تولید الکتروموتورهای پروژه آبرسانی آذربایجان های شرقی و غربی در شرکت جمکو جوین

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
معاون تولید شرکت جمکو گفت: شرکت جمکو جوین الکتروموتورهای مورد نیاز پروژه های آبرسانی یکانات و کرم آباد آذربایجان های غربی و شرقی را تولید می کند، که اکنون نیمی از الکتروموتورها آماده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهندس مسلم بیهقی، طی بازدید خبرنگاران سبزوار از شرکت جمکوی جوین اظهار داشت: در گذشته الکتروموتورهای مورد نیاز برای چنین پروژه هایی از خارج وارد کشور می شد و در این مورد نیز تا مرحله خرید پیش رفته بود اما با پیگیری هایی که مدیریت جمکو انجام داد قرارداد لغو شد.
 
وی افزود: تولیدات شرکت ما برای بخش های مختلف دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی است اما با توجه به شعار حمایت از کالای ملی متاسفانه بخش های دولتی در آن حدی که مورد انتظار ماست، از تولیدات داخلی حمایت نمی کنند.
 
 بیهقی ادامه داد: به دلیل این که تضمین کافی برای کارفرما وجود داشته باشد ما یک نمونه از تولیدات را به اروپا فرستادیم و در حال حاضر منتظریم تست ها انجام شود و کارفرما با این شرط تولیدات ما را پذیرفته است که تست ها مانند نمونه های اروپای باشد.
 
معاون تولید شرکت جمکو تعداد تولیدات را وابسته به نیاز پروژه ها دانست و افزود: در برخی شرایط مشتری برای کار خود جایگزین می خواهد و ما آنچه مورد نیازشان است را تولید می کنیم مانند پروژه سیرجان که یک نمونه موتور است اما بعضی دیگر همچون پروژه های یکانات و کرم آباد چند موتور مشابه مورد نیاز است که ساخته می شود. 
 
مدير پروژه هاي دانش بنيان خاص شرکت جمکو نیز گفت:  تولید الکتروموتورهای توان بالای سری  IC611از تولیدات جدید شرکت جمکو است که به عنوان الکتروموتورهای سری " ویکا " شناخته می شوند و برای اولین بار در ایران توسط شرکت جمکو جوین تولید شده و در صنایع مختلف همچون صنایع فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب و ... کاربرد دارند.
 
علی اصغر پور اشکان افزود: ما در شرکت جمکو معمولا یک سری تولیدات روتین داریم که الکتروموتورهای فشار ضعیف 450 کیلووات Lv  هستند و این تولیدات از ابتدای احداث کارخانه وجود داشته و جزو سبد کالای کارخانه محسوب می شوند.
 
پور اشکان ادامه داد: در حال حاضر ما به سمت تولیدات خاص رفته ایم و هر موتوری که به صورت پروژه ای ساخته می شود برای اولین بار در ایران خواهد بود و بر اساس آیین نامه کالای دانش بنیان به عنوان یک محصول دانش بنیان شناخته می شوند. 
 
وی در مورد صادرات محصولات اظهار داشت: تولیدات حال حاضر ما برای نیاز کشور است اما طی سال های اخیر تولیداتی مشابه با توان بالاتر برای ترکمنستان نیز داشته ایم.
 
مدير پروژه هاي دانش بنيان خاص شرکت جمکو ادامه داد: چند سالی است که ما بر روی موتورهای ضد انفجار کار می کنیم و این موتورها برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و محیط های پرخطر که احتمال انفجار وجود دارد استفاده می شوند. ما از سال 92 با برند جمکو توانسته ایم این موتورها را بسازیم که نسبت به نمونه های خارجی اش ارزان تر هستند. 
 
وی افزود: این موتورها برای شرکت های مختلفی مثل مجتمع پتروشیمی مارون، مجتمع گاز پارس جنوبی ، شرکت توکا و شرکت نفت و گاز گچ ساران به بهره برداری رسیده اند و کار می کنند.
 
پوراشکان با بیان این که تنوع در الکتروموتورها بسیار زیاد است ادامه داد: هر آیتمی که در ساخت آن ها تغییر کند، موتور دیگر و محصول جدیدی خواهد بود. شرکت جمکو تا قبل از سال 90 بیشتر بر روی موتورهای LV و فشار ضعیف کار می کرد و بعد از آن سال شروع به ساخت موتورهای ولتاژ بالا و توان بالا کرد و اکنون ما توانسته ایم موتورهایی تا توان 6/6 مگاوات را بسازیم.
 
وی اظهار داشت: تست های لازم همچون تست آب و گرد و خاک در آزمایشگاه جمکو که دارای تاییدیه اداره استاندارد است انجام می شود و ما آزمایشگاه آکرودیته –همکار- اداره استاندارد در زمینه تست IP برای الکتروموتورها و و سایر تجهیزات هستیم.
 
گفتنی است شرکت جمکو جوین علاوه بر پروژه های یکانات و کرم آباد، الکتروموتورهایی برای پروژه های آبرسانی دشت سیستان و پروژه پیشران کشتی موسسه نوح را نیز تولید کرده است.
 
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما