گزارشی از سومین نشست خبری سخنگوی شورای پنجم شهر سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
سومین جلسه نشست خبری سخنگوی شورای پنجم شهر سبزوار روز شنبه 9 تیر 97 در حالی برگزار شد که تنها چند روز از نطق جنجالی پیش از دستور قربانعلی کلمیشی یکی از اعضای شورای پنجم در صحن شورا میگذشت و اتفاقا قرار بود در ابتدای این جلسه نشست خبری کلمیشی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کند و به ارائه گزارشی از عملکرد خود و پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران بپردازد، اما او در این جلسه حاضر نشد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه با این حال تنها بانوی عضو شورای پنجم و سومین بانویی که تا کنون موفق شده به پارلمان محلی شهر سبزوار راه یابد، جلسه نشست خبری را تقریبا سر ساعت مقرر با حضور اکثر خبرنگاران رسانه های فعال حال حاضر سبزوار برگزار کرد و سعی کرد بدون حاشیه به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد.
 
البته زهرا بخشی در ابتدای این نشست به مدت 20 دقیقه به ارائه گزارشی کلی از عملکرد شورا در سه ماه گذشته (از فاصله نشست خبری قبلی تا کنون) پرداخت و این گلایه را به اصحاب رسانه سبزوار وارد دانست که چرا جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم، در طول سال با شورائیان چندان در ارتباط نیستند و جویا و پیگیر اخبار و فعالیت های این پارلمان محلی دیار سربداران نمی شوند؟ 
 
 
مشروح سومین جلسه نشست خبری سخنگوی شورای شهر سبزوار به شرح زیر است:
 
گزارشی اجمالی:
 
سخنگوی شورای شهر سبزوار گفت: از نشست خبری قبلی تا کنون 11 جلسه رسمی و علنی داشته ایم که ما حصل تصمیمات گرفته شده عبارتند از: اجرای برنامه های متنوع در ایام نوروز و بازدید از خانه های تاریخی سبزوار که با استقبال شهروندان و مسافران نوروزی مواجه شد، برگزاری مراسم روز شورا در اردیبهشت ماه، تشکیل شورای راهبردی شهر، تصویب متمم و تفریغ بودجه ، بررسی وضعیت کشتارگاه بیهق،  لایحه خرید زمین و ساخت چند پارک محله، حمایت از فیلم کوپال و حمایت از مراکز عرضه کننده مطبوعات در سطح سبزوار، معافیت کتابفروشی های سطح شهر از عوارض صنفی و پسماند، تشکیل کمیته نامگذاری در شورای شهر، بررسی موضوع تاکسی های اینترنتی، پیگیری احداث حسینیه شهدا، پیگیری هایی جهت اخذ مجوز باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای اطلاعات و عملیات، پیگیری ساخت یادمان استاد حمید سبزواری و همچنین پیگیری امور عمرانی پارک شهدای گمنام، تشکیل اتاق بحران شهرداری، تصویب طرح حمایت از کالاهای ایرانی، تصویب لایحه ایجاد شهرداری ناحیه ویژه در توحیدشهر و ...
 
دکتر زهرا بخشی سپس درباره تصویب متمم و تفریغ بودجه توضیح داد: بودجه 96 به مقدار 226 میلیارد تومان بود که در متمم به 189 میلیارد رسید و در تفریغ با 169 میلیارد تصویب شد که نسبت به متمم بودجه حدود 90 درصد تحقق داشت.
 
وی درباره لایحه خرید زمین و ساخت پارک های محله نیز گفت: این پارک ها برای محله های کلاته سیفر، قلعه نو و صالح آباد پیش بینی شده و یکی از سیاست های کلی که اعضای شورای پنجم مد نظر دارند، بحث توجه به پارک های محله هاست. خصوصا که مناطق الحاقی و سکونتگاه های هدفمان از فضاهای تفریحی تحت عنوان پارک های محله بی نصیب هستند و تلاشمان این است که حتما به این سمت برویم و در بودجه مصوبه 97 نیز حدود 6 پارک محله دیده شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.
 
وی در بخش دیگری از این جلسه درباره موضوع کتاب و کتابخانه سازی نیز گفت: ما هدفمان این است که اگر شرایط مناسب برای ایجاد کتابخانه ها در هر محله نبود، حداقل فضای کتابخوانی ایجاد کنیم. خصوصا در محلات حاشیه ای ، مناطق الحاقی و سکونتگاه های هدف، می توانیم فضایی را برای کتابخانه های محلی در پارک های محلات اختصاص دهیم.
 
وی درباره طرح مصوب برای حمایت از کالاهای ایرانی نیز گفت: در شورا برای حمایت از کالاهای ایرانی به خصوص کالاهای تولید بومی شهرستان، جهت مصارف شهرداری و سازمان های تابعه اش طرحی از طرف کمیسیون ایثار، مقاومت و امنیت در دستور کار قرار گرفت و در صحن شورا نیز تصویب شد.
 
بخشی درباره تشکیل کمیته نامگذاری معابر، خیابان ها وپارک ها در شورای شهر نیز گفت: در این کمیته چند نفر از اعضای شورا، یک نفر از اساتید ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری، روابط عمومی شهرداری و نماینده بنیاد شهید حضور دارند و چند مصوبه هم در اولین جلسه کمیته نامگذاری داشتیم که انشالله به صحن هم آورده می شود.
 
وی افزود: قبلا کمیته نامگذاری در شهرداری تشکیل جلسات می داد و در آنجا مصوب می شد که احتمالا بعضی اسامی مصوبه شورای شهر را هم نداشته اما آنچه که در قانون شوراها صراحتاً آمده، نامگذاری و تصویب نام ها را برعهده شورای شهر گذاشته و از این جهت تشکیل کمیته در شورای شهر اقدام مثبتی است و می تواند مشکلاتی را که دراین زمینه وجود دارد را زودتر برطرف کند. زیرا ما اکنون برخی معابر، اماکن و پارک های بدون نام و یا هم نام ها را داریم و بحث هایی هست که باید به جد دنبال شود و فکر می کنم شورا باید در این زمینه جلسات منسجم تر و فشرده تری برگزار کند.
 
وی درباره حل مشکلات تاکسی های اینترنتی هم گفت: جلسات زیادی در این رابطه برگزار شد در مجموعه شهرستان که دستگاه های مختلف مدیریتی شرکت کردند. درباره اینکه کسب و کارهای ایترنتی چه جایگاهی می توانند داشته باشند با توجه به مجوزهایی که از فرادست برایشان تعریف شده و آن مجوزها به آن ها اجازه فعالیت می دهد، بحث و گفتگو کرده ایم و تمام همکاران ما در شورای پنجمن موافق این موضوع بودند که کسب و کارها به سمت اینترنتی پیش رفته و این نشان می دهد که نمی شود جلو تکنولوژی را گرفت و اگر امروز فرصت حضور اینگونه مشاغل فرهم نشود قطعا در آینده به مشکل برخورد خواهیم کرد و عقب خواهیم ماند.
 
وی با بیان اینکه اعضای شورا دید بسیار بازی در این زمینه داشتند، افزود: ما می خواهیم دراین زمینه حالت انحصار وجود نداشته باشد و فضا را باز می کنیم برای رقابت تا شهروندان بتوانند حق انتخاب داشته باشند.
 
وی گفت: با سازمان اتوبوسرانی به این توافق رسیدیم که از ناوگان تاکسی رانی موجود در خود این سازمان هم استفاده بشود و اگر قرار است اتفاقی در این زمینه بیافتد یک تعامل دو سویه بین کسب و کارهای اینترنتی و افراد شاغل در تاکسی رانی صورت بگیرد.
 
سخنگوی شورا گفت: از مصوبات دیگری که داشتیم بحث تعرفه های خدمات سازمان حمل و نقل و بار و مسافر بود که حدود دو جلسه در کمیسیون ها داشت و در صحن نیز نقدهای این لایحه بررسی شد و اعضای شورا به اتفاق تاکید داشتند که باید به سمت واقعی سازی قیمت ها پیش برویم. زیرا همه ما به عنوان شهروندانی که از تاکسی ها استفاده می کنیم می دانیم که قیمت تاکسی ها واقعی نیستند. آنچه که مصوب می شود یک قیمت است، اما در عمل متفاوت است. اما اکنون قرار است تا یک یا دو ماه اینده سازمان به سمت واقعی شدن کرایه ها پیش برود و تاکسی های گردشی باید براساس تاکسی متر کرایه را از شهروندان بگیرند. ما پیگیر هستیم که بتوانیم قیمت ها را به سمت واقعی شدن پیش ببریم.
 
وی گفت: اتفاق مثبت و بسیار خوب دیگری که نشان دهنده نگاه بلندمدت اعضای شورای پنجم و در چهارچوب سیاست های کلی شورا است، تصویب لایحه ایجاد شهرداری ناحیه ویژه در توحید شهر است. همه ما اذعان داریم که توحید شهر می تواند به خاطر ظرفیت ها و نیز به خاطر موقعیت مکانی و دسترسی هایی که دارد، نه به عنوان یک محله بلکه به عنوان یک کارکرد فرامحلی و به عنوان یک ناحیه ویژه در سبزوار قلمداد شود و نگاه مدیران شهری به توحید شهر فراتر و کلان تر از نگاه به یک محله است و تصویب این ناحیه بسیار اقدام مثبتی است.
 
وی گفت: در توحید شهر تأکید بر جلب مشارکت های مردمی است و اکنون حضور فعال خود شهروندان به چشم می خورد که پای کار آمده اند و خودشان در کارگروه های مختلفی از صفر تا صدش را دنبال می کنند و جلساتی برگزار می کنند که خروجی آن جلسات به شهرداری توحید شهر و سپس به شهرداری مرکز منتقل می شود و بعد بعضی از این بحث ها در شورا مطرح می شود و ما اعضای شورای به عنوان حامیان طرح های مثبت آن ها را پیگیری می کنیم.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن دادن قول برگزاری فصلی نشست های خبری، گفت: تقاضای من به عنوان سخنگوی شورا این است که تعامل بین اهالی رسانه و شورا خیلی بیشتر از این باشد چرا که حدود یک سال قبل فضای بسیار فعالانه تری از جانب رسانه ها وجود داشت، اما الان انگار رسانه های سبزوار در یک نوع کما به سر می برند و خواهش من این است که برای پیگیری اخبار شورا فقط به نشست های خبری اکتفا نشود و در طول سه سال آینده که از عمر شورای پنجم باقی مانده، فضای نقد های سازنده و منصفانه به وجود بیاید . زیرا ما مشتاقیم که تعامل و پاسخگوییمان بیشتر بشود و بتوانیم به انتظاری که در بحث شفافیت وجود دارد، پاسخ بدهیم.
 
بخشی درباره غیبت مهندس کلمیشی در این جلسه نیز گفت: قرارمان بر این بود که در ابتدای هر جلسه نشست خبری، رئسای هر یک از کمیسیون ها حضور داشته باشند و درباره عملکرد کمیسیونشان گزارشی ارائه دهند و سئوالات احتمالی خبرنگاران از آن ها پرسیده شود و در این جلسه قرار بود مهندس کلمیشی رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورا حضور داشته باشد، که ما در زمان مشخص برای ایشان نامه را فرستادیم اما نیامدند و ابراز امیدواری کردند برای جلسات آینده حضور پیدا کنند.
 
سئوالات خبرنگاران:
 
بخشی در ادامه این جلسه به سئوالات خبرنگاران سبزوار به شرح زیر پاسخ داد:
 
سخنگوی شورای شهر سبزوار درباره فضایهای آموزشی در حاشیه های شهر گفت: آموزش و پرورش و شهرداری و شورا جزء معدود دستگاه هایی هستند که تعاملشان خوب است و در بعضی جاها سازنده. اما در مناطق حاشیه شهر مشکلی که شهرداری دارد این است که تا جایی که من اطلاع دارم زمین مناسب و کافی برای واگذاری به آموزش و پرورش را ندارد.
 
وی افزود: دکتر برزویی در بحث سکونت گاه های هدف بسیار پیگیر هستند که فضایی فراهم آوریم تا زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و مدارسی احداث شود. 
 
بخشی درباره علنی شدن اختلاف مدیران شهرستانی در شبکه استانی خراسان رضوی گفت: این باعث تاسف است از این بابت که آیا این مسئله در سطح شهری و شهرستانی قابل حل نبود که ما از شبکه استانی استفاده کنیم؟ و اولین سئوالی که به وجود می آید این است که این اختلافات ریشه در چه دارد؟ و چرا الان دارد خودش را نشان دهد؟ تا کجا می خواهد پیش برود و چه کسی این وسط متضرر می شود؟ و مسلماً ضرر اصلی را فقط مردم و شهروندان می کنند. همه ما به شرایط فعلی کشور آگاهیم. انچه بیشتر از مسائل اقتصادی می تواند مردم را به هم بریزد بحث های بی اعتمادی و ابعاد روحی و روانی قضایا است. پس بر فرض که اگر ما حقی هم داشته باشیم باید به گونه ای عنوان کنیم که ایجاد تشویش نکند. اینجاست که باید بپرسیم آیا حق شهروندی مهم تر است یا حق فردی ما و اینکه آیا واقعا این حق وجود دارد؟
 
وی افزود: اختلافی که مشاهده می کنیم، بین مدیرانی رخ داده که سالها در کنار هم کار می کردند. در بحث پسماند مسائلی که مطرح شده به سال 91 بر می گردد. چرا که اولین باری که فیش پسماند بین شهروندان سبزواری توزیع شد، در آن سال بود و سبزوار هم جزء اولین شهرهایی بود که فیش پسماند را داشت. حالا سئوال اینجاست که آیا چارچوب قانونی پسماند از ابتدا رعایت شده یا نشده؟ اگر شده که بنابراین همه چیز طبق قانون است و اگر نشده چرا شش سال سکوت مطلق در این زمینه بود و حالا به یک باره آن هم از تریبونی که جایگاهی ندارد، باید نقدها مطرح شود؟ تریبون اینجاست. اگر نقدی بود باید دقیقا همینجا پشت همین صندلی هایی که در جلسه شورای رهبردی شهر حدود دو ماه قبل نشسته بودیم و نشسته بودند و فرماندار و نمایندگان و امام جمعه نیز حضور داشتند، مطرح می شد و شبکه استانی خراسان رضوی واقعا جای مطرح کردن این قضیه نبود.
 
وی گفت: در تمام شهرها و روستاهای ایران پسماند از شهروندان اخذ می شود چه در قالب فیش پسماند که یک شهری مثل سبزوار جداگانه ارسال می کند برای شهروندان و چه در قالب بهای خدمات. که مثلا در نیشابور در قالب بهای خدمات گرفته می شود. یعنی اگر بگوییم نظافت، روفت و روب و نقل و انتقال زباله ها در جایی مجانی انجام می شود، کذب محض است. زیرا بالاخره هزینه این کارها را باید شهرداری از شهروندان بگیرد. اما شهری مثل سبزوار سازمان پسماند جداگانه تشکیل داده و جدا فیش می دهد و شهرهای دیگه در قالب بهای خدمات می گیرند. فقط ای کاش فیش پسماند که سال 91 برای اولین بار قرار بود جداگانه توزیع شود، آنجا قبل از هر اقدامی به سمت توجیه شهروندان و فرهنگسازی و آماده سازی اذهان پیش می رفتیم. اما در آن سال این زمینه ها فراهم نشد.
 
وی با بیان اینکه دولت هیچ کمکی در بحث پسماند به شهرداری ها نمی کند، توضیح داد: طبق قانون فرادست، باید طی 5 سال عوارض تمام شده برای پسماند که شهرداری ها هزینه می کنند، به طور کامل از شهروندان گرفته شود. یعنی هزینه پسماند یک ساله شهر سبزوار هرچه که باشد، باید به تعداد خانوار تقسیم شود و از خانوارها اخذ شود. و قانون به صراحت گفته که در پایان 5 سال کمک شهرداری ها و دولت به بحث پسماند کاملا باید به صفر برسد و یارانه این کارقطع می شود. 
 
وی با اشاره به افزایش بیست درصدی که نماینده سبزوار خلاف مقررات دانسته است، گفت: من در این روزها خیلی مطالعه داشتم و در هیچ جای قانون نیامده که شورا تا چند درصد می تواند این افزایش راداشته باشد. و مثلا شهری مثل شیراز فرمولی که دارد برای محاسبه بهای پسماند تلفیقی از تورم سالانه و درصدی است که خودش در نظر گرفته. یعنی دست شوراها در این زمینه باز است. بنابراین محدودیتی برای شوراها در این زمینه نیست و نمی توانیم بگوییم خلافی اتفاق افتاده است.
 
وی گفت: جدای تمام اختلافاتی که وجود دارد و من فکر می کنم هرچه به سمت اسفند 98 پیش تر برویم این اختلافات خودش را بیشتر نشان دهد و نیز جدای از تمام حواشی که می توانند مدیران شهری داشته باشند، شورای شهر طرفدار حقوق شهروندان هست و در بحث پسماند اتفاقات خوبی افتاده که از آن ها در بحث عوارض اصناف بود و قبل از عید پسماند صنفی تا جایی که خودشان موافق بودند، کاهش پیدا کرد. 
 
وی با بیان اینکه مهمترین بحث، پسماندهای مسکونی بود گفت: باید عوارض پسماند مسکونی به سمتی برود که رعایت مناطق مختلف بشود به طوری که یک خانوار که در مناطق الحاقی شهر سکونت دارد، قطعا باید عوارضی که پرداخت می کند با یک خانوار در منطقه ای دیگر که ارزش ملکش بالاتر است، فرق داشته باشد و ما حتما به دنبال تعدیل و اجرای عدالت منطقه ای در بحث پسماند هستیم.
 
وی درباره رد شدن و برگشت خودن مصوبات شورای پنجم سبزوار در هیئت تطبیق گفت: در این دوره، آن دسته از مصوبات شورای شهر که به هیئت تطبیق برود و رد بشود زیاد نیست. فقط چون مواردی که هست اعلام می شود، بعضی ها فکر می کنند، الان این اتفاق زیاد شده است. اما در گذشته کسی خبر نداشت.
 
وی افزود: گاهی وقت ها علت برگشت یک مصوبه فقط یک ایراد نگارشی است که چندان هم چشمگیر نیست و ایجاد خطا نمی کند ولی بهتر است که آن ایراد هم برطرف شود و ما غالب برگشتی هایمان از این جهت است. اما به هرحال ما سعی خواهیم کرد که دقت و حساسیتمان را بالاتر ببریم.
 
وی با بیان اینکه جلسه ای با هیئت تطبیق داشتیم که پربار و نتیجه بخش بود، گفت برخی مصوباتمان که بر می گردد نیز احتیاج دارد که توضیحات بیشتری برای هیئت تطبیق داده شود. و ما خواهشمان این بود که هیئت تطبیق جلساتی را برگزار کند و یک نفر را از شورا یا شهرداری بخواهند تا توضیح بدهد و سوءتفاهامات در همان جا برطرف شود. 
 
وی درباره فضاهای شهری رها شده نیز گفت: یکی از مطالبات اصلی شهروندان ما توجه به زیباسازی شهر و اراضی رها شده است و به همین منظور کمیسیون عمران شورای شهر در قبل از عید به استناد ماده صد و ده قانون شهرداری ها، این اجازه را به شهرداری داد که نسبت به حصارکشی اراضی رها شده در میادین و معابر اقدام کند و برای این منظور ابتدا به مالک اخطار بدهند که خودش حصارکشی کند و اگر به اخطار توجهی نشد شهرداری خودش اقدام کند و در عوض هزینه حصارکشی را بعلاوه 15 درصد آن، از مالکان بگیرد. ولی شهرداری متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه در این چند مدت انجام نداده و شخصا پیگیری خواهم کرد. 
 
وی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران، به برخی اقدامات کمیسیون فرهنگی شورا در ماه های گذشته که در عمل تحقق پیدا کرده است، اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورا به جد کار می کند وجزو فعالترین کمیسیون هایمان است که فکر می کنم در این 9 ماه می تواند رضایت بخش باشد.
 
وی همچنین اظهار داشت: اختصاص بودجه سه میلیاردی به بحث های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در بودجه 97 را نیز داشتیم که فکر می کنم جزء مهمترین اقدامات عملی ما باشد.
 
وی افزود: در کمیسیون فرهنگی افکار، ایده ها و پیگیری های زیادی انجام می شود اما در بعضی جاها به خاطر تعدد دستگاه هایی که داخل در کار هستند باعث می شود، به سرانجام نرسد. اما بیشتر برنامه هایی که به مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می شود و نیز بزرگداشت هایی که برپا می گردد، به جز یکی دو مورد، اگر ورود شورای شهر و شهرداری نباشد چه کسی می آید پای کار؟ در واقع ما با اینکه هنگام تصمیم گیری ها و یا ممانعت ها با یک پروژه، متولیان فرهنگی متعدد داریم اما در جایی که باید کار را پیش ببرند همگام و هماهنگ نیستند و من به شخصه به عنوان سخنگو از عملکرد فرهنگی شورا دفاع می کنم.
 
وی در ادامه پیرامون اجرای اخیر حامد زمانی در سبزوار گفت: این اجرا در صحن رسمی شورا و در کمیسیون هم مطرح نشده و در کارگروه ایثار و مقاوت شهرداری مطرح شده و ما وقتی در جریان قرار گرفتیم اواخر هفته بود. نمی توانم دیدگاه شورا را در این باره بگویم. اما آنچه اقای کلیمشی عنوان کرده اند، دیدگاه شخصی ایشان بوده و سایر اعضا هنوز چیزی اعلام نکرده اند.
 
وی در ادامه پیرامون سئوال یکی از خبرنگاران درباره موضوع سجاد شهر  گفت: سجادشهر از نظر شورای پنجم جزء مسائل کلان شهری است. چون یک منطقه شهری است که دارای طرح و نقشه است اما سال هاست مسکوت مانده و از طرف دیگر اینکه این اراضی چه طور می خواهد در اختیار قرار بگیرد، مسئله ای است که یک سری پاسخ ها به آن داده شده و شهروندانی که وارد شدند، پروانه دریافت کردند ولی شهرداری هیچ پاسخگویی به آن ها ندارد، از طرف دیگر بحث هایی نیز پیرامون نقش موسسه آبادانی دیار سربداران در این اراضی مطرح می شود که  برای این موضوع ما جلساتی داشته ایم که در اولین جلسات کمیسیون عمران دعوت کردیم از چندین نفر از مالکین که به خوبی پیگیر قضیه هستند و تلاش ها ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: به هرحال سجادشهر، مسئله ای است که نهادها و ادارات مختلف را درگیر کرده و مردم مراجعاتی هم به دفتر امام جمعه داشته اند و ما تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم در دومین جلسه شورای راهبردی شهر که یک جلسه اش تا کنون برگزار شده، موضوع سجادشهر را وارد بحث بکنیم. 
 
به هرحال می خواهم بگویم سجادشهر از موضوعات مهم برای ماست، از این جهت که هم پای حقوق شهروندانی در میان است که اکنون در ارتباط با این محدوده در حالت بلاتکلیفی هستند و هم بحث اسکان جمعیت شهری سبزوار است که ما به جای اینکه بیایم خط محدوده شهر را گسترده تر بکنیم، سال هاست که یک جای آماده داریم که هیچ استفاده ای از آن نمی شود در حالی که استفاده از آن می تواند به رونق اقتصاد و مسکن در شهر سبزوار منجر شود و بنابراین حتما پیگیر آن خواهیم بود.
 
وی درباره ترویج ورزش دوچرخه سواری در شهر سبزوار گفت: تا قبل از عید فقط مسیر طراوت در برنامه بود که زیرساخت هایش نیز اکنون آماده شده است، اما شهرداری ناحیه ویژه توحید شهر نیز مصر است که حتما مسیر دوچرخه سواری، در توحید شهر نیز به طور خاص پیگیری شود و اکنون در حال حرکت به سمت ایجاد زیرساخت ها هستند و امیدوارم که هم در مسیر طراوت و هم در توحید شهر مسیرهای دوچرخه سواری عملی شود. 
 
وی در بحث شفاف سازی فعالیت های شورا نیز گفت: تا 10 روز دیگرسایت شورا راه اندازی می شود. البته قبلا کانال تلگرامی داشتیم که به خاطر محدودیت فعالیت در فضای تلگرام دیگر فعالیتش متوقف شده. اما سایت می تواند اقدام بسیار خوبی باشد و اینکه مرجع و منبع بهتری است نسبت به فضای مجازی که حتما گزارش جلسات کمیسیون ها، بازدیدها، مصوبات و ... در آن گذاشته می شود.
 
وی تأکید کرد، هرچند همین الان هم جلساتمان علنی است، اما حتما مصوبات شورا را در سایت شورای شهر خواهیم گذاشت تا هر کس بخواهد به راحتی  بتواند دسترسی داشته باشد.
 
 
پی نوشت:
 
این جلسه با اجرای رضا قدیریان یکی از خبرنگاران با سابقه دیار سربداران که نوبت و مدت زمان پرسش هر خبرنگار را تنظیم می کرد و در مواردی نیز طولانی شدن سئوالات خبرنگاران یا مطول شدن پاسخ های دکتر بخشی را به صراحت تذکر می داد، با نظم خوبی هدایت و کنترل شد، تا آنجا که همه خبرنگاران توانستند در یک مدت زمان معقول (حدود یک ساعت و نیم) حداقل یک سئوال و برخی دو سئوال خود را بپرسند و در پایان مقداری وقت اضافه نیز برای بیان انتقادات و پیشنهادات و گفتگویی صمیمانه تر بین سخنگوی شورا و اصحاب رسانه سبزوار فراهم آمد.
 
- دکتربخشی در این جلسه اخذ مجوز فعالیت وبسایت مجله اینترنتی اسرارنامه را تبریک گفت. خبرنگار اسرارنامه در این جلسه اعلام کرد، این وبسایت از قدیمی ترین وبسایت های خبری شهر سبزوار است که از سال 90 و زمانی که موضوع اخذ مجوز برای فعالیت سایت های خبری مطرح نبود، آغاز کرده و در مدت هفت سال گذشته همواره فعال بوده تا اینکه پس از الزامی شدن اخذ مجوز برای سایت های خبری، سرانجام در خرداد 97 مجوز اسرارنامه از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.
 
- در این جلسه مباحثی پیرامون ضرورت حضور شورای شهر در برنامه های پیام رسان فضای مجازی بین خبرنگاران و سخنگوی شورا شکل گرفت. اما در نهایت زهرا بخشی گفت، همین که شورا وبسایتی را راه اندازی کند که همه مصوبات و اخبارش را روی آن سایت منتشر کند، مبنای خوبی برای اطلاع رسانی و ارتباط داشتن با مردم است و حضور در برنامه های پیام رسان نیز پس از رسیدن به یک جمع بندی و انتخاب یک پیام رسان که از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردار است، انجام خواهد شد.
 
- سخنگوی شورا اعلام کرد نشست خبری بعدی را در شهریورماه برگزار خواهد کرد.
 
 
نظرت را بنویس
comments

راستگو

الکی میگه !!!!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما