مسابقات ملی دانشجویی ریخته گری در سبزوار برگزار شد

 
هفتمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان در 3 شهریور ماه 97 با حضور هشت تیم از دانشگاه های کشور شامل  شیراز، تبریز، کاشان، آزاد اسلامی واحد کرج، شهید مهاجر اصفهان، شهید منتظری مشهد، شهید بابایی قزوین و دانشگاه حکیم سبزواری به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
 
دبیر علمی این مسابقات در حاشیه برگزاری مسابقات گفت: این مسابقات در دو بخش عملی و تئوری در قالب فرایند کارآفرینانه طراحی و تبدیل ایده به محصول پیگیری شد که پروپوزال این طرح ۳۰ امتیاز و اجرای عملی آن ۷۰ امتیاز داشت.
 
بهمن کروجی با اشاره به اینکه فرایند مسابقات از ابتدای امسال  آغاز شده و اردیبهشت ماه سوال مسابقات بر روی سایت دانشگاه قرار گرفت، افزود: در طراحی این سوال فرایند تبدیل ایده به عمل مد نظر گرفته شده بود و از میان 30 گروهی که در سایت ثبت نام  و سوال را دریافت کردند، 8 پروپوزال برای مرحله نهایی برگزیده  و به مرحله نهایی مسابقات دعوت شد.
 
دکتر کروجی اظهار داشت: فرایند مسابقات به این گونه است که گروه ها ابتدا پروپوزال خود را در مرحله تئوری برای تیم داوران ارائه کرده و در مرحله عملی مسابقات در کارگاه ریخته گری به صورت عملی پروپوزال خود را اجرا خواهند کرد.
 
در اختتامییه مسابقات با  تجمیع امتیازات سه تیمِ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با ۸۹ امتیاز با  رتبه نخست و تیم های دانشجویان دانشگاه های کاشان و شهید منتظری مشهد به ترتیب با رتبه دوم و سوم برگزیده شدند، که داوری رقابت عملی این مسابقات را چهار داور برعهده داشتند.
 
خاطرنشان می شود؛ ریخته گری به عنوان شناخته شده ترین روش شکل دادن به فلزات، آلیاژها از طریق ذوب، ریزش مذاب در محفظه ای به نام قالب و سرد کردن و انجماد آن مطابق شکل محفظه قالب است.
 
گفتنی ست هدف این رویداد علمی آشنا کردن دانشجویان با مهارت های کاربردی و عملی با همکاری انجمن مهندسی متالورژی ایران و جامعه ریخته گری می باشد و هر ساله به همت دانشجویان این رشته در یکی از مراکز دانشگاهی مجری دوره های مهندسی متالورژی برگزار می گردد.
 
لازم به ذکر است؛ مسابقات ریخته گری دانشجویان در شهریور ماه 97 با ارزیابی قطعات ساخته شده توسط داوران دانشگاهی و صنعتی و بر مبنای مؤلفه هایی همچون خواص قطعه ای که تولید کردند، مشخصات مکانیکی، دقت ابعادی و سرعت عمل و راندمان تولید در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
 
منابع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری- خبرگزاری صدا وسیما
کد:6430
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما