قربانعلی کلمیشی:

برادرم را از شهرداری اخراج کنید / ما در شورا هیچ کاره ایم، تصمیمات توسط عده خاصی گرفته می شود / شهردار روش بدون برنامه ای را برای اداره شهرداری در پیش گرفته است

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
عضو شورای شهر سبزوار گفت: مردم باید بدانند که ما در شورا تصمیم گیر نیستیم، ما در شورا هیچ کاره ایم و محلی از اعراب نداریم و تصمیمات فقط توسط یک عده ی خاصی گرفته می شود. به همین دلیل اگر نتوانستیم در راستای تغییراتی که مد نظر آنها بود گام برداریم ازمحضرشان پوزش خواسته و طلب عفو می نمایم.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه قربانعلی کلمیشی بعد از ظهر یکشنبه درنطق پیش از دستور جلسه علنی شورا، با بیان اینکه بنده فقط یک رأی دارم افزود: همه ی ما در ابتدای دوره فعالیت مان، هم قسم شدیم که با تلاش جهادی و روحیه خستگی ناپذیر و همچنین هدایت شورا در مسیر قانون مداری وعدالت محوری در پی ساختن سبزواری آباد باشیم.همچنین بر این باور بودیم که اگر شهر سبزوار تا به امروز تغییری نیافته به این معنی نیست که قابلیت تغییر را نداشته است، بلکه قطعا سیمای سبزوار مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران قابلیت تغییر را دارد، به شرط آنکه؛ مدیران شهری دغدغه این تغییر و تحول را داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: هدف ما از تغییر، صرفا تغییر شخص شهردار نبود بلکه تغییر روش اداره شهرداری بود که این اطمینان را داشتیم که روش شهردار کنونی قابل اصلاح نیست. اما عده ای به این موضوع خوش بین بودند و نظرشان این بود که می توانیم در روش ها تغییر مثبت ایجاد کنیم ولی امروز شاهد این مسئله هستیم که شهردار روش بدون برنامه و بی هدفی را برای اداره این سازمان در دستور کار قرارداده است و متاسفانه سازمان غیردولتی شهرداری سبزوار حال و روز خوبی ندارد.
 
وی شرط تغییر یافتن سبزوار را همت همکاران شورا دانست و گفت: از دوستان و همکاران خود در شورای اسلامی سبزوار درخواست دارم تصمیمات واقدامات جدی را که به نفع مردم شهر است در دستور کار خویش قرار دهند و تا زمانی که دوستان و همکاران در شورای شهر بنای تغییر و تحول را نداشته باشند، سبزوار همانی خواهد بود که هست و این شهر قطعا با همین رویه رنگ و بوی پیشرفت و آبادانی را به خود نخواهد دید.
 
وی افزود: تفکر برخی براین اساس است که وظیفه شهرداری فقط جمع آوری زباله ها، آسفالت کردن کوچه و خیابان و جدول گذاری پیاده روها و همچنین بزک کردن میادین سطح شهر است. اما بنده به عنوان یک مدیر شهری اعلام می کنم که وظیفه اصلی شهردار یک شهر مدیریت شهری است در غیر این صورت یک کارگر ساده هم می تواند جمع آوری زباله و یا آسفالت کوچه و خیابان را انجام دهد.
 
وی گفت: شهر نیاز به بروز شدن دارد. با روکش کردن آسفالت کوچه و خیابان و یا باز پیرایی میادین شهرآباد نمی شود.باید نگاه سازنده و زیربنایی به شهر داشته باشیم تا شهر آباد گردد.
 
وی با بیان اینکه، قطعا در شهرداری سبزوار نیروهای دلسوز، کارآمد و زحمتکش و همچنین مدیران متخصص زیادی حضور دارند که بنده از زحمات یکایک این پرسنل شهرداری نهایت تقدیر و تشکر را دارم، افزود: اما درعین حال در سازمان شهرداری سبزوار مشکلات عدیده ای نیز وجود دارد که بسیاری از همشهریان را دچار سردرگمی کرده و این ناشی از ضعف مدیریتی ماست.
 
کلمیشی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور جلسه بعد از ظهر یکشنبه ی شورای شهر با بیان اینکه فامیل بازی و رفیق بازی و باند بازی در شهرداری بیداد می کند، گفت: لیست افراد جدیدالورود را بیاورید، قبل از اینکه لیست شما را افشا کنیم. شهرداری باید توضیح دهد که با کدام فراخوان جذب نیرو و مجوزات لازم، نیروی جدید استخدام کرده است؟ 
 
وی در ادامه افزود: به کارگیری برادر بنده در شهرداری باچه هدفی صورت گرفته؟ آیا هدف شما این است که کلمیشی را به سکوت وادار کنید؟ اما اولین خواهش من این است که فوراً و سریعاً نه تنها برادر من، بلکه همه کسانی که وارد بدنه شهرداری شده اند را اخراج کنید. 
 
وی همچنین اظهار داشت: مردم حتی  به شورای شهر که منتخبین مستقیم خودشان هستند بی اعتماد شده اند و امروز نگاه مردم به شهرداری و پرسنل شهرداری نگاهی بدبینانه است. مردم از شهرداری فرار می کنند ، چرا که در قبال دریافتی هایی که از مردم داریم به آنها خدمات نمی دهیم.
 
عضو شورای شهر سبزوار به پول های غیرقانونی و غیرشرعی که شهرداری و شورای شهر از مردم می گیرند اشاره کرد و افزود: اگر شهرداری امروز برکت ندارد به خاطر این است که می خواهد با پول حرام به آباد سازی شهر بپردازد.
 
کلمیشی در ادامه به تعداد دیگری از مشکلات کنونی شهرداری سبزوار اشاره کرد که برخی از آن ها عبارتند از: 
 
- برخی پارک های سطح شهر امنیت کافی برای شهروندان را ندارد.
- حاشیه کال عیدگاه فضای نامطلوبی چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ امنیتی ایجاد نموده است که هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نمی گردد.
- درختان قطع و با سیمان پوشانده می شود و به جای آن تصاویر درخت بر روی در و دیوارها ی شهر برای خوشایند مردم طراحی می شود.
- کمبود سرانه فضای سبز را در شهر شاهد هستیم، و متاسفانه آمار دقیقی از سرانه فضای سبز داده نمی شود. 
- ورودی شهر و میدان سربداران مظلوم تر ازهمه جا واقع شده به طوری که چندین مرتبه کاشت چمن در این میدان صورت گرفته و مجددا چمن ها خشک شده است.
- تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر سازمان دهی درستی ندارد. 
- باتوجه به بحران کم آبی و خشکسالی باید گیاهانی برای فضای سبز شهری تهیه شود که آب کمتری نیاز دارد ولی متاسفانه این اتفاق در شهر نمی افتد.
- باتوجه به موقعیت شهر سبزوار و قرارگرفتن جاده ترانزیتی تهران - مشهد و تردد سالیانه بالغ بر20 میلیون مسافر و باتوجه به آمار بیکاری جوانان که در شهرستان ملاحظه می شود، باید مدیران شهری در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان شهر ورود پیدا نمایند. که برای حل این موضوع بحث گردشگری شهرستان باید تقویت شود اما متاسفانه در این زمینه نیز اقدامی کارآمد و موثر تا به حال صورت نپذیرفته است.
- خیابان بیهق محور گردشگری سبزوار می باشد و آثار تاریخی فراوانی در این خیابان موجود است؛ که قرار بود تبدیل به پیاده راه شود ولی شاهد اقدام سازنده ای در این خیابان نیستیم.
- کوی گلستان رها شده و اگر زلزله ای صورت پذیرد و یا یک فاجعه ی دیگری رخ دهد، علی رغم مطالعات دانشگاهی فراوان و نیز تصمیمات درست اهالی هنرمند این کوی، متاسفانه هیچ کار مهمی در جهت عمران و آبادانی آن صورت نپذیرفته و تمامی مطالعات آن رهاشده است.
- گرچه در سال گذشته یک بنای تاریخی به همت شورای شهر به بناهای تاریخی خریداری شد، اما متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی شهر که میراث گذشتگان است درحال تخریب می باشد.
- شهردار در بحث شایسته سالاری و استفاده از نیروهای متخصص در بدنه شهرداری هیچ برنامه و مبنایی در دستور کار قرار نداده است. 
- متخصصین در شهرداری دچار سرخوردگی شده و اکثر مدیران لایق کنار گذاشته شده اند. از تخصص متخصصینی هم که در شهرداری هستند استفاده نمی شود.
- فضای چابلوسی و ثناگویی در شهرداری رونق فراوانی یافته است.
- تفکیک زباله از مبدا صورت نمی پذیرد و متاسفانه شاهد جمع آوری مخلوط زباله هستیم و با وجود اینکه بیست سال پیش فرهنگسازی در این زمینه آغاز شده اما این امر هنوز عملیاتی نشده است.
- مشکلات آتش نشانی و کمبود تجهیزات دردی دیگر است و سبزوار حتی یک نردبان هیدرولیک ندارد.
- مردم از ترس جانشان به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها از دوچرخه استفاده نمی کنند، با وجود اینکه وسعت کم شهر سبزوار و نیزمسطح بودن آن و باتوجه اینکه بیشتر ترددها حدود 40 سال پیش در سبزواربا دوچرخه صورت می گرفت و فرهنگ غالب مردم در جهت استفاده از دوچرخه بوده است، در این رابطه جدای از شعار، مسیر و محوری جهت استفاده از دوچرخه طراحی نشده است.
- در باب فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نارضایتی های فراوانی وجود دارد.
- نگاه شهردار به نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی نگاه متعادل وعدالت محور نیست و سیاسی کاری هایی انجام می گیرد.
- زیرسازی های آسفالتی که صورت می گیرد نامناسب می باشد و باعث حیف و میل شدن بیت المال شده است.
- پروژه های نیمه کاره شهر رها شده است؛ آیا باغ ایرانیان بخاطر اینکه توسط شهرداران پیشین پایه ریزی گردیده، اکنون رها شده است؟
- در بحث ترافیک و عدم پارکینگ حرف برای گفتن زیاد است.
- در رابطه با قیمت بالای قیر ونیز صرفه جویی در هزینه و همچنین باتوجه به حجم زیادی از کوچه و خیابان ها که آسفالت آنها به حدود 40 سال پیش برمی گردد، آیا زمان آن نرسیده که شهرداری جایگیزین کردن قیر با بتون غلتک را دردستور کار قراردهد و به نظرات کارشناسان این امرتوجه کند؟ متاسفانه در این رابطه نیز ما جز وعده و وعید و شعارهای رنگارنگ چیز دیگری نیافتیم.
- فرمول کسری پارکینگ خلاف قانون است و سبزوار شاهد این کسری می باشد.
 
این عضو شورای شهر سبزوار، در پایان با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم نه نماینده شهرداری به همکاران در شورای شهر گفت: بیایید برای مردم سنگ تمام بگذاریم زیرا ما آمده ایم ازحقوق مردم دفاع کرده و برای حل مشکلاتشان تلاش کنیم.
 
گفتنی است کلمیشی در ابتدای نطق خود، با انتقاد از حضور نیافتن سید علی کوشکی در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه این جلسه علنی است و در نوبت عصر برگزار شد انتظار می رفت شهردار در این جلسه حضور پیدا کند.
 
شایان ذکر است پس از نطق پیش از دستور قربانعلی کلمیشی، مجید بازقندی معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سبزوار در پاسخ به او گفت: سخنان کلمیشی را توهین می دانم و می بایست هر یک از موارد را به صورت کتبی پاسخ بدهد و در صورت پاسخگو نبودن حق شکایت برای شهرداری محفوظ است. 
 
 
 
انعکاس نطق جنجالی کلمیشی در فضای مجازی
 
پس از نطق قربانعلی کلمیشی در جلسه بعد از ظهر یکشنبه 3 تیر 97 شورای شهر سبزوار بحث هایی در فضای مجازی پیرامون اظهارات او شکل گرفته است.
 
بخشی از مباحث شکل گرفته پیرامون این موضوع در یکی از گروه های تلگرامی سبزوار که بعضا لحنی طنزآمیز نیز به خود گرفته، به شرح زیر است:
 
گفتگوها بدون تغییر و ویرایش و با اولین حروف نام و نام خانوادگی کاربران، تنها جهت اطلاع رسانی درج می شود و اسرارنامه قصد تایید یا رد محتوای هیچ یک از این پیام ها را ندارد:
 
 
کاربری به نام م.ح گفته است:
- به نظر شما عایا کسانی ک بر سر یک سفره نشسته اند، باید هم را تهدید کنند؟ ب نظر من باید آهسته و پیوسته لقمه برداشت و ب لقمه دیگران هم نگاه نکرد و تا جایی ک جا دارد، بخورند و حرف هم نزنند. آقای کلمیشی ؛چرا وسط خوردن حرف؟ هیسسسسس، رعایت سکوت الزامیست. من از آقای بازقندی عذرمیخام اگر خاطر مبارکشان مکدر شده. وظیفه شورا سکوت و یا تمجید و تعریف از شهردار ولایی و خدمتگزار و بلوارساز عزیز و دوست داشتنی است. ؟ الهی دورت بگردم کوشکی جان، بازقندی جان
- ب نزر من؛هر کی با مقصودی و کلمیشی در جریان پول پسماند همکاری کند،از سر سفره بلندش کنید و نونش ندیم تا تنبیه بشه و تلف بشه. آقا بازقندی؛بسه یا بیشتر تنبیه شا کنوم؟! ؟ ! ؟
 
 
کاربر دیگری به نام ن، م گفته است:
- چرا شورای شهر هزینه ها و بودجه را در سایتی شفاف نمیگذارد،مشکل کجاست؟
 
 
یکی از خبرنگاران سبزوار نیز در همین گروه عنوان کرده است:
- باغ ایرانی یکی از موضوعات مهم حاشیه های امروز شورا بود! سرانجام راز سر به مهر آن برداشته شد و اعلام گردید: چون باغ ایرانی را آقای حسین مقصودی استارت کار را زده است، آقای کوشکی رغبتی برای اتمام آن ندارند!!!
- خودکرده را تدبیر نیست! اما الان زمان آن است که درخواست کنیم جملگی در شورای شهر استعفا دهند! این کمترین حرکت رای دهندگان است...
 
 
یکی از اعضای شورای شهر سبزوار نیز در جریان این بحث گفته است: 
- خیلی خوشحال میشویم تخلفات را حداقل شورا و شهرداری را برایمان بفرستید تا بتوانیم پیگیری کنیم البته با مستندات واقعا خیلی خوشحال خواهیم شد که بتوانیم پیگیری کنیم.
 
 
نظرت را بنویس
comments

مرد

مرد اینو میگن مرد . هر چند کوشکی جوجه تر از این حرفاست فکر کرده که کوشکی میتونه همه رو تطمیع و تهدید و ...

**123**

اسم ببرید جناب کلمیشی..... تا کی سکوت؟؟؟؟، بگذارید مردم بفهمن که منتخبینشان در پارلمان شهری چه میکنند. آیا با سکوت مشکل حل میشود؟؟ آیا دوباره مردم عزیز و بی دفاع سبزوار ندانسته در دوران بعد به آنها رای دهند؟ پس لطفا نام ببرید

سبزوار شهر بیداری

موافق، نام ببر نفر اول منتخب مردم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما