اروپا و بقیه از آمریکا جدا شود، تصریح کرد: مردم عزیز ایران، ملت بزرگ ایران، مردم خراسان، مردم سبزوار، من به شما عرض می‌کنم آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد.
 
حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنانش در اجتماع مردم سبزوار، با تاکید براینکه آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد. آمریکا همیشه علیه ملت ما در طول 40 سال گذشته فتنه کرده اما هیچ‌گاه در برابر عظمت نظام و ملت ما، موفقیت به‌دست نیاورده است، اظهار داشت: این بار هم آمریکا دوباره خطا و اشتباه می‌کند و راهی را که طی کرده، اگر بخواهد از برجام خارج شود به‌زودی خواهد دید که پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود. 
 
وی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: من به شما ملت ایران به صراحت می‌گویم از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده است، به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و چند روز پیش با مسئولان ارشد این سازمان در مورد برنامه‌های آینده صحبت کردم و مسیر روشن است و بخش اقتصادی دستورات لازم را اخذ کرده است. اینکه دولت طرح جدیدی برای ساماندهی ارز اتخاذ کرد بر همین مبنا بود که آمریکا بفهمد هر توطئه‌ای بخواهد اجرا کند مردم باید خیال‌شان در مورد واردات مورد نیاز کشور، تولید و آنچه برای خدمات مورد نیاز است راحت باشد، دولت با قدرت ارز را با همان قیمت اعلام‌شده در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار خواهد داد و هیچ نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد.
 
رئیس‌جمهور بیان کرد: در سال 97 طبق پیش‌بینی‌های ما، 100 میلیارد‌دلار درآمد نفتی و غیرنفتی داریم و مخارج از 70 میلیارد‌دلار بیشتر نیست و مشکلی به نام مشکل ارز برای سال 97 برای کشور و اداره کشور نداریم. تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سراسر واهی و دروغ است. این ملت بزرگ که در تمام مقاطع حساس ایستادگی کردند، هراسی ندارند و با مسئولان و رهبری فرهیخته به راه پیشرفت و توسعه ادامه می‌دهند. ما به مسیر نظام و انقلاب در سال چهلم انقلاب با وحدت و اتحاد ادامه می‌دهیم؛ امروز دیگر جناح راست و چپ و اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعتدالی با هم متحدیم و ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بدانند ملت ما متحد است.
 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: دو نکته خطاب به آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و همه دنیا دارم؛ ملت ما به عهد خود وفادار است اما به صراحت می‌گوید راجع به سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نمی‌کنیم. ما هر مقدار سلاح و امکانات و هر مقدار موشک موردنیاز کشور باشد می‌سازیم و انبار می‌کنیم. به کسی ربطی ندارد که ملت ایران برای دفاع خود چه تصمیمی را اتخاذ کرده و راجع قدرت دفاعی و بنیه دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: مسئله دوم مسئله منطقه است. ما می‌خواهیم با دنیا حرف بزنیم تا منطقه ما امن باشد. ما با ترکیه و روسیه، راجع به سوریه در حال مذاکره بوده و با کشورهای مختلف برای یمن در حال مذاکره هستیم اما باید به دنیا بگوئیم با تروریسم در هرکجای منطقه باشد مبارزه خواهیم کرد. نمی‌گذاریم هر روز بخواهید یک داعش دیگر در منطقه درست کنید و با ملت‌های منطقه بجنگید. ما صلح و ثبات و امنیت منطقه را می‌خواهیم؛ ما به دنیا می‌گوئیم اهل جنگ و تنش نیستیم اما اهل دفاعیم،‌ قاطعانه از منافع خود دفاع می‌کنیم و در برابر هر توطئه‌ای می‌ایستیم. 
 
رئیس‌جمهور در خاتمه تاکید کرد: ملت ایران؛ بدانید هر آنچه هفته آینده اتفاق بیفتد در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی ترامپ بگیرد ما در برابرش طرح و برنامه داریم و مقاومت می‌کنیم، ملت ما آزاد و مقاوم و دشمنان ما کیدشان در تذلیل خواهد بود.
 

 

نظرت را بنویس
comments

علی

بادی در عمل ببینیم چه کاری انجام میشود نماینده های سبزوار درمجلس بادی پیگیری جدی و قدم های محکم بردارند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما