26 اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی فعالیت دارند/ کوی گلستان سبزوار موزه ای زنده از میراث اجتماعی است

 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از مجموع 113 اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در سطح این استان هم اینک 26 اقامتگاه فعال هستند.
 
ابوالفضل مکرمی فر روز جمعه در جریان بازدید از آثار تاریخی سبزوار افزود: امسال 28 اقامتگاه بوم گردی دیگر در نقاط مختلف خراسان رضوی به بهره برداری می رسند. سه اقامتگاه از این تعداد متعلق به شهرستانهای غرب استان هستند. 
 
وی به ظرفیت خراسان رضوی و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاههای بوم گردی اشاره و بیان کرد: در صورت آمادگی بخش خصوصی فرایند صدور مجوز، تطبیق استانداردهای بوم گردی و تسهیلات کم بهره از سوی سازمان میراث فرهنگی به فعالان این حوزه پرداخت می شود. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت محله کوی گلستان سبزوار هم اشاره و بیان کرد: این محله گنجینه ای از صنایع دستی آهنگری، چوبی، خراطی، رنگرزی، بافندگی و سایر صنوف سنتی و یک موزه زنده میراث اجتماعی است که احیا و بازآفرینی آن در دستور کار قرار دارد. 
 
وی به احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی در سبزوار اشاره و بیان کرد: امسال طرح مطالعاتی محله کوی گلستان با مشارکت فرمانداری سبزوار انجام و در مرحله بعد استحکام بخشی، جداره سازی و کف سازی این محله عملیاتی می شود. 
 
مکرمی فر افزود: هزار و 600 اثر از خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. امسال نیز 500 اثر ملموس و ناملموس در این فهرست ثبت می شوند. 
 
منبع: ایرنا
کد:6430
نظرت را بنویس
comments

سلام ، بله کوي گلستان شده موزه اي براي مسئولان استاني و شهرستاني. هر کدام که مي آيد بازديدي مي کند و مي رود تا مسئول بعدي. کوي گلستان موزه خوبي براي بازديد است. حدود دو دهه است که اين بازديدها ادامه دارد اما هيچ کس براي چنين وضعي اسفباري کاري نمي کنند. در اين دو دهه چندين فرماندار و شهردار و شوراي شهر آمدند و رفتند و همه هم سري به کوي گلستان زدند اما چه کردند؟ rnاآن از فرماندار قبلي (جناب شعباني) که بيش از 5 سال مسئوليت داشت و کاري نکرد و رفت. اينم از فرماندار فعلي (جناب برادران) که در طول 5 مسئوليتش چه کرده براي کوي گلستان؟5 دوره شوراي شهر داشتيم براي کوي گلستان چه کردند؟ در اين مدت حدود 5 يا 6 شهردار مختلف آمده و رفته،‌آنها براي کوي گلستان چه کردند؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما